mammantilT&I Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Det nærmer seg termin og tankene spinner konstant på hvordan fødselen vil starte... er det noen av dere som har kjøpt beskyttelseslaken, tisselaken etc og lagt i senga i tilfelle vannet går om natta??? er jo kanskje greit å prøve og unngå våt overmadrass midt oppi det hele???
Bellbaby Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Jepp, jeg har kjøpt engangs tisselaken på apoteket. Skal ha det under lakenet, for det er litt av en jobb hvis mye fostervann lekker inn i overmadrassen (den må nok renses). Jeg tenkte ikke over det forrige gang, men sist gikk vannet først på meg og da begynte jeg å tenke på det denne gangen. Heldigvis var jeg ikke i sengen da det skjedde sist..
fresh Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 ja, jeg har kjøpt på ikea for 50kr det kan vaskes på 60grader etterpå, så kan du ha det i babysengen
Glad tobarnsmamma Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Jepp, vannet gikk på natta forrige gang, så her er tisselaken på plass.
Linchen Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 He he he, alt man skal tenke på... Vannet gikk aldri på meg sist (måtte tas), så jeg har ikke vært innom tanken en gang. Men takk for tipset.
Mjølkekua Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Det er lurt å ha et slikt laken i sengen både før termin og etterpå (vi har ett fra Ikea). Jeg ammet mye i sengen sist og da ble det endel melkesøl. I tillegg har sønnen vår kastet opp i sengen vår ved et par anledninger, og da er også laknet veldig kjekt å ha.
LittLykkelig Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Er tisselakenet fra apoteket større eller mindre enn det fra ikea? For vi leier møblert, og jeg vil ikke grise til huseiers overmadrass. Har et tisselaken fra ikea, men synes det er litt lite. Vil jo helst ikke ha råmelk på madrassen heller.. Men fostervann er vel kanskje viktigere å avverge..
mammantilT&I Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2010 vet at kid har et som et 70x100 cm til 69 kr.. da må man jo legge det akkurat der man regner med at vannet vil treffe;) Finner ikke det noen nevner på IKEA sine hjemmesider, link noen?? Får ta meg en tur dit imorra på kikke kanskje..så har jeg et mål for formiddagen..kanskje har de også på Princsess eller lignende??
mammantilT&I Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2010 http://www.jysk.no/4/294/302/1402300/a/catalog fant et på jysk også
LeMaRa Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Her blir det tisselaken i senga per imorgen!!! Har ordna sånne engangsunderlag på apoteket, siden vi skal ha hjemmefødsel. Greit å kunne ha i senga i tilfelle vannet skulle gå... Gjorde ikke det med nr.1, men man vet aldri. Dessuten kjempelurt å ha til etter fødselen også, både med tanke på etterblødning og amming... Tisselaken i senga er nesten et must
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå