*Stinemor* Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Heisann! :-) "Noen kvinner kan ikke amme av ulike årsaker", leste jeg på nettet en dag. Hvilken årsaker kan dette være? Jeg har så inderlig lyst til å amme babyen min når den kommer til verden, men er redd for at jeg har for små bryster. Bruker 75 A, og jeg er fødeklar liksom... Noen som har erfaring med dette..? :-)
mammatetogansketette:)) Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Hei:) Har selv små pupper, ammingen gikk skeis med førstemann- men utfra det jeg har sugt til meg av info. om dette (og som jordmødre og barnepleiere sa) har det ingenting med bryststørrelsen å gjøre. Mini ville ikke suge- var for glupsk og ble tidlig tilbudt flaske (uten min viten..!!) Pluss at han var syk første to uker, og jeg kjempestressa pga. dette og i dårlig form etter en hard fødsel- så mange ting lå dårlig til rette for at ammingen skulle gå bra... Altså- ikke tenk på det! Kjenner også damer med små pupper som har fullammet, og damer med store pupper som knapt har klart å produsere en dråpe. EN ting jeg har lest meg til som kan bli en følge av små bryster- er at siden de er små (og har mindre lagringskapasitet) så kan det være at ungen må ammes litt oftere- men vet ikke hvor riktig denne påstanden egentlig er heller, er bare ett sted jeg leste dette. Er gravid igjen jeg, og håper å kunne amme nurket- skal gjøre det jeg kan for å få det til- men gjør jeg ikke det så er flaske greit, fikk gode rutiner på dette med førstemann:) Lykke til Stinemor:)
Hannah81 Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Hei, bruker selv 75 A og ammet førstemann til han var over ett år. Ammingen gikk helt problemfritt fra første dag, men har inntrykk av at jeg ammet litt oftere enn andre. Klarte heller ikke å pumpe ut like mye som andre jeg snakket med, så har nok litt liten lagringskapasitet. Brukte samme BH-størrelse gjennom hele svangerskapet, men volumet økte en del da melka kom for fullt noen dager etter fødsel. Håper og tror ammingen skal gå like greit med nr to som kommer om noen uker. Lykke til!
Mjølkekua Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har små bryster (samme som deg), og ammet førstemann som bare det. Hadde masser av melk. Amming har ikke noe med størrelsen på brystene å gjøre :-)
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Størrelsen på brystene har ingen ting å si.. og som nevnt i tidligere innlegg så finnes det mange årsaker til at man ikke kan amme... Hvis du ønsker å amme så bare kast deg i det.. Noen får det til og andre ikke... Bare ikke ta det som et nederlag eller få dårlig samvittighet om du ikke får til ammingen...
fresh Skrevet 2. mai 2010 #6 Skrevet 2. mai 2010 størrelsen har ingenting og si, nei! De som ikke kan amme kan f.eks være de som har harr brystreduksjon har jeg hørt. Men de med silikon kan amme. Med brystreduksjon flytter de på brystvorta har jeg lest, så det er grunnen til at de kansje ikke kan amme. Det går nok kjempebra skal du se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå