snart40 Skrevet 3. mai 2010 #1 Skrevet 3. mai 2010 Jeg er gravid. Ca 8 uker på vei. Jeg har et såkalt risikosvangerskap i og med at jeg er diabetiker, har høyt blodtrykk og lavt stoffskifte. jeg sliter en del med hodepine. SÅ og si hver dag. Og antakelig har jeg fått urinveisinfeksjon. I tillegg er min mor alvorlig kreftsyk. Vi har fått vite at hun har omtrent 3 uker igjen å leve. Hittil har jeg vært tapper og stått på(jeg er ikke den som legger meg ned og ber om sykemelding i hytt og pine), men nå butter det virkelig i mot. Tror jeg skal be om sykemelding i morgen. Jeg er livredd for å miste barnet (det er prøverør og veldig etterlengtet). Hadde dere bedt om sykemelding dersom dere hadde vært i min situasjon?
Suksessterta *gravid* Skrevet 3. mai 2010 #2 Skrevet 3. mai 2010 Ja, da hadde jeg spurt legen om det var mulig aa faa en sykemelding. I tillegg til de fysiske plagene er du jo under et veldig psykisk press med en mor som er doedssyk. Masse lykke til og ta vare paa deg selv!
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 3. mai 2010 #3 Skrevet 3. mai 2010 Jeg hadde bedt om en sykemelding, i hvertfall til ting er roet litt ned. Du blir jo bare maks sykemeldt en mnd av gangen så ta en av gangen så kan du jo jobbe igjen når du føler for det. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det. Og det er jo et risiko svangerskap. Pass godt på "bolla" der inne:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 ja, uten tvil. man skal ikke presse seg for mye i svangerskapet uansett, verken fysisk eller psykisk
Hoppsideisi :) Skrevet 3. mai 2010 #5 Skrevet 3. mai 2010 Jeg hadde bedt om sykemelding, uten tvil! Det viktigste først: Din baby og mora di! Så får jobben komme siden... Masse lykke til. Skjønner at du må ha det veldig tøft nå! Tenker på deg XXX
lykkeligmams<3 Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 det er nok veldig viktig i din situasjon at du sykmelder deg, det viktigste i en risiko svangerskap er å få masse hvile til at det kan sette seg godt, jeg er selv 17-på vei og slet med risiko og en del private ting, men ettersom jeg slappet så mye av og prøvde å ikk stresse for mye er det idag kommet godt ut av det.
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 familien først. Sykemeld deg med god samvittighet. Trist det med din mor, bruk tiden med hun, og prøv å slapp av! Tenker på dere! Lykke til!!!
g 05, venter jente Skrevet 3. mai 2010 #8 Skrevet 3. mai 2010 Hei. Snakk med legen din. Det å være diabetiker med barn i magen er i utgangspunktet en 100% stilling. Det sier i allefall min lege. Jeg er diabetiker, men har ikke alle dine andre tilleggsutfordringer. Jeg har vært sykemeldt siden 1. legetime i uke 8 og skal tilbake i aktiv sykemeldng nå. (uke 17) Ta vare på deg selv og barnet først og fremst. Og selvfølgelig moren din. Kast inn håndkleet nå, det er ingen som takker seg senere da du er utslitt! Lykke til med svangerskapet og sender trøstende tanker i forbindelse med din mor.
67-modell Skrevet 3. mai 2010 #10 Skrevet 3. mai 2010 Ja helt klart!! Ta vare på deg selv, og dagene sammen med mora di... klem
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 3. mai 2010 #11 Skrevet 3. mai 2010 Absolutt! Klart du skal ha sykemelding. Som de andre skriver her, bruk tiden godt sammen med moren din. Du skal se at hun helt sikkert kommer til å få oppleve dette barnet sammen med deg. I en trist tid skal det gå oppover. Du og dette barnet greier dette sammen. Varme klemmer fra
snart40 Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2010 Hei igjen. Jeg har ikke fått sykemelding i dag. Må vente til i morgen. Turnuskanditaten kunne ikke skrive ut sykemelding, men i morgen er fastlegen tilgjengelig så da skal jeg ringe han. Han vet at mamma er syk. Jeg er bare redd for at jeg ikke får sykemelding fordi jeg hadde søkt om velferdpermisjon (for å reise hjem å være hos mamma og pappa og være til hjelp) før vi fikk vite at hun har tre uker igjen. Er redd legen skal si at jeg må bruke permisjonstiden først. Selv mener jeg at permisjonen er for mamma. Sykemelding er pga meg selv, hvis dere skjønner. Forresten, tusen takk for alle svar.
g 05, venter jente Skrevet 3. mai 2010 #13 Skrevet 3. mai 2010 I alle tilfelle får du jo fri da. Tror det går helt greit med sykemeldingen din jeg. Ikke så mange leger som er troll! Og kommer han med at graviditet ikke er en sykdom så får du replisere at diabetes er og den er vaskelig å kontrollere under slike forhold. På Ullevål på diapol der jeg går til kontroller sier de at de har lav grense for å sykemelde gravide diabetikere! Lykke til i morgen
Tander Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Guri jeg kjenner meg så igjen... Jeg hadde de samme tingenen jeg slet med når mamma fikk diagnosen kreft for 4 år siden. jeg var under utredning for hodepinen min, smerter i kroppen, osv osv fikk angst av alt og måtte begynne med medisiner når pjokken ble født. Jeg lyttet til kroppen min å snakket masse med legen når det gikk mot slutten for mamman min og jeg sykmeldte meg. Veldig viktig å få være der, bidra, og ikke tenke jobb. Si det som det er på jobben at du ønsker være der når moren din trenger deg. Lover at du ikke vil angre på det. Jeg satt ved mamma flere timer mot slutten, var der, snakket, holdt rundtglad i hverandre,,vi fortalte hverandre hvor mye vi betød for hverandre osv....det er viktig!! Holdt henne i hånden når hun forlot oss....så til at hun fikk slippe. Dette vil du aldri angre på...Ta bilder/video. Lov meg at du sykmelder deg. Dette er viktig for deg, mamman din, og babyen i magen. . Dette er en tid du ikke må gå miste om.....du trenger mamman din. hun trenger deg! det er mitt råd til deg . Håper du finner ut av det!
Lykke Lie Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er SÅ enig med alle de vise kvinnene over! Det er ingen som takker deg for at du ofrer verdifull tid, og din og barnets helse, for at du står på på jobb! Nå er det viktig å tenke på hva som betyr noe her i livet! Jeg ønsker deg masse lykke til i denne tiden, og sender deg noen varme klemmer )
snart40 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2010 Ja, da fikk jeg sykemelding. Var ikke vanskelig i hele tatt, bortsett fra at legen spurte meg om hodepinen skyldtes graviditeten eller situasjonen rundt mamma. jeg sa at det skyldtes graviditeten. Da slapp jeg å betale for utskriving av sykemelding. Jeg såg veldig fram til å kunne slappe av hjemme noen dager før jeg reiser til mine foreldre på en annen kant av landet, men her sitter jeg med dårlig samvittighet fordi jeg ikke presset meg til å gå på jobb. Kvinnfolk!!!!, Sier jeg bare. hehe....... Men, nå er jeg sykemeldt til og med 18 mai, så får vi se hvordan det går. Tusen takk for alle svar:-)
Lykke Lie Skrevet 5. mai 2010 #17 Skrevet 5. mai 2010 BRA! Prøv å kose deg, sove og samle energi i disse dagene. Det trenger du! ) Lykke til )
Kastela Skrevet 6. mai 2010 #18 Skrevet 6. mai 2010 ja jeg hadde bedt om sykemelding for ditt eget beste. Svangerskap tar på kroppen og med alt annet som skjer rundt deg tror jeg det er viktig at du tar det pent og tenker på lille spira, selv om det er vanskelig å innrømme at du er sliten. Er bedre det enn å slite deg helt ut og ha enda fler bekymringer.
Nøkkeline Skrevet 6. mai 2010 #19 Skrevet 6. mai 2010 Ville så absolutt bedt om en sykemelding. Du trenger tiden til både å ta vare på deg selv, den lille og få vært sammen med din mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå