Alvene Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Mandag 19.april kom Andrea til oss, 3 dager etter termindagen.(mitt tredje barn) Våknet på natten ved 3.30 tiden og merket at det var noe i gang. Lå og tok tiden en stund og vekte mannen min rundt 4.30. Hadde da rier med 7 min i mellom. Stod opp og pakket toalettsaker og mannen min gikk i dusjen. Jeg gikk ned og hentet opp rie-telleren på nettet og nå var det ofte. Var nede i 2 min mellom hver og jeg måtte jobbe aktivt med de, vonde og harde. Ringte føden og fikk beskjed om at det var bare å komme inn. Ringte så til moren min og ba hun ta en drosje for her gikk det unna så vi kunne ikke hente henne. Vi måtte reise før hun kom, for her var det en rie etter den andre, uten pause. Mannen min fulgte meg inn på mottakelsen og skulle parkere bilen, mens jeg skulle vente på han der, men det fikk jeg ikke lov til. Jeg ble kjørt opp på føden i rullestol og de skulle følge mannen min opp når han kom. Når jordmor kom hadde jeg funnet meg en prekestol allerede og stod og jobbet som bare det. Jordmor skjønte at her var det godt i gang og det var bare å finne en fødestue. Vi trillet inn samtidig med at mannen min kom inn på føden. Jeg ble lagt i senga og skulle ta ctg, men fikk aldri på beltene. Jordmor lyttet på meg og kjente at her var det nesten full åpning. Det var kommet flere, ei jordmor til og en barnepleier inn og jeg ble lagt over i fødesenga. Jeg fikk sagt innimellom at jeg har født to store barn tidligere, med mye blødning. De fikk ikke sett på papirene mine i det hele tatt så jeg tenkte det var greit at de fikk det. Jeg hadde pressetrang og presset to ganger så var vesle Andrea ute. En utrolig deilig følelse når hun ble lagt på brystet mitt. Det var utrolig rar følelse at det gikk så fort. Jordmor lyttet på meg kl.05.48 og Andrea var ute kl.06.02, 14 minutter etter. Andrea ble født i seiershetta, som vistnok bringer lykke. Dvs at hun ble født med fosterhinna rundt seg og at vannet gikk samtidig med at hun kom ut. Vannvittig intens og vond fødsel, men deilig fordi jeg rakk ikke bli sliten, så formen var raskt tilbake. Vi koser oss masse hjemme med Andrea og storesøster på 11 og storebror på 9 er superstolt av lillesøster. Lykke til alle dere som er i den slitsomme venteperioden. Det er tøft, men det er noe vidunderlig i enden, hold ut. Fødestøv sendes alle som vil ha...
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Gratulere så mye, godt å høre at fødsel nr 3 og 9 år siden sist gikk så fort og greit... Håper også min gjør det! ) Kos dere så mye med lillejenta dere )
Bea80 & Gullgutten Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Gratulerer....åsså på min bursdag, så kjekt
1baby,og 1 spire Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Gratulerer så masse med Andrea, kose dere masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå