<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 hadde termin 26/4 (forje mandag) hadde belaget meg på overtid siden jeg er1gangs og greier! men natt til 27 våkna jeg med vondt i magen v 4-4.30 tida.. trudde jo ikke det var rier da, så prøvde å ta ett varm bad og greier for å få det til å gå over. men da det ikke hjalp begynte jeg å følge med på vondtene..og joda, de kom regelmessig. ca 5min mellom hver:) samboern var våken med migrene stakkar, så jeg venta litt til før jeg sa noe særlig til han. men da jeg fikk litt småblødninger fikk jeg beskjed om å ringe føden å høre;) ringte vell ca halv sju. fikk beskjed om å komme inn, dro sju ca. stressa ikke for man hører jo att det tar så lang tid, særlig for 1gangs. hadde rier hvert 5min hele veien.. de siste i bilen var ikke no særlig, så måtte stoppe å ta en pause i kjøringa bare 10min fra sykehuset! var inne ca 8,blei sjekka og hadde 4cm åpning, fikk gå rett på føden (og jeg som hadde vært livredd for å bli sendt hjem igjen!) kl 9 hadde jeg full åpning, og kl 1130 var lillegutt ute:) rakk ikke få noe annet enn lystgass! hadde aktive pressrier i ca tre kvarter, så de var intense, men det var jo fort over:) heller sinnsykt vondt i en kortere periode, enn mindre vondt i flere timer! Lillegutt trengte litt oksygen når han kom ut, for han haddde navlesnora rundt halsen, men han var rosa og fin:) og pappa´n klippa snora ♥ Pappan var en fantastisk støtte under fødselen. han ga meg en ekstra styrke som virkelig hjalp meg gjennom smertene! og han har fortsatt å være fantastisk etter att vi kom hjem og sakte men sikkert prøver å finne rutiner i vår nye spennede hverdag:) nå koser jeg meg med 2 nydelige gutter her hjemme, som jeg elsker over alt på jord <3
LeMaRa Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Gratulerer!!! Høres nesten ut som min første fødsel Så for de som er førstegangsfødende; det kan gå fort selv med førstemann Kose dere masse fremover!!! Flott tid å få små på =)
iok med sønn <3 Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 ÅÅåhhh.. gratulerer så mye Koslig å lese <3
M4 Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Gratulerer så mye, og takk for at du gir noen oppløftende ord til andre førstegangsfødende Man blir jo oppfordret til å stålsette seg på å gå to uker over termin og at det skal ta laaang tid, men du er jo et bevis på at det ikke behøver være sånn!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå