minimimmi Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Jeg lurer seriøst på dette. Har begynt med innkjøpene og skjønner at amme-bh trenger man også. Prøver å fordele utgiftene på de siste 2 månedene..... Har relativt store bryst, og har lest at når man skal kjøpe amme-bh så bør den være romslig. Men HVOR romslig? Høres sikkert ut som et rart spørsmål, men vil gjerne slippe å kjøpe nytt med en gang fordi det ikke passet!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 sies at en skal ta 1str større enn det man bruker men... synes dette er vanskelig jeg.. jeg bruker jo C må jeg da gå på D jeg da tro...
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Dette lurer jeg også på, har gått opp tre cup-størrelser allerede ...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 http://www.ammebutikken.no/15/hvordan-finne-riktig-storrelse-pa-amme-bh.aspx noen tips her jeg fant på nett
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Jeg valgte å kjøpe amme-bh-er til etter fødselen. Brystenes størrelse gikk mye opp på meg sist jeg gikk gravid og MYE mer da melken kom. Da var det greit å se an størrelsen etter noen dager da det hadde stabilisert seg mer. Jeg hadde en romslig bh som man kunne åpne forran, den var grei de første dagene. Denne gangen har de ikke vokst mye under svangerskapet og jeg bruker de samme bh-ene som ellers. Jeg satser å kjøpe etter fødsel denne gangen også. jeg har noen gamle jeg kan bruke frem til jeg finner noe som passer =)
minimimmi Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2010 Takk for tips! :-) Og alltid kjekt når andre lurer på det samme! :-) Spent på hvordan det bli når man får melka... Folk forteller alltid så mye rart angående det der. Folk som skal ta seg et glass i festlig lag og glemmer å ta med pumpe, så puppene blir seende ut som en sprengende vulkan... Takker og bukker :-)
minimimmi Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2010 Og tar jo gjerne imot flere ærfaringer! :-)
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har tenkt å kjøpe 2 billige amme-bher før fødseln (HM eller Lindex). Jeg har også vært i en litt finere undertøysbutikk og har skrevet ned navnene på de modellene som jeg synes er fine og har tenkt å sende mamma, svigermor eller mannen min dit når jeg vet hvilken størrelse jeg får etter fødseln. Dama i butikken sa at det ikke var noe problem at levere dem tilbake innen en uke hvis de ikke passer. Jeg ble målt til at jeg nå har 85D (og det passade bra) og hun anbefalte meg at kjøpe 85E. Før jeg ble gravid hadde jeg 75C.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Har dyttet opp en tidligere tråd om tema, så sjekk ut den! Anbefaler som sagt Bravado amme bh! Så forresten at for dere som bor i Oslo så selges Bravadoen på babymagasinet (Grønnland torg) for 399,- Som sagt så syns jeg at den er mye mer fleksibel enn andre bh'er og dermed ikke så vanskelig å finne riktig størrelse (står veiledning på pakken)! Og min erfaring er uansett at om du kjøper en som viser seg å bli for liten så trenger du nok denne etterhvert uansett, for når du har ammet en stund gikk jeg både ned i vekt og når det verste av sprengen var borte + jeg hadde ammet noen mnd, ble de største bh'ene altfor store igjen, og jeg tok i bruk de første jeg hadde kjøpt. Så her ble alt brukt uansett! Prøvde også en "fast lavpris" amme bh på babyshop til 199,- samtidig da jeg falt for bravadoen, og denne var det ikke noe hold i! Det blir jo litt tung og, spes. om du plutselig går fra C til E f. eks, så jeg ville iallefall styrt unna billige bh'er uten hold uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå