Gå til innhold

Da skal vi snart på ferie... Noen med gode råd?


magica og lille tryll ♡

Anbefalte innlegg

Neste lørdag flyr vi avgårde til Portugal. Dette er noe som ble bestilt før jeg ble gravid, akkurat nå kunne jeg mest tenkt meg å vært hjemme og ruga.. hehe ;o) Men det blir sikkert hyggelig, gruer meg veldig til flyturen bare. Noen som har noen gode tips til hva som er lurt å ha med seg? Hva bør jeg ha med på flyet? Tenkte å ta med mat og bleier hjemmefra, da jeg har hørt dette er dyrt i utlandet... Andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på tur i februar. Da hadde vi med bleier, grøt og mme hjemmefra, samt middagsglass for et par dager. Middagsglass var ikke noe dyrt på Gran Canaria i alle fall. Og det lokale merket likte han kjempegodt. Ellers er vel nestle og hipp å få tak i de fleste steder. Jeg hadde også med badebleier.

 

Jeg tok med meg alt for mye tepper i håndbagasjen. Hadde vel med 3 og hadde maks bruk for 1 da knerten ble veldig varm når han lå på fanget og sov. Ellers hadde jeg med et par leker og en bok, samt mat til flyreisen. Ekstra skift til knerten og ekstra topp til meg i tilfelle. Og dobbelt så mange bleier som jeg normalt skulle trenge. Vet aldri når de blir løs i magen, evt om bagasjen blir forsinket. Våtservietter og et par gasskluter. Og kjøpte en stor flaske vann på flyplassen. Om du trenger varmt vann, får du det ombord på flyet.

 

Jeg hadde ellers med alt for mye sommertøy. På stranda ble det ofte bare en body, evt bare i bleia (men selvfølgelig mest mulig i skyggen :-) ). Når vi reiste var det fremdeles litt kaldt om kveldene, så trengte litt varme klær til kveld og morgen. En solhatt er jo kjekt til disse små. Jeg kjøpte det der nede. Og selvfølgelig babysolkrem. Hadde også med paracet til baby og termometer i tilfelle feber. Og myggnett til vogna i tilfelle det er mye mygg og fluer. Tok også med litt vaskepulver sånn at jeg evt lett kunne skylle opp noen klær. Brukte de små pakkene som vi fikk i gratispakkene. (Libero klubben, rimi pakka mm)

 

Greit å ha klar en flaske med melk eller vann når man lander og letter. Hvis baby svelger noe, så justerer han automatisk for trykket som kommer :) Evt kan man amme rett etter man har lettet i alle fall.

 

Bleier fikk vi plass til under vognen. Her fikk vi også lurt inn et krabbeteppe som vi hadde med på stranda. Kjekt for knerten å leke på.

 

Jeg brukte en babybjørn sele til å bære på flyplassen. Det anbefaler jeg absolutt IKKE. Var ødelagt i skuldrene etter 5 min. Skal til Hellas i juni og har da fått låne et bæresjal. Prøvde det just og er jo milevis i forskjell.

 

Vi koste oss masse da vi var på tur og gleder oss masse til å dra til Kreta i slutten av måneden :-)

 

God tur!

 

(ble visst langt svar, men har sikkert likevel klart å glemme noe, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til. Når vi drar til Kreta nå så er jo knerten snart 11 mnd. Så vi tenkte egentlig å prøve å la han spise mest mulig vanlig mat, men alltid ha med et middagsglass i tilfelle det ikke var noe han kunne spise der vi spiser. Tenker om vi har mat med grønnsaker, ris og kjøtt f.eks, så kan han få en del av dette. Bare unngå salte sauser og sånt.

Hjemme spiser han grønnsaker og små kjøttstykker selv nå. Men får middagsglass i tillegg, og så smaksprøver på vanlig mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Tusen takk for informativt svar, det var veldig hjelpsomt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!!!

 

Som det sier over her er nok lurt, det med å ha med litt ekstra på flyet i tilfelle ikke bagarsen kommer med en gang, evt forsinkelser osv. .

 

Noen leker han kan aktivisere seg med.

 

Rug deg fin på ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur.....

 

Mine råd etter å ha vært på to turer er;

Ikke ta med for mye klær til minsten.....blir ikke brukt!!! Jeg har en tendens til å ta med for mye klær og bare halvparten blir brukt. F.eks samme pysj kan brukes 2-3 netter, i varmen er det ikke stort med klær du har på de......kun bleie har vi brukt. Husk solhatt!!!!! - ta med to da den ene kan bli våt i basseng! Bleier, ta med normalt forbruk og noen få ekstra, skulle du gå tom finnes det alltids noe å kjøpe. Vi husket faktisk å ta med egen spiseskje som velsa bruker....så vi var sikre på at hun ville spise....kanskje tull men hun vil ikke spise av vanlig teskje.

 

Kos dere med hverandre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...