Gå til innhold

Nokon som har begynt å tenkje/vente på fødsel?


smokie m/ nr 3.

Anbefalte innlegg

Eg har termin den 8. juni, så det er 5 veker att i morgo, men no har eg begynt å få litt "fødselspanikk".

 

Har hatt masse stikkingar nedover dei siste dagane, og magen har sige ned, samt at eg (som vanleg) har kynnarane mine. I dag har eg hatt "menssmerter" konstant heile dagen. Og endringa i kynnarane er jo at det kjem mens eg sit òg...

 

Eg er overhovudet ikkje klar, og håper på å ha babyen inni minst 3 veker til, men eg kan jo ikkje bestemme slikt sjølv. Og dei to tidlegare fødslane mine skjedde i veke 36...

 

Korleis er det med dykk andre, spes dykk tidleg i juni då, viss ikkje blir det jo veldig prematur, nokon som har begynt å sjå etter fødsels teikn? Kjenner at eg stresser med dette no, men prøver å stresse sittande i ein stol ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 4. juni her:) Og for min del kan han bare komme.. Gruer meg helt syyykt for smertene, så har ikke lyst å gå å grue meg så lenge:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:) Jeg har også termin 8.juni og de siste to dagene har jeg kjent på akkurat det samme som deg! veldig sterke stikkinger ved underlivet, og mensmurringer. jeg er derimot førstegangs og vet ikke om dette egentlig har noe å si for når fødselen kommer igang (er det typiske tegn?), men det er akkurat som jeg føler at hun vil komme litt før:) vi får no se... det er kanskje vel tidlig enda...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til begge; fødte jo i veke 36 begge dei forrige gongene. Og har to forskjellige erfaringar. Den første gjekk ganske greit, ein del ammeproblemer i starten, som jo er vanleg for for tidleg fødte, masse ekstra stikking av babyen pga gulsot og blodsukker, som òg er vanleg for for tidleg fødte. Den andre hadde mykje større vansker, med pustevansker, respirator, lysbehandling, kuvøse, nyfødt avdeling... Fekk han ut av nyfødtavdelinga 10 dagar gammal, det er ikkje slik det skal vere å ha nyfødt baby :(

 

Men samla for begge då, så har babyen det bedre i magen til litt nærmare termin, sjølv om det går greit med begge no. Så eg ville ikkje ha håpa på at babyen min vart fødd så mykje før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftig d du sier der:)

 

Er bare at jeg tenker på fødselen hver dag, og gruer meg. Men jeg gleder meg til å få han ut og se lille nurket:) Han kommer nok til å være inne i magen en god stund enda:) Mamma gikk 2 uker over tiden med meg, så jeg skal belage meg på det jeg også, slik at ikke dagene blir så lange:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha for tidlig født barn, men venter veeeeeldig på at babyen skal bli ferdig, gitt:) Termin 24 juni....

 

Den følelsen er det skjeldent at man ikke har som gravid, det er jo tungt, man har plager og er veldig ivrig på å få se babyen:) Og det er jo akkurat sånn det skal være, selv om det ikke er noe gøy midt oppi det. Juni må gjerne komme fooooort for min del:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 4.juni. Og venter veldig på å få dette overstått! :) Vet at jo nærmere termin baby kommer jo bedre er det. Men jeg og går å lurer på om det skjer noe før. Har modningssmerter og kynnere, hodet er festet, og jeg lurer hver dag på om det er starten på noe...

Siden jeg og er førstegangs vil nok jeg også gå over termin som mange andre, men jeg håper ikke det skjer. Vente tiden blir så lang da, siden jeg allerede har begynt å vente... Og jeg må jo si at jeg er rimelig lei, og veldig klar for å få baby ut! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangs her og:)

 

Hvordan kjenner du at du har modningssmerter? Jeg får slike "lyn"/ "støt" nedover der nede... Er det slike? Tror egentlig jeg kjenner dette bare når bebis beveger seg. Og det er ganske vondt. Må bite sammen tennene..

 

Men vondere skal det bli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner modning som stikkingar i underlivet, det går nedover. Rekner med det er modning iallefall ;)

 

Fødselen treng ikkje bli nokon vond opplevelse, eg har berre hatt lette fødsler, og ville mykje før født ungane mine 5 gonger viss eg slapp å gå gravid ;) Håper du får lette fødsler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 23 juni og gleder meg masse til fødselen. Endelig får jeg vite hva alle snakker om lissom... :) Gleder meg selvfølgelig til å treffe datteren min også men hun må gjerne vente 50 dager til... Jeg er nemlig IKKE klar sånt praktisk sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker veldig på fødelen/keisersnittet. Men det har vel sin naturlige årsak, de skal forløse han i dag:/

Har egentlig termin den 17 juni. Men på grunn av forstørret nyre og urinledere, + for lite fostervann så vil de ikke ta noen sjangser. Så i dag blir jeg vist mamma jenter for første gang!!!

Men skulle veldig gjerne ønske at de kunne holdt han inn i magen i minst 2 uker til som de først hadde planlagt. Han må jo være så utrolig liten nå:(

Gruer meg veldig til alt som skal skje i dag. Men gleder meg jo selvfølgelig også til å se han, Etter 34 uker skal jeg endelig få se hvordan drømmeprinsen min ser ut:) eller rettere sagt, etter 24 år (min alder) skal jeg endelig finne det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til:)

 

Jeg har ul termin 3 juni, men stoler på min egen termin som er 26 mai....jeg kunne bare født ungen idag.

Er ikke grusomt lei men har så lyst til å treffe babyen.

Har gruet meg mye til fødselen i svangerskapet, men nå gleder jeg meg faktisk. Sikkert fordi jeg ikke vet hva jeg går til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende og se hvem som egentlig er i magen:) Hvordan er hun/han og hvordan blir forandringene med et barn i hus:) Jeg får prøve å tenke positivt på den derre fødselen:p Man må jo gjennom det uansett:)

 

Lykke til i dag Norsk/svensk spire i magen:) - Må få høre hvordan alt gikk når du er ferdig. Det går nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har termin 9.juni og har samme symptomer som HI :) Er førstegangs så vet ikke hva signalene fra kroppen betyr. Føles som jeg kan føde når som helst, men kan like gjerne gå 2 uker over.. Får sikkert sjokk når fødsel er i gang uansett. Så for meg hjelper det ikke å henge meg opp i tegn på at det nærmer seg osv. Virker som alle sier forskjellig, og at det like godt kan skje imorgen som to uker etter termin. Men gleder meg, ja det skal være sikkert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror modningssmerter kan kjennes forskjellig ut. Men jeg kjenner det ved at det trekker seg sammen (som menssmerter) og samtidig strekker seg til siden mot hoftene, litt vanskelig å forklare... Ikke som "lyn/støt". Men ja, det gjør vondt og jeg klarer ikke la være og si au når de kommer... Da jeg fortalte det sånn til jordmor sa hun at det var modningsmerter. Jeg kjenner de som oftest når jeg ligger og må bytte stilling, men de kommer utenom det også. Når de smertene kommer tenker jeg at det er en fin måte og øve på å puste rolig... Så det prøver jeg på da.

Jada, vondere skal det bli... :(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...