Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da var lille gutten vår kommet til verden. :-)

Jeg skrev et innlegg her på onsdag 28.04 om at vannet var gått, sent på kvelden. Jeg fikk da beskjed om å komme inn på føden til kontroll morgenen etter hvis jeg ikke fikk rier ila natten. Det fikk jeg ikke og jeg sov faktisk godt den natten. Kl 06.30 om morgenen begynte jeg å få svake rier, men det var 10-15 min mellom hver. Vi dro til føden kl 08 for den planlagte kontrollen. Alt så da fint ut og jeg hadde bare 2 cm åpning, så vi fikk lov til å reise hjem igjen. (Vannet var heller ikke gått, mulig en liten lomme bare eller så hadde jeg rett og slett tisset meg ut..eh..*flau*. Noe jeg egentlig ikke kan skjønne ettersom jeg akkurat hadde vært på toalettet og vannet bare sildret da jeg reiste meg opp..men,men.) :P

Vi dro uansett hjem igjen og ganske umiddelbart begynte riene å bli sterkere og mer regelmessig. Kl 10 hadde jeg rier som varte i 1 til 1 1/2 min og de kom med 1-2 min mellomrom, så da ringte mannen min til føden. Vi fikk da beskjed om å komme "hvis vi ville" og jeg var absolutt ikke i tvil om hva jeg ville. ;-)

Vi kom til føden 10.30, jeg ble da sjekket og hadde 5-6 cm åpning (gjett om jeg var glad da, i alle fall midt mellom to rier.) :P

Kl 10.45 kom vi inn på fødestua og kl 11.09 var han ute! :-D

Det gikk så fort og greit at jeg var helt målløs da han ble lagt på brystet mitt. Det var selvsagt heftig de siste 25 min, men det gikk så fort at det var en drøm!Rakk ikke bedøvelse, utenom en kjapp sup av lystgassen, før jeg ble kommandert opp i fødesenga (og dit rakk ikke slangen til lystgassen, og tro meg, jeg prøvde virkelig å dra den med meg.) ;-)

Gutten vår var 3455 gram, 51 cm lang og 35 cm rundt hodet. Så fantastisk søt at jeg må bare studere han hele tiden. :-)

Dette var vikelig en drømmefødsel og helt totalt ulik min første fødsel som varte i 13 timer og endte med fødestua full av leger og hun ble til slutt tatt med vakum.

Lykke til til dere som går og venter!Sender massevis av fødestøv til dere alle og takker så mye for meg her inne! :-) (Må innrømme at det er litt vemodig å være ferdig her, kommer nok til å kikke innom av og til og lese om fødslene til dere andre.) ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER så mye! så flott å lese om fødselen din, om hele opplevelsen! Kos deg masse med den lille og lykke til videre :)

Skulle ønske jeg var ferdig også (26 dager igjen...) :)

Skrevet

Gratulerer så mye med en liten sønn:) Er kjekt å få lese noen fine fødsel opplevelser,jeg venter nr 3 å denne gangen er den eneste gangen jeg gruer meg til fødsel,så send gjerne over litt fødestøv m omtanke om fin fødsel til meg hehe:)

Kos deg og nyt tiden nå:)

Skrevet

Gratulerer og kos deg med lillegutt:)

Skrevet

Gratulerer så masse! Kos deg med gutten din.

Skrevet

Tusen takk!! :-) Ønsker dere også fine fødsler!!

Vi koser oss veldig, litt styr med en småsjalu 3-åring, men det går seg vel til!Lillebror er i alle fall veldig rolig, så det blir rolige dager når hun er i barnehagen. Da får vi tid til å bli kjent med lillebror og kanskje finne et navn til han etter hvert.. :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...