Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Hei. Jeg har fullt foreldreansvar for mitt barn på halvannent år. Vi bor alene, men jeg har en kjæreste, Vi har vært sammen i et år og planlegger fremtiden sammen. Han behandler barnet som sitt eget - det gjør hele hans familie også. Vi fullfører gode utdannelser nå. Vil kjøpe oss hus, gifte oss og få flere barn sammen. Den biologiske faren har ikke samvær. Har ikke hørt noe fra han siden november. Før dette var det sporadiske sms uten særlig interesse. Han har sett barnet tre ganger. 1. Kan min kjæreste og jeg ha delt foreldreansvar for barnet mitt? 2. Kan min kjæreste adoptere barnet kun med mitt samtykke?
Gjest ->>- Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 1. Nei, ikke uten at han adopterer barnet. 2. Det er teoretisk mulig, men i praksis - nei.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Venninden min har holdt på nå i 5 år med å forsøke og få sin mann til å adoptere datteren hennes. De har vært gift like lenge, og samboere/kjærster enda lenger enn det. Han har alltid vært der for barnet, den biologiske faren har ikke sett barnet på 4 år. De har enda ikke fått adopsjonen i orden. Barnefar sa første gang ja til å adoptere bort barnet sitt, men pga alderen hans mente barnevernet at han ikke kunne ta den avgjørelsen, så det ble utsatt. Nå har han blitt "voksen" og igjen gitt sitt samtykke, men det skal visst ikke være så enkelt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå