Gå til innhold

Hjemme igjen og snart klar for 3.tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på å skrive et skikkelig syteinnlegg her forrige onsdags morgen - men slettet det ettersom jeg synes det var så fryktelig negativ fokus. Var så fortvila og sliten etter "forkjølelse" i mange mnd + vondt i ribbeina (legen trodde jeg hadde bristet to ribbein pga kraftig hoste over lengre tid) og senere også vondt i skulderen. Tok både CosiLan og andre remedier som hodepinepiller og Otrivin - og satt med dårlig samvittighet selv om jeg ikke klarte meg uten. Jeg er i dårlig form pga hyperemesis (konstant kvalm) og at jeg er skikkelig (!) sliten hele tiden. Er derfor ikke så lett å skille symptomer fra hverandre og vite hva som er alvorlig og ikke.

Hadde en avtale med legen samme dag og ble sendt rett på akuttavd på sykehuset med høy CRP. Ble lagt inn med enda høyere crp (180) og har ligget der helt frem til i går! Må nesten le litt. Fint å være positiv, men dette var kanskje litt i overkant... ;) Fikk påvist en skummel bakterie (som jeg senere har funnet ut at kan gi raskt sykdomsforløp med fare for pustestans og sepsis = organene svikter. Hjelp...). Den hadde forårsaket lungebetennelse, bihulebetennelse og irritasjon av organer/ kroppsdeler) på høyre side (blant annet ribbeina som var det jeg gikk til legen for til slutt ettersom jeg aldri fikk feber).

Jaja, fint at jeg har gått med dette siden lenge før påske da... Uff, hvis det er flere som er flinke til å bite tenna sammen her så må jeg bare si at de må være litt mindre flinke.Ta heller en tur til legen for mye enn for lite.

Etter 3 ulike antibiotika og pleie såpass lenge så kjenner jeg meg litt bedre og kan være oppe fra senga litt. Sliten og kvalm men kan nesten puste vanlig igjen =O) Og så er jeg snart klar for 3. trimester. Siste uke i 2. tri! =O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakker, synes du e heilt utrolige, glad d går bedre me deg nå, masse lykke t videre

Skrevet

Tusen takk! Ja, har vel hatt min del av sykdom for de neste 100 årene... =O)

Glad jeg ikke er kronisk gravid men kan få det lille nurket ut om ikke så alt for lenge! =O) Forrige gang så var det min "blomstringstid" i hvert fall. Hadde det helt fabelaktig i permisjonen! Skulle gjerne hatt tre barn men det tror jeg rett og slett ikke vi orker... Men med 2 barn så har de jo selskap i hverandre heldigvis.

Går alt bra med deg, Utflyttet Stavanger? Har alltid lurt på hvor du har flyttet ut til? =O) Hi hi.

Skrevet

Såpass! Du får ha god bedring og ta godt vare på deg selv :))

Skrevet

huff a meg, kunne ikke disse sykdommene komme når du IKKE var gravid, holder med gravid "plager" sier jeg :-)

Godt vi har gode leger som passer på oss.

Dette er min siste uke her på 2 trim også :-)

God bedring! :)

Skrevet

Takk for det så sees vi snart på 3. tri =O)

Skrevet

Off.. du har jammen meg fått din del du nå da...

Bra at du er på bedringen i alle fall, så får vi håpe at resten av svangerskapet blir noe bedre :)

Nærmer meg klar for 3. tri jeg også... Tiden går jammen meg fort..

Skrevet

Huff, høres ikke spesielt gøy! Håper 3 trimester blir bedre for deg:-)

Jeg fikk i går mitt livs første sykemelding, men alvorlighetsgraden er ikke akkurat på ditt nivå. Har en infeksjon i kroppen, og har både kastet opp, hatt vondt nederst i ryggen samt andre mer influensaliknende symptomer.

Men jeg skal ikke klage, leser om de som har det tusen ganger verre her inne, inkl deg! I neste uke er jeg nok fit for fight igjen!

God bedring til deg, og god tur over i 3 trimester! Plutselig "ses" vi der:-)

Skrevet

Hei Mandalay! =O)

Man kan jo ikke sammenligne sånn. Det er alltid noen som har det værre. Lå på rom med en jente som kanskje hadde kreft på sykehuset og hvis det stemmer så var jo jeg nesten frisk =O). Kjedelig at du er så dårlg. Du får følge med og ikke bite tenna for mye sammen... Ser hva som skjedde med meg =O)

Utrolig bra om du aldri har hatt en sykemelding før. Er vanligvis lite borte fra jobb jeg også (bortsett fra disse svangerskapene som jeg ikke får jobbet i det hele tatt), men har nok måtte gå til legen av og til allikevel. Heldig som har så fantastisk helse, Mandalay!

Du er jo ikke så langt etter meg så plutselig er du der du også =O). Termin i september om jeg husker riktig? Sendte deg forresten en personlig melding her om dagen ang kafeturen vi snakket om litt tidligere i vinter/ vår. Du kan jo gå inn å lese den om du ser dette. =O)

Skrevet

Ligger faktisk ingen ny melding i postkassen min her... Kanskje du kan sende den en gang til?

Termin 18 septemer så fortsatt en stund til 3 trimester, men tipper tiden går ganske fort frem til det:-)

Skrevet

Høres ut som du har hatt GOD grunn til å være utslitt!!! Håper du er i slaget snart - og at du slipper mer sykdom nå!! Kanskje kvalmen kan gi seg og - når du slipper medikamenter OG forhåpentlig blir frisk!

Riktig god bedring fortsatt ;-)

Skrevet

Uff, jeg synes virkelig synd på deg Corneliuss- bare kvalmen i seg selv er jo ille nok! Skummelt m denne infeksjonen da, men bra du kom deg til lege og fikk den rette behandlingen til slutt. Skikkelig dramatisk jo, med innleggelse og greier, ble du ikke nervøs?? Det hadde nok jeg blitt :P

Uansett bra at du er bedre igjen nå da, også krysser jeg fingre og tær for at du slipper unna de verste 3.tri-plagene, du som har hatt så mye allerede! Lykke til videre, håper du slenger innom her på 2.tri av og til fortsatt da;)

Skrevet

Jeg var ikke så nervøs når det sto på. Tanken på at noe alvorlig kunne hende meg var liksom så fjern. Jeg var mest opptatt av at lille "Pippi" inni magen ikke skulle ha tatt skade av infeksjonen. Men er litt mer skremt sånn i ettertid når jeg hører at jeg kunne fått sepsis (organsvikt), og at et mulig tegn er nakkestivhet som jeg begynte å få det siste døgnet. Men det gikk jo bra - man kan ikke sitte å tenke på alle "hva hvisene".

Har et svangerskap bak meg med hyperemesis (men uten infeksjon da =O)) og da ble jeg bare i bedre og bedre form. Kastet opp i 9. mnd med sønnen min også, men på langt nær så ofte som før. =O) Så jeg ser sommeren blidt i møte! Satser på at det blir sånn nå også når jeg bare kommer meg litt til krefter igjen. Har aldri vært plaget med bekkenløsning eller sånne type ting, og litt andre "småplager" skal jeg nok tåle etter alt jeg har vært gjennom. He he.

Jeg skal stikke innom dere av og til etter jeg emigrerer til 3. tri, men dere kommer jo ganske snart etter da! =O) Hurra for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...