Mammaønske Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Hvordan er formen til dere i uke 36? Jeg har en eksamen i Danmark i juni og planen er å dra med fly frem og tilbake for å ta den, da er jeg i uke 36 av svangerskapet mitt. Høres dette for ambesiøst ut?
Nenya^juni2010 Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Hvor lang flytur er det da? Vi var på kjørtur-flytur alta-krsand for noen uker siden, men en tur til oslo og konsert derinni, returen gikk med tog pga aske... Var da 33 uker på vei, men er allerede ganske stor og plages med bekkenet.. Ble veldig sliten men det gikk helt greit. Og om du reiser alene, eller uten barn i allefall, trur jeg nok det går helt fint =)
Hybelkanina Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Jeg er i uke 36 nå og tror nok jeg fint skulle kunne ta en flytur nå men det er jo helt individuelt hvordan formen er.... Hvis du er i form til å gjennomføre eksamen ville jeg heller anbefale å fly enn å sitte timesvis i bil dersom det er alternativet. Husk at de fleste flyselskaper vil kunne kreve at du fremlegger legeerklæring på at det er ok at du flyr og den må være av nyere dato (ikke eldre enn 1-2 uker hvis jeg ikke husker feil).
Nenya^juni2010 Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Meeeen, kom på at når det er 4 uker til termin kan man jo ikke fly lengre?
Hybelkanina Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Jepp, det er riktig som Nenya skriver at man ikke kan fly lengre når det er 4 uker igjen, men det må jo bety at det går an til og med uke 36 )
Mammaønske Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. mai 2010 Tusen takk for raske svar :-) Jepp, eg kjem akkurat innom 4ukers grensa når det gjelder å fly- skal i tilegg be om ein legerklæring just-in-case. Eg ser det sjølvsagt ann angående formen, men berre lurte på kva det syns :-) Eg skal reise åleine og flyturen tar to timer ca; først 1,5 timer til kôbenhavn og så 30 min til aalborg. Reiser tilbake dagen etter. Satser på at det går greit, vil nødigt reise å ta re-eksamen med eit lite spedbarn i august.
kleppe71 Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Du må sjekke med flyselskapet du skal fly med. Du finner det på nettet, men vet at mange ikke vil ta med passasjerer som er kommet så langt i svangerskapet. Detter er jo i tilfellet noe skulle skje oppe i luften så klart. Er ikke helt sikker på om jeg hadde tatt sjangsen selv. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå