Gå til innhold

Prøver her da ingen svarer på anonym deb. Gutten min "rister" på hodet.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min er 10 måneder. De siste dagene har han begynt å riste på hodet. Han rister på hodet 3-5 ganger til hver side. Ikke fort, ikke sakte. Mer sånn som når vi voksne rister på hodet for å si nei, hvis noen skjønner hva jeg mener. Han kan plutselig stoppe opp å leke for å gjøre dette, stopper opp å spise for så å riste, gjort det et par ganger på stellebordet og når han ligger på magen min for å kose.

Er dette noe som noen andre har opplevd? Er det normalt? Eller er jeg bare ei litt overhysterisk førstegangs mamma? Tenkte på om dette er noe jeg burde ta opp med lege.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min gutt rister også på hodet (slik som om han sier nei - bare litt fortere). Jeg har bare tenkt at han syns det er gøy! De får jo kanskje en sånn liten svimmel-følelse, eller at det bare er moro å se ting forflytte seg uten at han selv fysisk flytter seg, om du skjønner.

 

Min gjør det stort sett bare når han ligger på stellebordet da, og ser i taket på taklampa..Ellers så er det jo når han hermer etter oss når vi sier nei og rister på hodet.

 

Ut i fra det du sier tror jeg det er helt normalt, men er ingen ekspert, så om du er usikker ville jeg tatt det opp. Du kan jo evt stikke innom helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Skal på helsestasjon til uka, tenkte jeg skulle spørre HS da. Men det er sikkert bare jeg som er litt overbekymret, så det er sikkert normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen gjør det, spurte hs hva dette var. Eller jeg spurte om det var en sykdom som tikc liksom. Men det var en måte å selvstimulere seg på- tassen gjør det ofte når han skal sove. Er trøtt. Så det er jo logisk egentlig, eller hvertfall så kan jeg se greia.

 

Men spørr gjerne hs om det, og gi gjerne tilbakemeld her hva hun sier. (hs var liksom ikke helt sikker, men så spurte jeg om det var selvstimuli, og da sa hun liksom ja. Hun lurte på om han ble "borte/fjern" når han gjør det men det blir han ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAjaja :):) Her ristes det!! :) For å herme etter oss og det til stadighet når det komemr musikk på... så her er det en en måte å uttrykke dans på!! synes det er vittig jeg!! :)

 

Har dere sett videoene av Theodor?? Sånne barns utvikling videoer..

Der sier de at barnet rister på hodet for å herme etter mor/far.. Merker selv at når musikk kommer på rister jeg hodet fra side til side (til snuppa), er nok derofr hun har begynt med denne dansen. Ville ikke bekymret meg det grann.. :) HUn gjør det også for å sjarmere, det er ett av "triksene" hennes, sammen med tullehost og late-latter.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen gjør to forskjellige ristinger. En når det er musikk og en annen når han ofte legger seg. Men kan jo hende det er den musikk greia hu sin gjør?

 

Tenkte det var litt dumt å skrive det med ticks kanskje, var ikke meningen å beskymre deg. Er jo ikke det, det er helt anderledes, var bare hvordan jeg la det opp til hs.

 

Enten er det nok selvstimuli(de har vugget i magen vår i 9 mnd, er for å roe ned- ikke farlig) ellers er det nok dansetriks!!

 

Nei hvor ser man den videone lykke2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hihihi...godt å se det ikke bare er lillegutt som rister så på hodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fler som rister og slår seg litt til hode......Å riste hode har hun gjort lenge og bare ler når hun gjør det. Har selv ikke bekymret meg over dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...