Gå til innhold

170 000 i veggen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du for seks år siden hadde kjøpt deg et hus (dødsbo) Og du i det du skulle rive en vegg på loftet fant 170 000 kr. Hadde du levert dem til de du kjøpte huset av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha nei, finders keepers.

Dessuten har du jo kjøpt huset.

Skrevet

ja, hadde nok ikke klart å la vær. Hadde fått dårlig samvittighet.

Skrevet

Nei, jeg ville heller undersøkt hvordan loven var i forhold til dette. Kunne jo være at pengene tilhørte noen helt andre også, altså enda tidligere eiere.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til noe annet og slik er samboeren min også.

Så vi hadde tatt en telefon til de som sto for dødsboet.

Skrevet

jeg er sannelig ikke sikker på hva jeg hadde gjort jeg..

trodde jeg var en ærlig sjel, men kanskje jeg ikke er det.. hm..

Skrevet

Jeg hadde vel helt ærlig kontaktet en advokat og hørt hva som er riktig "etter loven".

Å beholde dem uten å si noe til noen hadde nok fristet ja, men det hadde jeg ikke hatt nerver/samvittighet til.

Hadde vel endt opp med å kontakte arvingene via advokat og håpet på en finnerlønn ;-)

Skrevet

Helt ærlig - jeg tror jeg hadde beholdt dem selv.

Men så har jeg veldig lite penger fra før av. Mulig jeg hadde tenkt annerledes hvis jeg hadde hatt god råd.

Skrevet

Jeg hadde ringt og sagt at jeg var litt skuffet for at det ikke lå mer i veggene!

Skrevet

Jeg hadde kooooosa mæ med hver krone!!!

Skrevet

Boligen er mest sannsynlig "solgt som den er".

Det kan like så gjerne være sopp som 170 000 gjemt i veggen. Hah. Jeg vet hva jeg hadde foretrukket å finne i alle fall.

Dine penger : )

Skrevet

Huset ble bygget av de vi kjøpte det av (eller altså, foreldrene til de vi kjøte av da) Så de er nok de som har brukt alternative sparemetoder....

Jeg er tilbøyelig til å ikke si noe. Er de ikke våre da? Vi kjøte da huset "som det sto" hehe

Skrevet

jeg vet sannelig ikke jeg altså, men du verden som det hadde fristet å beholde dem.

Skrevet

Men er det penger som fortsatt er i omløp da, eller er det utgåtte sedler;)

Skrevet

det er jo en klasul på de fleste huskjøp som heter "as is". og det er jo at en må godta alt man ikke kan se på visningen, Og skal en komme unna denne klasulen må en bevise at tidligere huseier viste om "mangelen". Kan du ikke det, så kommer du ingen vei om du har skrevet under denne. Skulle dette gjelde bare det negative da?

Jeg er i utgangspunktet bunn ærlig, men spm ditt var vanskelig ja. Vet faktisk ikke hva jeg hade gjort. Kansje beholdt pengene. Ingen vet vel om dem iallefall. Så får jeg ta straffen i skjærsilden......

Skrevet

Det er "helt normale" tusenlapper. Akkurat 170 av dem.

Skrevet

kansje de er merket fra et bankran, så når du bruker dem blir du tatt MOHAHAHAHAHA

Skrevet

De er mine penger. Jeg har lånt 200 000 kr og har ingen lønn. Gi meg dem. sånn at du ikke får dårlig samvittihet for resten av livet.

Skrevet

Er foreldrene døde? I såfall så er det jo ingen som kan "sladre" om at pengen ligger gjemt i huset heller..Å visst dere sier i fra så er det vel sikkert bare griske arvinger som får pengene allikevel.. Nei, behold pengene..Hvem i alle dager skal oppdage det da?? Arvingene kan vel heller ikke komme busende inn for og leite etter pengene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...