judianna Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 4 dager på overtid våknet jeg klokken halv seks om morgenen med rier , jeg kjente det virkelig med en gang at dette ikke var kynnere . Jeg sto opp å fungerte noenlunde normalt selv om de kom ofte , ca hvert 8 min . Jeg skulle til fastlegen denne morgenen , og han sendte meg rett på klinikken siden riene fortsatt var ca 8 min mellom hver , men fremdeles ikke sånn voldsom sterke . Klokken 10 undersøkte de meg og jeg hadde kun 1 cm åpning , og kjente jeg ble ganske fortvilet , for smertene begynte virkelig å komme . Plutselig begynte fostervsnnet å lekke og , men siden jeg var første gangs fødende så sa de dette ville ta tid , så jeg kunne trygt reise hjem noen timer . . hjem reiste vi , men riene begynte etter 30 minutter hjemme å komme sterkere og sterkere og var nå ca hver 4 - 5 min . Vi ankom sykehuset ca 15 minutter etter , rett opp på benken for å sjekke åpning , og vips oppe i 7 cm åpning og ble sendt rett på fødestuen . Riene slet i meg noe helt forferdelig , og på toppen av det hele var det ingen tid å sette epidural på meg . pressriene startet omtrent når jeg ankom rommet . Så her var det bare til å sette igang . En og en halv time presset jeg før hun endelig var ute , for riene stoppet litt opp på slutten så jeg presset alt for lenge , var begynt da å bli ganske svimmel og det ble vanskelig å puste . så klokken kvart på fire om ettermiddagen var min skjønne prinsesse ute , 4190 gr og 52 cm . Smerten var helt ubeskrivelig vond , men det er utrolig hva man glemmer når man ser hva som kommer ut av det :-)
Jente-i-juli2010 Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Gratulerer så mye med jenta lykke til videre og kos deg i tiden fremover
2010 Mammaen Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Grattis med den nydelige jenten :-) Kose dere masse i tiden som kommer!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Gratulerer så mye med jenta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå