Gå til innhold

Hva slags utstyr/merker har du? Eller skal du ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å shoppe, men har ikke noen unnskyldning for å kjøpe inn nytt til nestemann, men jeg lurer likevel på hva dere har kjøpt eller skal kjøpe.

Fint om dere kan fortelle:

1) Barnevogn:

2) Stelleveske:

3) Seng:

4) Pose:

5) Annet favorittkjøp som du blir glad av:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn sett er jeg glad dette er førstemann;)

1) Barnevogn: Emmaljunga CityCross med City bag

2) Stelleveske: Emmaljunga sport

3) Seng: Hensvik sprinkelseng fra Ikea

4) Pose: Simo thermo

5) Annet favorittkjøp som du blir glad av: Gammel vugge i tre:)

Skrevet

første ungen her i huset, så her blir det mye nytt :D synes det er kjempe kjekt å kjøpe baby utstyr

1) Barnevogn: Emmaljunga CityCross med City bag ( celeb black på sportsdel og pink cheek på bag )

2) Stelleveske: Emmaljunga sport ( celeb black )

3) Seng: Alva sprinkelseng fra barnas hus, og vugge laget av olderfar til knøtte :)

4) Pose: Voksi urban ( svart )

5) Annet favorittkjøp som du blir glad av:

Skrevet

Dette blir en skikkelig forføyd attpåklatt hehe. Blir vårt første barn sammen. (yngste barnet i huset er 13 år) Så vi hadde ingenting fra før eller noen å arve av. Er nå i uke 30 og dette er handlet inn foreløpig:

Hvit seng m madrass, sengekant, dyne/trekk, uro (fisherprice) og stellebord oppå senga.

Vugge, lammeskinn, dyne/trekk.

Fisherprice vippestol + lekematte (med 3 buer)

Doro babycall med video, ammepute, babybjørn bæresele, ammemadrass+overmadrass i ull som jeg fikk med på kjøpet.

Flaske m patroner til oppvarming av melk hvis du er en plass hvor det hverken er greit å amme eller få varmet opp melka.

Emmaljunga mondial duo i creme leatherette m matchende stelleveske og quatrolift + en graco mirage trille som kan brukes fra nyfødt.

Maxicosi bilsete med base, stellebord med hyller og badekar+ en vanlig stor kommode+ klær,tepper sengetøy,strikketøy fra svigers, koseklut,bamse og spilledåse

Lekegrind i hvit som kan brukes til å sette rundt ror dette var det meste. Mangler nå brystpumpe, litt flasker,kremer, litt klær osv. Lykke til med handlingen damer. Klem fra meg. Ps mange av de tinga jeg har handlet inn nå, savnet jeg til de 2 første, og hadde heller ikke økonomi til det den gangen.

Skrevet

Ps har også kjøpt oddenvalder dunpose som jeg ble sterkt anbefalt i butikken selv om de andre posene jeg så på var dyrere.

Skrevet

1) Emmaljunga Smart Duo

2) Emmaljunga

3) Hvit sprinkelseng fra Barnevognhuset (Rudo) som heter Rullo

4)vår/høstpose Emmaljunga

:-)

Skrevet

1) Her har vi kjøpt simo vongn(utrolig stødig og god å trille).

2) simo

3) Brukt sprinkel seng, som vi har malet på nytt, så fin som ny:)

4)ikke sikker enda.. Mulig simo der også..

Skrevet

1) Barnevogn: Bugaboo Cameleon

2) Stelleveske: Eh..? Har ikke kommet så langt

3) Seng: Mest sannsynlig Hensvik fra Ikea

4) Pose: Lammy-posen, tror jeg. Får se litt an.

5) Annet favorittkjøp som du blir glad av: Hästensmadrassen til barnesengen i 100 % naturmateriale som ikke avgir en eneste usunn avgass ;)

Skrevet

1) Barnevogn: Svart Easywalker sky duovogn

2) Stelleveske: Har ikke tenkt på enda....

3) Seng: Bed side crib fra Barnas hus. Liten seng som brukes de første månedene. Settes helt inntil sengen vår. Ellers blir det nok Hensvik fra Ikea når hun er stor nok til å sove på eget rom.

4) Pose: Ikke tenkt på enda, har termin i beg av juli.

5) Annet favorittkjøp som du blir glad av: Hentesettet:)

Skrevet

Her blir det nok ikke mye shopping av nytt utstyr gitt, siden det meste overtas direkte fra storesøster, og jeg var såpass godt fornøyd med kjøpene at jeg ikke ønsker å bytte...Men litt blir det jo, f.eks ny vinterpose til babyen, siden storesøster fortsatt trenger sin til bruk ved dagsoving i bhg..

1) Emmaljunga City Cross m city bag

2) Stelleveske; Emmaljunga (ble kjøpt brukt, så begynner å bli litt slarken, kanskje jeg skal spandere på meg en ny??;)

3) Seng; gammel sprinkelseng som har gått i arv fra min far, meg og andre i slekta. Har også en Ikea- sprinkelseng som vi kjøpte brukt via finn for 200 kr, sånn at de får hver sin.

4) Pose; digger Odenwalder-posen til storesøster (Holly heter den), så spørs nok om ikke lillesøster får samme type. Evt Artlander maxiflex eller easygrow. Voksiposen blir for stor og klumpete synes jeg, og opptar for mye verdifull plass i vognbagen.

5) Favorittkjøp/ ting som ble MYE brukt til storesøster:

- Manduca bæresele!! Like enkel å klikke på seg som Babybjørn-selen, men myyye bedre både for den som bærer og for babyens hofter (babyens hofter feilbelastes i babybjørnen, siden de blir hengende etter skrittet)

Manducaen ble mye brukt- i perioder nesten mer enn selve vogna. Praktisk når man skal en kjapp tur på butikken, eller ut på tur i ulendt terreng- også er det jo veeeldig koselig å bære babyen tett tett inntil kroppen sin, og kose og pjuske mens man er på tur (var egentlig litt sånn "anti-bære" type før jeg fikk jenta mi, men det synet endra jeg fort etter å ha prøvd manducaen;)

- Medela Swing elektrisk brystpumpe (pumper effektivt og skånsomt, og jeg vet mange sliter m de manuelle pumpene- derfor syntes jeg absolutt at det var verdt noen ekstra hundrelapper for en elektrisk, spesielt medela swing)

- Babybjørn vippestol (babysitter balance); Genial stol, siden babyen faktisk klarer å vippe den selv, og stilig er den også!

- Ubehandlet, korthåret lammeskinn fra Barnas hus- til soving inne

- Tiny Love babygym fra Fischer price

Disse tingene ble IKKE brukt;

- Sprinkelsenga de første 3-4 mnd....Mange opplever at babyen ikke liker seg der i starten, enten fordi de vil ha mamma-kontakt eller fordi de synes at senga er altfor stor og "kald". Brukte stort sett vognbagen til soving (mykbagen- som vi satt opp i senga vår), eller hun sov vedsiden av meg.

- Ammepute (brukte bare sofaputer istedet)

- Babybjørn bæresele- vond å bære i

- Babycall (bodde i leilighet, så hørte alt uten den- nå som vi bor i to-etasjes hus tror jeg nok at behovet blir større)

- Utallige upraktiske klær; som hettegensere, altfor mange kjoler, store jakker/ gensere, klumpete/ tykke kjøredresser (brukte heller en heldekkende ulldress i tovet merinoull fra Name It- med fot og glidelås- siden den tok mindre plass i bilstolen/ vogna osv). Liker den dressen såpass godt at den faktisk er innkjøpt til nesten samtlige sesonger/ størrelser- sist nå kjøpte jeg den i str 92 til jenta mi som hun skal bruke i høst. 250 kr er ingen dum pris heller;)

Ble langt dette gitt, men utstyr er gøy å diskutere, og jeg husker jo selv hvor glad jeg ble når jeg kunne plukke opp tips fra andre på forumet sist=)

Skrevet

Og jeg har MER på hjertet hehe! :D

Ang lammeskinn til vogna, så vil jeg anbefale å ha skinn under selve posen istedet for inni/integrert i posen- eller eventuelt passe på at skinnet har hull til fempunktsselen; slik at skinnet kan brukes som underlag i sportsvogndelen også.

Myke, gode babypledd i ull og fleece (evt helseteppe ved sommerbarn) ble mye brukt her i gården, istedet for dyne. Dyna er jo så stor, og babyen så liten i starten, at jeg syntes det ble total mismatch rett og slett. Følte at babyen druknet under den, og valgte istedet å pakke babyen tett inn i tepper istedet- trygt og godt for babyen, og slipper å bekymre seg om "dyne-over-hodet"- tilfeller=)

Siden jeg fikk/ får høstbarn er også ullundertøy et must; liker spesielt bodyene fra Janus og strømpebuksene fra Steffens og Safa. Hjemmestrikket ullsett (jakke/ bukse) og heldekkende Name-It dress ble også myyye brukt.

Skrevet

1) Barnevogn: Bugaboo Cameleon

2) Stelleveske: Nille (39kr!)

3) Seng: Gulliver seng fra ikea

4) Pose: Voksi urban

Skrevet

1) Barnevogn: Brio Happy Duo

2) Stelleveske: OiOi

3) Seng: Blir nok en fra Ikea, eller brukt på finn.no

4) Pose: Voksi Classic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...