Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

D er mange som har kommentert hvor forskjellig vektmålene til BIM er i forhold t de fleste andre steder... Ikke rart... Tror i hvert fall ikke på de når d står at i uke 38 så veier barnet ca 2750, så uke 39 veier d ca 3000, men plutselig i uke 40 så har de gått opp t 3500g! dvs en halv kg/500g...! jah sikkert... hehe

så vil ikke anbefale å bruke vektinfoen t BIM som veiledende for å si d sånn....;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja det har jeg også tenkt på...Det står jo også samtidig at barnet øker ca 200 gram per uke. Det er nok litt lave mål på BIM både når det gjelder vekt og lengde. Synes babyverden sin uke for uke har vært veldig fin å følge gjennom svangerskapet :-)

Skrevet

He-he skjønner hva dere mener.

Jeg fødet første gang i uke 37 og da veide tulla 2750gram og var normal:)

Skrevet

Jeg leser hver uke på BIM og på Babyverden og det varierer veldig på lengde å vekt. Min tanteunge ble født i uke 32 og hun veide 2200g eller noe og var 45 cm og ifølge BIM skulle hun vært 41 cm og 1700 g og ifølge Babyverden skulle hun vært 1800 g og 38 cm lang. Så det stemte ikke med min lille tanteunge:)

Og noen barn er jo 4500 g når de blir født og andre 3000 g når de er fullgodt, så det varierer jo veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...