Gå til innhold

Bestemme kjønn vha kinesisk kalender?


Mama33

Anbefalte innlegg

Har kommet over denne eldgamle kinesiske fødselskalenderen: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/ - som visstnok skal være 99% sikker. Har sjekket ut med eget barn og barn til familie og venner (20 stk så langt), og den har stemt i 16 av tilfellende. De 4 bommene så langt, har alle blitt jenter istedenfor gutter - angivelig etter denne kalenderen.

 

Hadde vært moro å starte en tråd der flere kan sammenligne allerede fødte av egne barn, venner og familie (må kjenne alder til mor på unnfangelsestidspunktet og måneden for unnfangelse) - og ikke minst kjønnet på barnet vi nå bærer på - og skrive ned hvor mange som stemmer og som ikke stemmer:-)

 

Jeg har en datter fra før (stemmer iflg. kalenderen) og skal angivelig da få en datter også denne gangen. Har UL 19. mai, så da blir det nesten ekstra spennende! Flere som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo 50 prosent sjangse for enten gutt eller jente..

Men artig hvis det er rett.

Ifølge kalenderen skal jeg få en gutt. Så håper de kan se noe på ul 18 mai da :)

Skal gi en lyd da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei datter fra før og det stemmer med den kinesiske kalenderen, skal få gutt denne gangen så vi får se 20.mai om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at jeg skal ha en jente, men har veldig guttefølelse og er blitt spådd gutt 3 ganger, så dette skal bli spennende. :)) Så har jeg sjekka med noen slektninger og veninner og det har stemt hos noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer på meg på begge to, første var jente, jeg var da 26 år og hun ble unnfanget i juli :) nr 2 ble gutt, da var jeg 29 og han ble unnfanget i september....

Skal da altså ha gutt igjen :) ble unnfanget i januar og jeg er 32 år når jeg føder... løye... Skal på ultralyd 19 mai så det blir spennende og se om det stemmer med alle 3 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

med førstemann indikerte kartet gutt, men fikk jente. Denne gangen indikerer kartet jente, men kanskje det blir gutt da hvis det ender opp som sist ?? :) UL 20. mai så får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte med førstemann, får se 18. mai om det blir gutt igjen da, det er det kineserne vil ha det til i hvert fall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte med førstemann og mest sannsynlig nå med nr.2 =)

Var på ul i går og hun mente at det var en jente, men får vel endelig svar på ordinær ul 25.mai =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det stemte ikke denne gangen.... Var på UL i dag og det er visst garantert en gutt:-) For en fantastisk liten skapning som lå der og storkoste seg!! Det er helt herlig og føler meg i 7. himmel:-D Herlig også å kjenne at han rører seg derinne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemte på meg! Vi venter en gutt 20 oktober!!! Har vært på ultralyd i dag. Stor stas å se den lille! :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter tredjemann nå og sjekket den kinesiske kalenderen for å se om den stemte på meg. Det gjør den faktisk! Den har også gjort det med de to første. Gutt-Jente-Gutt:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå har jeg vært på ultralyd og kan bekrefte at det stemte denne gangen også. Da blir det to gutter på meg:) Hvis vi noengang skal prøve på en tredje tror jeg jammen jeg skal sjekke denne kalenderen, så kanskje blir det en småjente her i huset også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...