♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Var på ul på sykehuset i stad, egentlig for ontroll av en muskelknute... den fant han legen ikke en gang men babyen min er visst veldig liten så må tilbake om en uke for ny sjekk... ikke vet jeg hvor mye for liten, det sa han ikke noe om. Så sa han noe om litt lite forstervann men det ble ikke nevnt igjen. Ble så stressa der jeg lå og i tillegg ble jeg ekstremt svimmel, holdt på å kaste opp! Glemte å spørre om alt mulig så nå sitter jeg her hjemme med mange spørsmål og en skikkelig dårlig følelse Noen flere som har små babyer?
fastelavens_bolla! Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 liten baby her også. skal på ul i morgen. knerten her hadde mye plass å boltre seg på men også mye fostervann. men det skulle bli fulgt opp at han var liten, men jordmor hadde ikke troa på at det ble en kjempe baby. men jeg trengte ikke bekymre meg.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 ok, hvem uke er du i? Sa dem noe om hvorfor de kan være små?
fastelavens_bolla! Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 er i uke 32. nei fikk ikke noe konkret svar egentlig. men jordmor lurte på om jeg selv hadde vært liten når jeg ble født om det kunne ligge der, men så tror jeg hun slo seg til ro med at jeg er liten og tynn til vanlig. det skulle følges nøye opp, men fikk beskjed om at jeg ikke trengte å bekymre meg:) men jeg også reiste fra jordmor me en ekkel følelse siden det var noe som skulle følges opp. regner me å få vite vekten på ul i morgen. skal sies at lille knøtte ligger i tverrleie i tilegg, så er fortsatt folk som ikke kan se at jeg er gravid:/
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2010 Har selv fått mange komentarer på grunn av liten mage... synes det er slitsomt! Her ligger vesla med hodet ned, 6 dager til termin... skulle ønske hun kom nå! lykke til i morra!
Pixie Power Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Gikk på ørten vekstkontroller med nr 1, var nede i -27% i avvik. Men ut kom det til slutt en perfekt liten en på 3 kg :-) Denne gangen har jeg vært på to kontroller, var litt liten, men vokst og fått i seg næring til neste kontroll, så vi skal ikke på flere sjekker nå. Jeg er ikke så stor selv, så de sier det er normalt at babyen heller ikke er så stor. Jeg føder visst små barn, men de har det bra. Nok fostervann og sprelling på høyt nivå hver dag inni der :-) Så jeg slår meg til ro med det.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Vil bare trøste litt og si at liten baby er ikke nødvendigvis negativt. Da jeg ventet nr.1 sa de han var helt midt på treet i vekt, og estimerte vekten til å bli 3500g ca. Ut kom en unge på nesten 2500g. Men selv om han var liten, så ble det kommentert hvor sterk han var under første bleieskift. Og han drakk fint av bryst. Vokste opp til å bli en kjapp og sprek unge. Nå vet jeg jo ikke hvor mye de regner med at babyen din kommer til å veie, men det sies at babyer på over 2000g er veldig fint å få, for da er proporsjoner og sånn bedre, slik at det blir lettere for dem å ta brystet osv. Håper det går fint med deg! lykke til!
moimoi Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har termin 16. Mai og har vært på tre vekstestimeringer, den siste i går. Nå er avviket oppe i 37% mindre enn normalen så jeg blir satt igang på Mandag hvis ikke fødselen starter av seg selv først. Jeg er heldigvis veldig moden og har 2 cm åpning, ikke værst til førstegangs! Legene mener at gutten min ikke får nok næring siden det er rundt magen han ikke legger på seg nok, og de tror at morkaken min ikke funker som den skal.. Mengden fostervann, blodgjennomstrømning og liv er veldig bra og det er derfor de ikke har satt meg igang enda. Skjønner hvordan du har det, jeg var helt knust de første dagene etter jeg fikk vite hvor liten han var, men det går mye bedre nå og jeg føler meg trygg på det legene sier.. Så lenge du kjenner liv som normalt skal du ikke bekymre deg!
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. mai 2010 Fikk aldri noe prosenttall men hva anslo de vekta var nå? Eller hvm uke etter det de målte? Fikk bare ca vekt og det sto hvem uke det var etter hvor stor hun va nå.... Heldig du som skal settes i gang! Kjenner liv gjennom hele dagen. Han sa noe om lite fostervann mn det ble ikke mere snakk om det... huff, håper han visste hva han gjorde :/
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 5. mai 2010 Denne var til moimoi forresten
moimoi Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 De sa ikke vekta helt nøyaktig, men regner med det ligger på rundt 2000 gram, siden normalen i uke 38 er 3200 gram. Ultralyden i går var uke 38+4.
moimoi Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Målene tilsvarte vel uke 32-33, er litt forskjell på hode og magemål. Han er minst rundt magen.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2010 Fikk beskjed om rundt 2800 jeg... menstermin til mandag, ultermin mandag etter... Syne ikke det høres så lite ut egentlig med tanke på at første mann var gutt og veide 3100 gr... og dette blir en jente, de pleier jo å være litt mindre..men legen mente det da :/. masse lykke til til deg i hvertfall!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå