carinaol Skrevet 2. mai 2010 #1 Skrevet 2. mai 2010 Vet at man skal vente med lange bilturer tils barnet er 4 uker men er det noen restriksjoner på når man kan fly?
Emr82 Termin 15.Juni:) Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 Jeg ble syk etter fødselen og babyen min var med hvor enn vi dro, helikopter til Ålesund, og sykefly til Bergen. Når jeg ble frisk var sønnen min to uker, da tok vi vanlig rutefly hjem igjen. Han drakk av flaske for dottene i ørene sin skyld:)
NormaJean Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Vi dro med fly da lillegutt var en 4-5 uker. Gikk helt greit det:) Ville amme da vi skulle lette, men ble utrolig nok nektet det av en flyvertinne!!!! Etterpå kom en kollega av henne og beklaget, tror hun hadde fått seg en eller annen fiks ide om at amming ikke var greit. Men det gikk nå bra uten ammingen også Så vidt jeg vet er det ingen begrensninger med tanke på alder for å fly.
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Noen flyselskaper har en grense på at barnet må være minst 4 uker gammelt før de vil ha barnet ombord. Sjekk dette med flyselskapet du skal reise med. Grunnen til at denne flyvertinnen ikke ville at du skulle amme under takeoff er av sikkerhetsårsaker. De fleste ulykker skjer under takeoff og landing og jeg anbefaler selv de som reiser med småbarn å ha barnet oppreist, dvs ryggen på barnet mot din overkropp, akkurat på punktet hvor flyet tar av, og tar bakken. Dette fordi om kapteinen får en varsel på at noe er galt så vil det bli en veldig kraftig oppbremsing rett før take off, om barnet da ligger sidelengs i dine armer så vil ryggen lett kunne knekkes. Mye bedre å vippe barnet ned i liggende ammestillimng når flyet er over bakken og videre på vei oppover. Det er ved dette stadiet i oppflygningen/takeoff barnet vil kunne få problemer med utligningen av luft i mellomøret. Det samme gjelder ved landing. Barnet sitt rygg ligger mye bedre om du har barnet i vertikal stilling på fanget ditt i det flyet tar bakken. Et fly kan få en hard landing av diverse årsaker og i den hastigheten det har vil det merkes bra i kabinen. Et barns rygg er heller ikke det sterkeste.
Nenya^juni2010 Skrevet 2. mai 2010 #5 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har aldri hørt om restriksjoner på å fly med små babyer og vi har flydd masse! På mange steder i landet der det er reisetid til sykehuset for å føde er det også helt vanlig å ta fly når en reiser hjem fra sykehuset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå