Gå til innhold

Tynn strek. Gravid? (samme som på forumet bli gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ein test for nysgjerrighetens skyld idagmorges (nesten ei uke før jeg tror ikm er) og jammen fikk eg et kryss:-)

Tar det ikkje helt for god fisk ennå, tar ein ny

i morgentidlig

Streken som går vertikalt var helt tynn, men veldig klar.

Krysse bare fingrene for at det ikkje bare var en feil med testen:-D

Hva tror dere. Noen med erfaring?

Kan jo også nevne at denne streken var tydelig etter bare to minutter

Skanna testen:

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow_user/397510/offset/13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid slik strek på cb, og har ikke vært gravid noen av gangene selv om streken er tydelig og kommer innen to-fem minutter. Tror det er en god regel å tolke cb som negativ fram til man har bred strek. Når det er sagt har jeg lest om flere som har fått slik strek tidlig og senere fått fin, bred strek.

Lykke til!

Skrevet

på min var den veldig utydelig, så jeg tok en ny dagen etter men digital den gangen. Jeg er gravid. I brukerveiledningen står det og at en hver antydning til strek skal anses som positivt resultat.

Skrevet

I bruksanvisningen til cb står det at en strek må være like bred som kontrollstreken for at resultatet skal være positiv...

Skrevet

Min erfaring er at om testen sier positiv, selv med en strek litt tynnere enn "normalen" så er du gravid! En test kan ikke si at du er gravid om du ikke har hcg i urinen (det kan selvfølgelig skje unntak en sjelden gang) Men ta meg på ordet, du er gravid! :D

Første svangerskap tok jeg 7 tester før jeg begynte å tro det, men innså det ikke før jeg var 7 mnd på vei ;) Denne gangen fikk jeg som deg et dårlig svar. Kontrollstreken kom ikke frem, bare en liten prikk nesten viste seg. Jeg trodde ikke noe på det, og tok to nye morraen etter. Alle 3 har dermed sakt ja, og vi venter vår nr 2 <3

Lykke til <3

Skrevet

Takk for alle svar:-)

Får bare krysse fingrene

Skrevet

Jeg tok denne testen 5 dager før IKM og resultatet ble slik som din viser, no er jeg 5 uker på vei! Så dette kan bety at du er gravid ja!!! :)

Krysser fingrene for deg og gratulere hvis det er tilfellet!! :):)

Skrevet

Takk:-)

Skrevet

Nå har jeg ikke brukt CB-tester, jeg har brukt andre merker, men skulle tro at det er det samme med alle tester. En strek nr 2 slår ikke ut med mindre du har hcg i kroppen som man kun produserer som gravid (selvfølgelig innenfor tidsrammen det står testen er gyldig). Dette skal det stå nærmere om i bruksanvisningen. Samme med ift strek nr 2 (f.eks. hvis alle får en tynn nr 2 strek så er det bare slik testen er- og at den må være bred for å være gyldig som ei her sier, men jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det er slik, da blir det veldig til et tolkningsspørsmål om man er gravid eller ikke).

Jeg har lest at ca 50% av alle start på svangerskap ender med "spontanabbort" før egget har festet seg skikkelig, men at kroppen likevel produserer litt hcg, og at derfor mange får en tynn strek nr 2 uten å bli gravid og får mensen som vanlig. Jeg har hørt at ingenting kan gjøre at man slår ut på streken med mindre man er gravid med unntak av visse medisiner og underlivskreft om jeg husker rett (et annet unntak er om testen blir liggende fremme for lenge, da er den ikke gyldig lenger uansett om det er positivt eller negativt svar). Om jeg hadde fått en strek nr 2 hver gang uten å være gravid ville jeg ha oppsøkt lege for dette for å få en undersøkelse for å utelukke sykdom.

Jeg ble gravid med en veldig tynn strek! Det var på en billigtest jeg kjøpte nå nett, ikke cb. Ca 5 dager før ikm var det ingen strek, 1 dag før ikm veldig tynn strek, og det fortsatte slik ca en uke, så ble den sterkere samtidig med at jeg prøvde digitaltest som viste med bokstaver at jeg var gravid, ca 3 dager etter ikm. Jeg er 6+5 i dag :)

Krysser fingrene for at du har en spire i magen! Lykke til :)

Skrevet

når eg tok en hjemmetest, og fikk som svar at eg var gravid, tok eg like så godt å stakk innom legekontoret, og fikk damene der til å teste en urinprøve eg hadde med meg (morgenurin)

så fort de sa den var positiv fikk eg bestilt meg en time i samme slengen:O)

var egentlig litt vanskelig å se på bildet du hadde scanna inn, men eg hadde tatt d for å være postivit, at du er gravid.

Skrevet

Takk:)

Skrevet

har hatt flere a disse tynne blå strekene men har aldri vært gravid når dette har skjedd....

men lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...