Gå til innhold

Dere med barnehagestart i august


rima

Anbefalte innlegg

Må tipse dere om at vi som har barnehagestart i august, ser ut til å ha krav på kontantstøtte for juli. Da er de små fylt 1år og har ikke benyttet barnehage den måneden. Så da kan man fremsette krav til nav om kontantstøtte for den måneden.

Korriger meg hvis jeg tar feil nå altså. Mener det er slik det er og jeg skal hvertfall fremsette krav om det. Fikk det med storesøster også, 1år i mars, bhgplass fra april. Sjefen min som tipset meg om det da (jobbet i nav på den tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss så flott! Hjerttlig takk for tips rima! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke tenkt på at vi hadde krav på en gang. Men gode penger å ha med i sommerferien det. Takker for tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har man krav på det når jeg har ferie???

 

Altså jeg tar ut ferien fra pappaperm til barnehagestart i aug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skulle jeg tro. Jeg tar jo også ferie i den tiden vi ikke har bhgplass, men det som står er at en har krav på støtte fra den måneden de fyller 1år og til den mnd de begynner i bhg. Så om jeg ikke har misforstått noe, har vi alle som har bhgplass i august eller senere krav på støtte en mnd eller så... :o)

 

Og ingen årsak. Har tenkt på at jeg måtte tipse. Ikke lett å vite om dette. Og ingen forteller dere heller hva dere har krav på - hvertfall ikke nav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for tipse:) Har ikke tenkt noe over dette.

 

vet du hvilker skjema man må fylle ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har limt igjen konvolutten...

Du finner det på nav.no - skjemaer - og noe med kontantstøtte :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man får også den første måneden i barnehagen. Så jeg håper det stemmer. vi har barnehage fra 16/8 så de pengene kommer fint med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man må passe på selv, eller være så heldige som oss å få tips fra deg!!

 

Hehe da skal det søkes. TAKKKKKKKKKKKKKKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN for sånne som oss som er født i slutten av mnd gjelder det vel egentlig ikke tenker jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i juli er født i juli. Så når grensen går på "den måneden barnet fyller 1år", så er det vel å definere som helt til 31.juli. Så om man har barnehagestart 1.august skulle det altså gjelde da også..:o)

Si fra noen dersom dere vet noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med svigers i går om det, hun jobber på nav. Hun skulle si det til meg, men sa jeg allerede viste det. Så stemmer hvertfall at vi får det. Hun sa også at det var den mnd, men hun jobber ikke direkte med dette, så hun var ikke sikker.

 

Men nå har jeg printet ut papirene, så skal lese de i dag en gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se her da... utdrag fra orienteringen som kommer med skjema:

"For hvilken periode kontantstøtten kan gis

Kontantstøtte kan tidligst gis fra måneden etter at barnet

fylte ett år eller fra måneden etter at det sluttet i barnehagen.

Kravet bør derfor settes fram måneden før da NAV lokalt

er avhengig av å ha ferske opplysninger. Støtten kan gis

til og med måneden før barnet fyller tre år."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har helt rett Lykke, det står det...

Men da tror jeg gjerne at det betyr at den som har bhg-start f.eks 1.aug ikke kan få, mens den som har uti måneden får. Kanskje det betyr at den som ikke har noe tilbud NÅR barnet er 1 år kan få frem til det har oppholdstilbud i bhg? Tror det var sånn sist også da jeg fikk for 1mnd for storesøster. Hun var født tidlig i mars og begynte i bhg i april da hun var 13,5mnd. Jeg vet ikke, kanskje reglene er endret nå?

 

Jeg søker hvertfall, også får jeg heller få avslag. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann jenter. Trolla våre er nok født en måned for sent til og få noen støtte... Som nevnt ovenfor gjelder kontantstøtten fra den måneden etter barnet er fyllt ett år, og når det er barnehagestart i august (uansett dato) blir det ikke noe på oss. Har ei venninne som jobber på Nav med akkurat dette, så i følge henne var det altså ikke noe og hente for oss desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da beklager jeg hvis jeg har forledet noen her... Reglene må være endret nå.

 

Rart at nav sier forskjellige ting nå da ettersom hvem som spør...:o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også søkt, så får vi heller avslag.

 

Har hørt masse forskjellig om dette. Noen som ringte og da får de ja, men det kommer vel sikkert avslag når de som egentlig kan reglene ser søknaden da!

 

Vi får gi hverandre tilbakemeldinger når vi får svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...