*Stinemor* Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Merket dere på kroppen at "nå snart starter fødselen". Med kynnere og slikt.. fikk dere noen tegn på at i natt/ i dag ville ting skje? :-) Uke 38 her, og verken vonde kynnere eller noen ting... sukk.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Nei ikke med di 2 første,da startet det plutselig og når det gjelder den berømmelige slimproppen gikk den samme dag med nr 1 og merket ingenting med nr 2:) Denne gang nr 3 blir jeg lurt i ett sett,sterke kynnere så er regelmessige og vonde og varer en stund for så og slippe taket..så når jeg skal reagere denne gangen blir løye og se:)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 gikk heller ikke over tiden med noen av dem,nr 1 fikk jeg en uke før og nr 2 ,3 dager før
*Stinemor* Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2010 Så plutselig var ting bare i gang? :-) Spennende... :-D jeg er bare så klar!
twoboys & a girl Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Slimproppen begynte å gå dagen før med nr en og to. Rier med første og vannavgang med andre. Skjer bare plutselig. Denne gangen gikk den for 5 dager siden, har vært mye plaget med kynnere. Trodde ting var i gang natt til fredag, men alt stoppet plutselig opp. Har nå hatt vonde regelmessige sammentrekninger siden 4 i natt, så får se om hun vil ut nå da:o)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Ja sånn plutselig uten noen tegn til noe begynte det,og fra første tegn var det tok det 8 timer til nr 1 var ute og 6 timer fra nr 2 var ute:) Så lykke til,kan veldig godt skje deg og:)
Gjest Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Hadde hatt kynnere i flere mnd, så det var iallefall ikke noe tegn. Slimproppen gikk 4 -5 dager før fødselen startet. Men den dagen det begynte, hadde jeg ingen forutanelse om at det kom til å skje. Riene bare begynte, og sluttet ikke :-)
Mjølkekua Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Nei, egentlig ikke. Jeg hadde mye kynnere fra uke 20 sist da. Kjente godt at knøttet hadde lagt seg i bekkenet for det føltes som om han skar kniver nedover i skjeden. Natten før fødsel startet hadde jeg vondt i magen, og gikk på do uten at det var noe som kom, så dagen etter hadde jeg regelmessige kynnere før de tok seg opp i styrke og var smertefulle. Veldig forskjellig hva man føler, så tror ikke det har noe å si om du kjenner noe eller ikke :-) Uansett Stine, så er det ikke lenge igjen før du møter gulet ditt. Sov godt og slapp av - h*n kommer når h*n er klar, og du trenger all hvile du kan få. Sist var jeg superklar lenge før fødsel, men denne gangen er jeg bestemt på å nyte hvert øyeblikk jeg har før fødsel - uavhengig av når hun (eller mer overraskende han) skulle finne på å komme..
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Nei, fikk ingen følelse av at NÅ kommer det til å skje, ikke når jeg fikk første ri heller. Trodde det var en kynner. I ettertid kan jeg jo si at jeg hadde utrolig vonde strålesmerter i bekkenområdet og innsiden av lårene. Jeg ble helt gele og klarte ikke å gå over gulvet på kveldene. Slik var det de 2 siste dagene før fødsel, pluss en del vonde nedpress om natta. Fødselen kom helt ut av det blå. Har så og si ikke hatt en eneste kynner iløpet av svangerskapet. Jeg fikk aldri den gode nyheten om at hodet var festet, ingen slimpropp... 5 dager før terminen kom hun til verden! men 2 uker før termin, er det ikke så rart om man går rundt og føler og nå skjer det noe snart. Terminen er jo trossalt veldig nær
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Slimproppen gikk på meg på morgenen i tilegg til tegningsblødning. Noen få timer etterpå begynte murringene og kynnerne hyppig
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Merket ingenting før jeg våknet på natta..
kleppe71 Skrevet 3. mai 2010 #12 Skrevet 3. mai 2010 Nei merket ingenting før midt på natten. Da hadde jeg blitt strippet på dagen. Var 13 dager på overtid.
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 3. mai 2010 #13 Skrevet 3. mai 2010 Slimproppen gikk 3 dager før, men ingen følelse om at noe var i gang...Fødet i uke 37, og det hele var unnagjort på 3-4timer.... Spennende hvordan det blir med andremann:) Men, du bare VET at det er i gang når det er i gang....Merkelig greie..
TinaP Skrevet 3. mai 2010 #14 Skrevet 3. mai 2010 Slimproppen gikk 3 dager før. Hadde hørt den kunne gå uker før, så jeg var ikke forberedt på fødsel. Dagen etter gikk vannet og riene startet 1 time etter det igjen. 2 døgn senere kom lillegutt ut.
Totette88 Skrevet 3. mai 2010 #15 Skrevet 3. mai 2010 Hei:-) Du er i en spennende tid.. Jeg merket ingenting. Var på cafe med venninner på dagen,vi var hos et vennepar på kvelden. Kom hjem. Skulle legge oss kl 23.00, (typisk )da det kom noen murringer. Vannet gikk 23.30. Riene begynte 00.30. Prinsen var ute 05.25 :-)) Fin fødsel! Lykke til!
fresh Skrevet 3. mai 2010 #16 Skrevet 3. mai 2010 slimproppen gikk på morgenen, så var jeg en tur å handlet på kjøpesenteret. Magen var knall rund, veninna mi kommenterte det for jeg traff henne "sykt rund magen din var idag da". På kvelden fikk jeg sterke kynnere, og morgenen etter var han ute
M*A*S*H* Skrevet 3. mai 2010 #17 Skrevet 3. mai 2010 Det var stille før stormen:-) Hadde økende grad av vonde kynnere helt fram til uka jeg hadde termin. Ble strippet for jeg var helt moden, og hadde masse kynnere på vei hjem den dagen og tenkte nå føder jeg!!! Og så holdt det sånn et halvt døgn med kynnere og så stille stille. Ikke noe slimpropp el mere kynnere. Var ute og spiste masse god mat på restaurant og tenkte at jaja kanskje til uka da, skulle strippes på nytt da. Men våkna den natta uten noe forvarsel i det hele tatt av at vannet gikk med et plopp. Så ikke vær lei deg om du ikke kjenner så mye, kroppen kan lure deg;-) god fødselsopplevelse!!! Gled deg!!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mai 2010 #18 Skrevet 3. mai 2010 Fødte 2 uker før termin sist, og merket ikke noe før dagen før fødselen- da tror jeg hodet festa seg og hun lirka seg et stykke nedover kanalen (føltes ihvertfall ut som om jeg plutselig fikk noe stort mellom beina, og det ble litt vondt å bøye seg/ sette seg ned). Hadde forøvrig sex to ganger den dagen- så jeg tror at det kanskje bidro til å starte det hele. I tillegg våknet jeg med svake, regelmessige sammentrekninger, men disse dabbet av, og kom ikke tilbake før på kvelden igjen (mens vi var på kino faktisk;). Kl 01 den natta kom riene for full styrke; fødselen var igang (AU!!)- ingen tvil om det:p 15 timer senere var hun endelig ute, dvs kl 16 neste ettermiddag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå