Turbojenta og lillesøster Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Fortsatt noen uker igjen, men jeg som så kjepphøy har sagt at det ordner seg alltids har nå begynt å merke frykten komme snikende. Det har seg sånn at min mann har et stort ønske om å kjøre meg på sykehuset når den tid kommer. Det hadde jo ærlig talt vært veldig praktisk. Mannen har kun oppkjøringen igjen for å ha lappen i boks, men det har nå bydd på problemer. Her vi bor har det vært umulig å få oppkjøring før termin pga lange køer, og han har derfor bestemt seg for å reise til hjemstedet sitt for å ta oppkjøringen der. Første mulige dato er 1 uke før termin!! Det betyr at han reiser bort på kvelden før og kommer hjem kvelden etterpå, noe som vil si at han blir borte i ganske nøyaktig 27 timer! Dette spurte han meg om, og jeg godtok det, allerede for flere uker siden. Nå har jeg virkelig begynt å lure på denne avgjørelsen. Synes det er vanskelig å gå tilbake på det når jeg allerede har sagt det er greit. Dersom jeg vil at han skal avbestille den igjen nå får han ikke tatt lappen før over sommeren igjen pga ferieavvikling hos biltilsynet. Har også lurt litt på muligheten av å rett og slett å bli med han, de har jo tross alt sykehus der også, men er dette kanskje litt dristig? Bilturen tar +/- 4 timer. Jeg veksler mellom å tenke at jeg mye heller vil føde der med han ved min side, og det å tenke at 27 timer er jo faktisk ikke så mye. Hva hadde dere gjort? Hjelpes meg, det er ikke lett å være nesten høygravid og svært ubeslutsom!
GuttemammaX3 Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Jeg fødte en uke før termin med sistemann. Riene kom som lyn fra klar himmel, uten noe forvarsel, og fire timer etter første rie var barnet født. Hvis jeg var deg ville jeg enten bedt ham bli hjemme og vente med oppkjøring, blitt med ham (hvordan skal han forresten reise til og fra, hvis han ikke har lappen? Ta buss?), eller tatt sjansen på at det er en mulighet for at han mister hele fødselen, og i så fall hatt ei god venninne klar som kunne steppe inn som sjåfør og bli med på fødselen om noe skulle skje... Det er helt opp til deg hva du velger å gjøre, men forbered pappan på at det er en sjanse for at han går glipp av hele fødselen om han drar og du blir igjen hjemme...
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Du kan reise inn til føden og ta en ekstra sjekk dagen han evt. skal reise. Gjør en avtale med jordmor. Hvis det ikke er noen modning på gang, ingen åpning o.l skal det godt gjøres at ting skjer i løpet av ett døgn. Jeg gjorde lignende forrige gang, da mannen dro i begravelse til en kamerat ei uke før termin. Da var han også borte ca et døgn. Var hos jm og sjekka på dagen og hun konstanterte da at edt var lite trolig med en fødsel det nærmeste døgnet..
Ccathrine Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Bit tenna sammen og send han av gårde. Jeg har hele veien vært forberett på å føde uten barnefar til stede. Samboeren min kjører langtransport og han ble ikke sittende hjemme før uke 39 kom. Å han hadde nok vært på veien helt fram til termin kan jeg tenke meg, hadde det ikke vært fordi at han ble sykemeldt pga nyrene. Men du kan jo gjøre som ei anna skreiv, stikk inn å få deg sjekket.
Turbojenta og lillesøster Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Takk for svar kjære dere! Det hjelper å få høre litt andre meninger. Han reiser på en søndag for oppkjøringen er mandag morgen, men jeg skal virkelig ta en tur inn før helgen. Takk for veldig godt tips, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Dersom formen er fin og ingen tegn på fødsel oppstår i løpet av søndagen så kan det til og med hende jeg blir med. Det forkorter jo reisetiden betraktelig da vi kan kjøre, og bussen bruker lang tid og aldri går akkurat når man trenger det! Regner med at han består, sånn at han kan kjøre ned igjen, hehe
NormaJean Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Hvis det får deg til å føle deg bedre så sendte jeg mannen avgårde til Tyskland i dag med retur torsdag kveld.....Jeg er i uke 39;) Ingen vits i å stresse med slike ting, det blir som det blir tenker jeg! Hvis jeg merker noe så kommer jeg bare til å ringe føden og avtale en sjekk for å avklare hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå