Tulipan2010 Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er i uke 21 og kjenner fortsatt ikke liv. Har jo vært til både ultralyd og lege flere ganger, og alt står bra til. Men så blir man jo bekymret allikevel... Sniker meg derfor inn her fra 2 trimester for å høre om andre også har opplevd å kjenne liv sent. Hadde vært betryggende å høre om flere... Jeg har ikke foroverliggende morkake eller noe annet som skulle tilsi at jeg vil kjenne liv senere enn andre...
Bellbaby Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har ikke opplevd det selv, men vil berolige deg med at ei venninne av meg først kjente det ca uke 24/25. Og etter det var det aldri masse liv, bare litt små bevegelser i ny og ne. Babyene er nok veldig forskjellige mht. aktivitet.. Så lenge du har sett hos lege at alt er bra, trenger du ikke å bekymre deg :-) Det er en "regel" som sier at man skal kjenne liv hver dag etter uke 28.
Knotten2 Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Hei! Jeg er 3. gangs og da er det jo sånn at de fleste kjenner liv tidligere..... Men denne gangen kjente jeg ikke liv før rundt uke 20, og det var kun når jeg fremprovoserte det. Feks ved å drikke brus også legge meg ned og virkelig kjenne etter. Først rundt uke 23-24 kjente jeg ofte og regelmessig liv. Tror ikke du skal bekymre deg når du har sett på ultralyd at alt er bra. Kanskje bare babyen din er mest våken når du sover? Bevegelsene er jo fortsatt så svake at det ikke er sikkert du våkner av de.... ;-)
FrkVips Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Hei. Litt trøst fra meg - jeg kjente også liv sent. Trori kke det var før i uke 22 at jeg kjente liv første gang. Men fra og med da kjente jeg liv hver eneste dag. Når det først startet så var det virkelig igang :-) Er nå i uke 38 og koser meg med lille "markmus" som fremdeles holder på å kave der inne hver dag. Lykke til med din lille spire. Du merke det nok snart skal du se :-)
fastelavens_bolla! Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 litt trøst herfra også. kjente liv veldig sent. begynte å kjenne i uke 22 og 23, men det var så lite at jeg var usikker på om det var luft eller babyen. så tok det lang tid før det ble daglig og regelmessig. kommer nok snart for deg oxo:)
mandalay Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Tusen tusen takk for beroligende ord! Helt utrolig hvor engstlig man kan bli selvom man vet veldig godt at alle er forskjellige, og at alt i utgangspunktet er i skjønneste orden! Men greit å lese om andre sine erfaringer- merker at det roer meg litt ned...
mandalay Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Hehe, skrev ikke at jeg også opplever det på samme måte som tulipan 2010, så jeg ble utrolig glad for å lese at noen andre hadde postet et innlegg om dette.
stearin Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Ikke noe stress, kjente liv ganske sent jeg og:) På ultralyd fikk jeg høre at det kan hende at morkaka ligger slik at jeg ikke kjenner bevegelser så godt som andre eller noe sånt. Er ikke helt sikker. Men er ihvertfall ikke noe å bekymre seg for enda:)
Tulipan2010 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2010 Takk til dere som har svart! Sksl prøve og roe meg ned, og være tålmodig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå