Gå til innhold

30% sykemeldt og har bestillt sydentur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette....? Skal jeg gi beskjed til arbeidsgiver eller NAV om at jeg tar 3 feriedager mens jeg er 30% sykemeldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt vi må SØKE og vedlegge et brev fra legen som sier at det er greit for deg iht "sykdommen" å oppholde deg i utlandet.

du MÅ jo ikke si ifr til nav at du drar, MEN skulle det skje noe så risikerer du å ikke få støtte fra staten hvis det skulle skje deg noe medisinsk mens du er der.

Jeg skal også til utlandet, men håper legen er grei og ser at en ferietur vil bare gjøre meg godt ;)

lykke til, tror det er best å gjøre det på det lovlige og riktige måten :)

God ferie!!

Skrevet

Hei jeg er 100% sykemeldt og har nettopp vært en uke i spania.

Det kommer jo helt ann på hvorfor du er sykemeldt da, men for min det lider jeg av post traumatisk stress og på sykemeldingen heter det mild depresjon... så jeg fikk ok for ferie, da den var bare bra for meg.

Det jeg gjorde var at jeg informerte arbeidsgiver om at jeg skulle ha ferie fra xx dato til xx dato og skrev så dette på sykemeldingen. (på den bakerste slippen er det et eget felt som du skal fylle ut dersom du avvikler ferie mens du er sykemeldt.)

Men som sagt.. siden du på en måte tar "ferie fra sykemeldingen" så må du jo ikke feile noe som tilsier at dersom du kan ta ferie så kan du jobbe...

Skrevet

Jeg friskmeldte meg bare akkurat de dagene jeg skulle ut å reise, for de var allerede bestilt... Også skulle jeg se ann formen når jeg kom tilbake om jeg skulle fortsette med samme sjukmelding eller om jeg greide å jobbe mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...