Gå til innhold

Nesten symptomfri... betyr det at det kanskje går galt?


vSla

Anbefalte innlegg

Vi er veldig overraskende gravid med nr tre. Vi har en gutt på tre og ei jente på ett fra før. Denne gangen er jeg mest trøtt.Sovner hvor som helst, når som helst men jeg er ikke særlig kvalm eller andre ting. Vi har termin 11des så er vel 8-9uker på vei. Jeg var veldig kvalm med gutten men ikke fullt så mye med veslejenta. Siden jeg ikke er det nå.. bare litt uggen på formiddagen betyr det at dette kanskje ikke vil gå ? Jeg er så opptatt med de to små at jeg dessverre tenker minimalt over at jeg er gravid.. skyver det litt bort,kan det ha noe å si? Har litt dårlig samvittighet for de to andre var så "planlagt" og vi sleit litt med å få det til. Nå var det plutselig en blå strek selv om jeg har fullammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, eneste symptomene mine er små kviser på brystet, men ellers i topp form, er i uke 7 nå. Så man er ikke mindre gravid av lite symptomer, må vel være glad for å slippe kvalme osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det virker som det er veldig normalt at det går litt opp og ned med symptomer. Er selv i 8 uke og har vært kvalm siden uke 6, men de siste to dagene har jeg ikke merket så mye til kvalmen. Blir egentlig litt bekymret, men etter å ha lest litt inne på ulike diskusjonsforum, ser det ut til at det kan være vanlig at kvalmen blir litt mildere i uke 8 da hormonstigningen flater litt ut.Har også lest at det kan være velidig forskjellig fra ulike svangerskap. Så tror du bare bør være fornøyd med at du ikke er så kvalm denne gangen...selv om det er litt vanskelig. Også statistikken sier jo at det er 95% sjanse for at det går bra når man er 8-9 uker på vei, så alt er nok normalt, sålenge du ikke har hatt noen blødning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har re gutter fra før og har termin med nr 4 11 desember. Er også helt symptomfri, bortsett fra at jeg må opp på do en gang om natta. Var veldig trøtt en periode, men det gikk over igjen. Føler meg overhodet ikke gravid og synes at dette er skremmende. MEd alle de andre var jeg kvalm i de tre første månedene, men ikke denne gangen. Har heller ikke lagt på meg noe, men det er jo enda tidlig. Har hatt litt blodslim ved toalettbesøk, men jordmor sier at dette kan være helt normalt i de tre første månedene. Gleder meg til jeg evt kan høre hjertelyd på kontroll, da blir det liksom virkelig. Er det flere som er helt symptomfrie her inne. Ikke det at jeg savner kvalmen, men den var jo et tegn på at det virkelig er noen der inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn... Var trøtt og murringer frem til uke 8 ca og nå er det ingen symptomer plutselig??!! Litt ømm i puppen innimellom men thats it!!!

Ikke helt sikker på hva jeg skal føle og mene om dette... Ekkel følelse! Pluss at jeg ble litt hektet over noe en sa på jobben at hvis ikke puppene "verker" da er det noe galt..... Uff jeg skal til legen på tirsdag så jeg får snakke med han. Klem videre på en søndag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tør ikke helt å glede meg. Savner selvsagt ikke kvalmen men da var det så sikkert. Blir spennede å se fremover så kanskje vi kan jo holde hverandre litt oppdatert? Jeg skal på en tidlig UL siden jeg er fylt 38. Burde kanskje vært å fått bekrefta lengden siden jeg såvidt hadde noe som lignet mensen en gang etter forrige svangerskap. Men siden jeg ikke har følt meg så gravid har jeg tenkt at enten blir ikke dette vellykket eller så kan jeg ikke være lengre enn jeg er... 9uker. Vel tiden får vise. Ha en fortsatt fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

den koselige langhelgen ble ikke helt som planlagt nei...lørdagen fikk jeg en del brunfarget utflod og masse slim og i kveld (mandag) blødde jeg plutselig gjennom både undertøy og shorts...men så var det over igjen - blødningen stoppet med en gang. Jeg blir selvfølgelig kjempefortvilet og klarer ikke å konsentrere meg om noe annet. Hadde blødninger i begge de to siste svangerskapene, men guttene mine lever i beste velgående. *Likevel klarer jeg ikke å la være å tenke det verste nå - har liksom på følelsen at noe er veldig galt. Skal gå på legekontoret og få meg akutt-time i morgen for å se om jeg kan få sjekket om det er liv der inne. Skal ikke til jordmor før 10 juni, men jeg har ikke nerver til å vente så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe spes symptomer. Ømme bryster og en del strekk/stikningsfølelse i magen. ,hatt litt blødninger - rosaslim på papiret. Ønsket derfor en UL for å sjekke. På 1 UL fant de ikke noe foster så enten var det for tildlig (trodde selv jeg var ca 8) el så var det ikke noe utvikling av foster. Ny UL 14 d senere, fortsatt ikke tegn til foster tross grei stigning på HCG, men ikke vekst av fosterppose på 12 dager. Antok da at det var blighted ovum (blindt egg) og at jeg mest sanns ville beg å blø innen kort tid. Skulle så på ny UL 2 uker senere for å sjekke om det hadde kommet ut av seg selv ev få utskraping. Da var det plutselig ei spire m bankende hjerte som viste 9+4, term ca 14 des.

Fortsatt er jeg ikke trygg på at alt er bra etter den tøffe starten. Er nå 10+3. De siste 2 dagene har jeg igjen hatt litt rosaslim på papiret, men også litt i trusa. Litt murring i magen. Har fortsatt øme bryster, men ikke hatt noe spes kvalme (hadde ikke det m forrige heller). Huff, ikke greit m alle disse bekymringene. I alle fall ikke ang blødninger/spotting/utflod. Normalt/unormalt osv........

Vi får bare krysse bena videre og satse på at alt er normalt med oss.

 

Fortsatt lykke til videre alle sammen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært utrolig laang. Har vært hos legen, men det eneste han kunne si var at vi bare måtte vente å se... ikke så veldig betryggende akkurat når man har nervene utenpå huden...Han kunne ikke gjøre noen målinge for å finne ut om det var noe galt, men skal tilbake på torsdag slik at han fikk høre hvordan det gikk. Hvis jeg blør fremdeles da, så blir det UL. Ha blødd litt i dag også, men det kan se ut som det avtar...Håper iallfall det. Er sykemeldt ut uka, med beskjed om å ta det litt med ro... Legen var iallfall veldig koselig og rolig og jeg følte meg nesten litt avlappet og rolig da jeg kom ut derifra...veldig viktig å føle at man blir tatt på alvor!!

Lykke til alle dere desembermammaer!!! - håper vi alle snart kan flytte over i 2 trimester og begynne og glede oss litt mere over den lille spiren vår!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ei tung uka. Fikk tidlig UL og der fant ho ikke hjertelyd fordi fosteret var så lite. Jeg kunne ikke være ti uker som jeg skal ifølge sist mens. Jeg kunne heller ikke være syv uker som første positive test ville tilsi .. så da er det kanskje en missed abortion. Kroppen registrere ikke at fosteret dør og tror fortsatt at den er gravid. Har hatt en dårlig følelse hele tia så jeg klarer ikke å håpe at det bare er så lite at det av naturlige årsaker ikke viser hjerteslag. Skal tilbake om ei uke og sjekke før jeg evnt må inn på utskraping. Å gå her uten å vite er nesten uholdbart. Håpet for at det vil være et lite hjerte som slår er mikroskopisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler veldig med deg!! Etter nesten en uke med småblødninger, fikk jeg i dag akutt-time til utralyd. Hadde håpet at alt var bra siden legen tidligere i dag hadde konstatert lukket mormunn. I det jeg går ut av bilen et stykke unna gyn. seneret, kjenner jeg at det kommer ut en hel del...og det var bare å skyndte jeg inn på nærmeste toalett, som viste seg å være inne på bensinstasjonen... Der inne på toalettet kom resten av det som skulle ha vært et foster. Dro rett på ultralyd etterpå og heldigvis var alt kommet ut slik at jeg slapp utskrapning. Føler meg etter forholdene bra til sinns, men tanken på at det ikke blir noe adventsbarn i år likevel er veldig tung å svelge. Selv om det gikk galt denne gangen, så er ikke blødninger det samme som abort - jeg hadde blødninger både med klumper og slim i begge de forrige svangerskapene mine uten at det var noe galt med barna.

 

Ønsker alle dere desembermammaer lukke til videre på ferden og melder meg herved ut av denne klubben!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk det dessverre galt for oss. Begynte å blø igår og en sjekk på sykehuset bekreftet en missed abortion. Så nå håper jeg at det ordner seg selv. Lykke til alle dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...