Gå til innhold

Tempere - jeg trenger deres vurdering/hjelp her :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I følge pernille.info skal temp.økning skje dagen etter EL. Det er forsåvidt greit, men så.............

Jeg kjenner når jeg har EL i form av EL-smerter. Etter å ha vurdert EL-smertene "fram og tilbake", og kontrollert med både EL-tester og temp.måling er jeg kommet fram til at jeg nødvendigvis får EL-vondt i det egget slippes. Om jeg f.eks får EL-vondt midt på dagen en lørdag så ser jeg temp.økning i det jeg står opp søndags morgen. Men så er det slik at om jeg kjenner EL-vondt svært seint en dag (kvelden/natta) får jeg IKKE temp.stigning neste morgen, men dagen etter der igjen.

Siste syklus fikk jeg EL-vondt i 22.00 tiden en søndags kveld, og temp.økningen viste seg ikke før tirsdags morgen. Ut i fra dette trodde jeg at EL hadde skjedd mandagen, og jeg burde forvente mens mandag 3. mai (altså i morgen) med en lutalfase på 14 dager.

Men slik ble det ikke, mens kom for fult lørdag 1. mai. Ut i fra mine beregninger har jeg antagelig hatt EL-søndagskveld/natt og at lutalfasen min har vært på 13 dager (noe som forsåvidt har skjedd før, lutalfase for meg er 13 eller 14 dager).

Men så til spørsmålet............Er det slik at om man har "eggslipp" seint på kvelden/natt så blir det for kort tid til at en temp.økning vises neste morgen?Altså selv om man har EL en søndagskveld, så vises ikke temp. økningen før tirsdag ???? Noen som har opplevde liknede eller lest om "fenomenet"?

Ble kanskje litt rotete dette her, men håper noen kan svare meg? ;-)

Hver minste krinkelkrok av syklusen må analyseres vet dere *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Temperaturen vår blir jo påvirket av hormonene våre. Østrogen er det "kalde" hormonet og progesteron det "varme". Altså, det er kanskje noe i det du sier at om en slipper egget seint på kvelden, så blir det for kort tid for tempen å stige morgenen etter... Logisk nok. Hehe. Må jo være så og så mye i blodet for at det skal gjøre utslag på tempen...

Hm...det var da også en ting å lure på :P Hehe.

Skrevet

Takk Drømme stress-less

Ingen ting skal være uanalysert vet du *ler* ;-)

Skrevet

Nei, du! Den kjenner jeg til! Haha! Jeg som nå har funnet ut av svimmelhet er et forestående el-tegn....*knis* Henger ikke på greip av og til...men så er det litt morsomt også da. Hehe. Blir som en hobby hele greinene av og til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...