Gå til innhold

Ikke vanlig å pynte de små til fotograf lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det "før i tiden" man kledde opp de minste i det aller fineste de hadde, eller er det vanlig å gjøre det i dag også? Har inntrykk av at mange liker å kle de små i hverdagsklær også. Er så i tvil angående antrekk. Snuppa på 1 og et halvt skal snart til fotograf- og jeg klarer ikke å bestemme meg. Tror dere det blir blast med en svaaak rosa penkjole til en mørk blond jente. Hun er normalt blek i huden (etter vinteren). Blir man lei av å ha "noe rosa" på veggen i årevis? Har funnet ut at jeg er litt klassisk av meg, men liker det moderne også Noen tips, noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt foskjellig har jeg sett vartfal, når vi tok bilde av snuppa(da hun var 6 mnd) så hadde hun på seg en bukse og tunika + noen bilder på sauskinn uten klær da:)

Men har sett alt mulig, fra naken til joggedress liksom:))

Skrevet

Det vanlige er vel å ha flere antrekk. Vi hadde to forskjellige kjoler og et hverdagsantrekk med. Det ble veldig forskjellige bilder og er fint å ha nå i ettertid.

Skrevet

Ville tatt med eit par forskjellige antrekk ja. F.eks. ein penkjole, eitt kvardagsantrekk og så kanskje ein klassisk "sommarkjole-eller-selebukse-utan-genser-og-med-bare-føtter".

Skrevet

Takk for svar! :) Tror jeg satser på den "ultrafine" lysrosa festkjolen, en sommerkjole (selvfølgelig med bare bein og armer), og tilsist noen bilder i et hverdagsantrekk. Spørsmålet er bare: Syns ikke hun har så mye fint til hverdags... Ut og shoppe?? Tro om det hadde vært fint med et søtt dongeriskjørt og en blomstrete bluse? Så et sett på Lindex i dag- i blått. Tenke, tenke ;)

Det går mye i body og strømpis i heimen, for vi har det så varmt, og er mye hjemme.

Skrevet

Vi hadde vel med tre skift til småen vi ...

Et med pentøy (dressbukse, skjorte og vest)

et med hverdagstøy (genser og dongeribukse)

og et med sommelig tøy (selv om det var tidlig høst...) med kortermet skjorte og en beige sommerlig bukse.

Tenkte vi skulle bestemme oss da vi kom frem til fotografen, men hun mente vi bare kunne skifte litt undervegs så fikk vi større variasjon i bildene og kunne se på prøvebildene etterpå hva som fungerte best.

Jeg synes det var veldig lurt, jeg. For de ulike plaggene gjør at han fremstår nokså forskjellig. Fotografen lagde også et fint album med prøvebildene, så vi har jo alle bildene som ble tatt pent satt i album, og da var det ekstra artig at det var så stor variasjon i bildene :-)

Hadde jeg måttet valgt kun et skift hadde jeg valgt et som var litt pyntet / veldig fine hverdagsklær. Jeg hadde ikke stivpyntet ungen i hvertfall, synes godt bildene kan vise hvordan de faktisk så ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...