Gå til innhold

Jeg har blitt så sensitiv i forhold til lukter


Snuppeluppa med snuppe + spire

Anbefalte innlegg

Det skal ingenting til før jeg blir kvalm.. Lukter som jeg er vant til klarer jeg rett og slett ikke. Blir dårlig og uvel.. Mannen bruker å steke seg kylling for å ha med på jobb og jeg takler virkelig ikke den lukten nå.

 

Ikke bare det, men jeg kjenner lukter så mye bedre enn før. Og jeg reagerer nesten bestandig med kvalme hvis det er en lukt som er sterk/kvass/frampregede osv.

 

Hvordan opplever dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo du her kjenner eg meg godt igjen!!!!

Luktesansen min har vel aldri vært så god og sensitiv før!!!

 

F.eks: Pappa fikk en slurk av vannflaska mi, som eg drakk av like etterpå. Lukta med en gang flaska nærmet seg munnen og nesa mi, at pappa hadde drukket kaffi.

 

I mitt forrige svangerskap var min daværende samboer så snill og kjøpe en parfyme til meg, en gang han var på tur. (Den som har en damelignende form på flaska) Fikk den da eg var morgenkvalm og kastet opp.... Bad timing... For klarer den dag i dag ikke lukten av den parfymen, verken på meg selv eller andre, og d er nå 13 år siden...... Blir dårlig bare av å passere folk som har på seg den parfymen.

 

Men har heldigvis ikke fått noen lukter eg ikke klarer denne gangen. Er 8+6 idag, så kan nå fortsatt dukke opp noen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :-) syns alt lukter sterkt... kjenner lukter jeg aldri har kjent før, som at sofaen lukter av sterkt skinn (og den er gammel) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha:) Godt å høre at vi er flere:) Jeg er rene blodhunden for tiden, alt lukter veldig mye om dagen! Hatt det endel uker nå, er 9+6 idag...Orker ikke matlukt, og bussen er et mareritt! Folk lukter virkelig mye om dagen:) Men også noen lukter som er gode heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at nesten alt lukter sterkere, jeg kommer inn i leiligheten vår og klager over at det lukter så fryktelig søppel, mens mannen min må stikke hodet nedi søplebøtta for å kjenne et snev av det, så vi kaster søpla ekstra ofte for å si det slik. Blomster, mat, spylevæske i bilen osv. alt lukter sterkere, noe reagerer jeg med kvalme på, men stort sett (heldivis) blir jeg bare fasinert, og noe lukter godt. :)

 

Men jeg kan ikke lengre sjekke om melk, pålegg o.l. er dårlig hvis det har godt over dato, en ørliten antydning til slike lukter og jeg brekker meg som en gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...