Gå til innhold

Please hjelp!! Kan det være fostervannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11 dager på overtid og kjente i dag mårres (etter jeg hadde vært på toalettet) at trusa ble kliss våt og det rant litt nedover lårene (helt blank væske). Tok på meg et bind, men det virker som at det ikke kommer noe mere. Kan det være fostervannet eller er det bare utflod tro?? Har blødd litt i ettertid, men ikke så mye. Noen andre som har vært borti det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at dersom det er forstervann vil det ikke stoppe og renne, så sannsynligheten er vel kanskje ikke så stor for at det er det? Men det kan jo selvsagt ikke helt utelukkes.

Skrevet

jo, fostervannet kan stoppe opp i perioder. Men det hjelper hvis du er oppe å går. Gå frem og tilake, evt en liten tur, så tar du på et bind eller bleie å ser om det blit vått.

Jeg synes det hørtes ut som fostervann, hvertfall med tanke på at du er 11 dager over :)

Hvis slimproppen ikke har gått, kan det jo være den også.

Skrevet

hadde ei venninne som mistet fostervannet litt og litt så kan renne i rykk og napp..

du kan jo se det ann ut dagen.. gå med bind og se om det kommer mer væske eller blod...

masse lykke til...

Skrevet

JA det kan være fostervannet. Mitt lakk litt og litt :-) Ring fødeavdelingen og snakk med dem du :-) Lykke til :-D

Skrevet

Ikke godt å si, ring fødeavdelingen du. Jeg var veldig i tvil om det samme i går (er 10 dager over termin), men jordmor på sykehuset sa at det ikke var fostervann om jeg ikke trengte å bruke bind. Blødde jeg også, håper det er noe på gang veldig snart!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Slimproppen gikk på lørdag, eller hvertfall deler av den men kanskje det var resten som gikk nå?? Selv om blodet var mer rennende denne gangen, på lørdag var den mer slimete. (Sorry litt ekkelt :P) Jeg har snakket med jordmor og fikk beskjed om å komme tidligere på sjekk i morgen (hadde time litt senere på dagen egentlig) Så da får vi bare vente å se. Håper virkelig at det var fostervannet, for nå er jeg temmelig klar til å få han ut :)

Tusen takk og lykke til, til dere jenter også :)

Skrevet

Antagelig så er det fostervannet. Barnets hode kan fungere som en propp slik at ikke alt renner ut med en gang. Om du skulle få misfarget (grønt/brunt) utflod/fostervann så ta kontakt med føden snarest da det er tegn på at barnet ikke har det så bra.

Skrevet

Stinen83: Hvordan gikk det hos jordmor i dag?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...