Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Hvor ofte i så tilfelle? Har vært på flere skolemøter i det siste. Og de kan liksom ikke få sagt det nok hvor viktig der er med høytlesing for barn, føler vi gjør altfor lite av det her i huset..
Ranveig R Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Ja, som regel eit par gongar dagleg. Begge ungane (og foreldra) elskar å lese/bli lest for.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Var flinkere før så har dårlig samvitighet når det gjelder dette nå ja. prøver å få det til når jeg ikke er på jobb om kveldene da. Men jobber turnus så det blir ikke hver kveld nei.
Lene~mor til tre Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 ja vi leser høyt for barna, i perioder blir det ofte og andre perioder mindre så det er litt opp og ned faktisk.
metaMORfose Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Vi leser hver dag for vesla. Eldste er jo 11 så han vil lese selv, men da han var mindre leste vi Harry Potter, blant annet. Skru av tv'n og les isteden. La en eller to kvelder i uka være lesekvelder istedenfor barnetv. Etterhvert foretrekker de lesestunden fremfor tv'n. Ingen barn TRENGER tv!
Jojo x3 Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Ja, hver dag og de liker det kjempegodt! Jeg liker å lese for dem, er lesehest selv, og håper de vil fortsett med å være glad i å bøker!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. mai 2010 #7 Skrevet 6. mai 2010 Vi pleier å lese for lillemor nesten hver kveld. Innimellom leser vi litt på dagtid også.
simba>>>3gutter Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Leser for fire åringen hver kveld. Det er et fortrinn å bli lest mye for i forhold til å knekke lese og skrivekoden når de begynner på skolen
Tokatter_USA Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Ja, jeg har lest for femåringen 20-30 minutter hver kveld før sengetid siden hun var baby. Hopper aldri over det, samme hvor sent det er. Hvis hun er våken, blir hun lest for, om enn ganske kort om det er sent. Det er en viktig del av kveldsrutinen. Vi leser både på norsk og engelsk. Jeg er glad i å lese høyt, lever meg skikkelig inn i det!
yasmina Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Ja, vi leser hver kveld somregel. Leser mye engelsk naa merker jeg saa maa nok hamstre en del norske boeker naar vi skal hjem til sommeren.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Jada. Til frokost, etter middag, på reise med buss og tog, på senga. Finn noe som er morsomt for deg også, hvor du kan lage alle stemmene og sånn, da er det mye artigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå