tingeling81 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Svigermor ringde i går og lurte på om det var noko vi trengte/ ønska oss til babyen. Er nr. 3, så er jo eigentleg ingenting vi treng...måtte ha ny bilstol, men det har vi kjøpt... trur ho tenkte på sånn rundt 1000 kr. Er det nokon som har tips til noko litt "luksus" vi kan ønske oss, sånn som vi eigentleg kanksje ikkje treng, men kan vere kjekt likevel? Har tenkt litt på ullkle frå nøstebarn, men det blir jo ikkje så veldig aktuelt før til hausten, og ho hadde sikkert synst det var kjekt med noko vi kan bruke med ein gong :-) Berre ca 3 veker til termin, så det meste er jo på plass...
SnartToGull Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 hva med lammeskinn fra nøstebarn?? eller en mai tei eller annet bæretøy... eller babysvømming... hmm...er ikke lett når man har alt..
tingeling81 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2010 Har faktisk tenkt på sånn stort skinn frå nøstebarn, har eit lite frå før (kjøpt på barneutstyrsbutikk) som dei 2 andre har brukt, men hadde jo vore kjekt med eit sånn stort og "ordentleg" :-)
smokie m/ nr 3. Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Har du noko å bære babyen din i? Kva med eit sjal eller ein bæresele, t.d. Manduca eller ein meitai? Det er utruleg praktisk, både viss ein går i fjellet/ulendt terreng, når ein er på reise, når ein ikkje gidd ta med vogna på butikken, når ein vil ha armane fri, men babyen vil bærast... Viss de ikkje har noko slikt, anbefaler eg det! (Men ikkje babybjørn, sidan den har så kort brukstid, dei andre bæreselane kan du bære over 20 kg i)
tingeling81 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Har bere-ting ja :-) slynge som eg har sydd sjølv, elastisk sjal, mei tai som eg har sydd (har brukt den til ganske nyleg til å bere storesøster på 2,5 år)
trollemor86 Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Kanskje ikke noe du kan bruke helt med en gang, men jeg hørte nettopp om noen som hadde fått medlemskap i en slik barnebokklubb i gave! Da betalte besteforeldrene for pakkene det første året! Usikker på hvor mye dette koster, men jeg syntes det var en ganske lur gave da!
Ronja&Odin Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 sånn vuggegreie.. elektrisk vippestol med lyder eller flaskesterilisator?
gullegget Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Vi venter nummer 4, og fra svigermor har vi ønsket oss ny madrass og dyner. Syntes det er greit med ny madrass:) En annen ting er en søt babykurv, ny trille. Jeg ønsker meg reiseseng fra phil and ted, tar nesten ikke plass. Den koster rundt 2000. Men da kan du betale resten selv. Parasoll til solskinns dager på verandaen med den lille.
LeMaRa Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Hadde litt samme luksusproblemet her nå Vi ønsket oss Dry Overmadrass vi da, tissemadrass, 749 kr. Fikk av min mor. Så greit å sende i maskin og trommelen når uhellet er ute. Dessuten har vi ordnet oss flaskesterilisator denne gangen. Hadde vi ikke sist, men sverget på å ha det med nestemann Eller hva med å åpne en konto for barnet??? Begynne å spare??
lin76 Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 * Hengevogge * Stort dyrt skinn frå Nøstebarn e.l * Trekjelke/rattkjelke med namn måla på/gravert inn. Ikkje akkurat noko ein kan bruka med ei gong, men veldig koseleg gåve! * Medlemsskap i Obos/Bob e.l viss ungen vil bu i by i framtida * Pengar på sparekonto * Fine bøker, type songbok/eventyrbok osv i serie (også til glede for søskena, men slik er det jo når det er fleire der frå før) * Sølv(-plett)tallerken/krus med inngravert namn. Evt skei/kniv/gaffel * Uro til å henge over senga * Skipulk * Sykkelvogn * Badeslynge * Babysymjingskurs (eller babyyoga eller babymassasje eller noko)
tingeling81 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for mange tips! Trur det blir eit stort soveskinn frå nøstebarn :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå