ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7110060 Vanlig praksis er 1 uke i Europa. Vet noen hvilke 2 Norske sykehus som har endret praksisen?
mamma_til_en_prins Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg vet at St.Olavs har endret rutinene til max en uke over termin. Tror det kun er St.Olavs og et sykehus til i Norge som har disse reglene. Ellers er det to uker. Det fikk vi beskjed om når vi var på fødsel-samtale iallefall.
Ccathrine Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 det jeg vet er: lillehammer 10 dager ålesund 12 dager kristiansund 14 dager
Glad tobarnsmamma Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Jeg blir så provosert. "Dette er ikke noe stort problem".. Lett for han å si. Jeg mener at om èn baby kunne vært reddet av å settes i gang tidligere, så er det nok. Fakta er at hele SJU av elleve som døde i mors mage på overtid kunne vært reddet ved å settes i gang tidligere. HVORFOR ER DET DA TVIL OM AT DET BØR GJØRES????
ღMadame_mim ღ Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Helt enig. sykehuset telemark setter igang etter 14 dager de også. Men det tar jo gjerne litt tid før noe skjer når man blir satt igang også!! Jenta mi kom ikke før 16 dager over og selve fødselen varte i 5 timer. De sa hele tiden til meg at det ikke var noen fare ved å gå overtid. Da er det jo merkelig da at hjertelyden sank og ble ustabil på datteren min under fødselen så hun måtte tas med vakuum. Etterpå så sa jordmødrene at grunnen til at dette skjedde var at hun hadde ligget for lenge i magen!!! De trenger søren ikke komme til meg å si at det ikke er risiko altså!!!
NormaJean Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Bærum er de drøyeste på dette. De velger noen ganger å vente helt til det har gått 20 dager over termin!!!
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 -Babyen kan legge enda mer på seg og det kan skape problemer under fødselen ved at ungen kan sette seg fast.. -Babyen kan få i seg for lite næring fordi morkaken begynner å nedbrytes......(!) -Mor må gå enda lenger med de ekstra kiloene på kroppen (det er tross alt tungt mot slutten), og kan det kan ta psykisk på å være urolig for hvordan det går med babyen. Noe skurrer når noen leger mener at 1 uke er mer enn nok å gå over terminen og andre mener 2 uker fortsatt er ok.
mammantilT&I Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 På SUS blir man visst igangsatt på 12. dagen mener jeg jordmor sa.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Enig, Glede! J-08 + spire 10, jeg tenkte det samme da han kom med dette utsagnet..har han noen gang kjent dette på kroppen eller..? Hvordan kan noen i det store og det hele få seg til å si at det ikke er noe stort problem at barn dør....????? Kirkenes sykehus har de siste årene ikke ventet lengere enn 10 dager, i mitt forrige sv.skap fikk jeg komme bort 9 dager over, det var en mandag,og da min jordmor ringte bort før helgen sa de at jeg behøvde ikke vente til tirsdag denne gangen regner jeg med det ikke går mer enn en uke over,om det blir igangsetting igjen, da vi ellers må vente til over helgen,og det mener jordmor er for sent. Veldig greit sånn sett i distriktene, hvor vi får mer personlig oppfølging har jeg inntrykk av.
Buddhine Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Noen her som er på overtid, og når blir dere satt i gang? Jeg er bare to dager over, men har fått beskjed om at jeg blir satt i gang den 17 (da er det to uker over) om han ikke enda har kommet.. Håper jo selvfølgelig han kommer av seg selv snart etter hva jeg leser... Dette er på drammen sykehus
ck76 - ny baby i 2010 :) Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2010 Som jeg trodde engasjerer dette de aller fleste gravide og vi synes å være ganske samstemte her. Jeg kommer i alle fall til å rope HØYT om jeg går mer enn 10 dager over. Jeg håper tiden vil vise at de endrer retningslinje på alle norske sykehus. Kanskje det er på tide med en FB gruppe for dette. Jeg har forøvrig også hørt at Bærum sykehus er "værstingen" på dette.
NormaJean Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Jeg ble satt igang på 6 dager over termin sist. Dette var Riksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå