Gå til innhold

IZ<3Marcus<3Leonora<3,6mai!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei=)

Jeg har sett at du blir igangsatt til torsdag, men jeg bare lurer på om det var vanskelig å få til?? Måtte du snakke først med fastlegen din??

Jeg er egentlig litt i samme bås som deg. Hadde mens termin 27.april og ul termin er 15.mai... Jeg har vert på sykehuset å tatt ul jevnlig i sv.skapet grunnet epilepsi, nå har de ikke flere timer til meg pga at det var fullt, jm har heller ingen flere timer da det er fullt hos henne også. Da har jeg kun legen igjenn. Jeg er litt bekymret pga det store avviket og tenker mye på det... På ul har hun også vert noe større enn gjennomsnittet hvis man skal gå etter ul termin....

Tror du dette er grunn nok til å bli igangsatt??

Hvordan gikk du fram??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har veldig dårlig immunforsvar når jeg er gravid og er ut og inn av sykehuset under svangerskapet. Jeg har også streptokokk b i urin blæra og fikk 1 gangsutbrudd av herpes i underlivet i mnd 4 - 5. Etter det må jeg komme til sjekk hver 6 uke hos en fast fødsels/gyn lege på sykehuset med ul og samtale.

Jeg er også annengangsfødene og har en 3 åring jeg skal ta meg av. Min første fødsel var et sant hell og jeg har gått til morgenrøden for å få litt bukt med angsten der, men den har blitt veldig dempet etter herpesutbruddet, men tanke på smerte. Og forrigefødsel hadde jeg avvik på 4 uker fra mens termin og ulterm. Og jeg tror det var derfor jeg hadde en så forferdelig fødsel. Han var over 4 kg.

Jeg har hele tiden vært 100% sikker på min mens termin, og dette har jeg vært klar på når jeg har snakket med sykehuslegen hele veien. Han sa da først at jeg skulle få igangsettelsesdato på ul termin i og med det var 15 dagers forskjell og pga min svangerskaps og fødelshistorikk. Men jeg har sutra og klaga noe veldig hver gang jeg har vært der, og fortalt at jeg kommer ikke til og klare å gå 15 dager til, da kommer jeg ikke til å orke fødselen og er redd det vil bli som sist gang. Brukt sønnen min på 3 veldig for å hvise at jeg kan ikke bli sengeliggende hverken før eller etter fødselen osv...

Fikk da modningsjekk 4 uker etter siste ul, og der var det bløtt med 2 cm åpning, og da sa jeg at jeg brått fikk litt flashback til forrige fødsel og ønsket ks, men det kunne jeg ikke få før 19 mai og det regna han ikke med at jeg rakk, men Så overtalte han meg for igangsettelse med mere kontroll og en plan. Så fant han en første ledig dato.

Men jeg hadde IKKE dette alternativet med 1 mann. Tror historikken min har veldig mye og si. Og selvfølgelig sykehuset. fredrikstad sykehus er et supert sted som virkelig hører på deg, hvis du har riktig lege. Det har jeg heldigvis fått denne gangen.

Men syns det er veldig rart at de ikke har flere timer til deg på sykehuset. Jeg hadde ringt ned og forlanga en time. Du har vel en overtidsjekk dato på sykehuset?

(sorry ble ille langt det her)

Skrevet

Jeg skjønner... Jeg gikk til Øyvind Svendsen på søf og jeg syntes også det var rart at han ikke hadde flere timer... er kjempe førnøyd med han, men liker ikke at det er esten 3 uker i mellom terminene og hvis jeg skal på overtidskontroll så skjer nok ikke det(i følge jm) før 18 mai. 15. mai er ul termin og det er på en lørdag og 17. på mandag og da har de stengt. Jeg blir jo veldig sliten av å gå sånn og hvis jeg anstrenger meg veldig kan jo det utløse anfall. Jeg skal til fastlegen på onsdag og tenkte jeg skulle snakke med henne om det... Jeg har ikke blitt sjekket om jeg er moden heller jeg... Er det noe legen min kan gjøre noe med?? altså om hun kan hjelpe meg med å kanskje bli satt i gang på sykehuset og om hun kan sjekke meg for evnt modning??

Jeg har sterke kynnere og nedpress og mensen smerter og noen ganger tror det er i gang men så gir det seg etter noen timer igjenn.. Jordmor mente jeg kom til å føde i helgen, men det kan hun vel ikke si uten å ha sjekket meg??

Huff, blir sliten av allt det tullet!!

Tusen takk for svar=)

Skrevet

Jeg også har Øyvind Svensen og er suuuuper fornøyd med han. Gid jeg hadde han i første svangerskapet sier jeg bare. Rart at han ikke har sotti opp noen time til deg, for selvom han ikke hadde noe ledig til torsdag, så lagde han seg tid.

Sjekke modning er det vel egentlig en gyn lege som må gjøre, event en jm, men du kan jo høre med legen din.

Jm sier som regel sånn tull som det. Syns det er ufattelig dårlig gjort, for da venter man mye mer og blir mere sliten. Prøv og ring ned til fødepolen i morgen og spør etter Øyvind, og si at du er bekymret for det å gå sååå lenge over mens termin og at du syns det er skummelt med så stort gap mellom terminene. Kan jo også være at det er en annen lege der som har tid. Bare ikke han unge! Han er motbydelig ekkel!

Men jeg husker jeg ble ikke sjekka for modning eller noe som helst med førstemann før den dagen jeg ble satt igang.

Håper det ordner seg, men kanskje vi er heldige i natt begge 2! At i morgen på denne tiden så ligger vi med nurka i armene=)

Hadde vært digg vet jeg.

Skrevet

Jeg har vert veldig fornøyd med Svensen altså for han er jo bare kjempe flink!! Han sa at siden allt hadde vert så fint i sv.skapet så trebgte jeg ikke flere timer og han hadde heller ikke flere timer for allt var fullt...

Ok, jeg skjønner... jeg spør legen så får hun si hva hun vil..

Nå skal jo jeg til legen til onsdag så tror jeg venter til onsdagen. Hun er veldig flink og ordner opp så fort det er noe. Jeg har hele tiden sagt jeg kommer til å føde 05.mai siden det er midt i mellom og 3D ul sier 06.mai. Men er litt redd for at kanskje ikke kroppen min er som den skal og rett og slett bare ikke setter igang nå den skal... og hvis jeg skal gå helt til den 18. så er jeg redd det kommer til å skje noe galt med lille Thea Andrine.... Men tror ikke det er noe galt med kroppen min for jeg har jo sterke kynnere, mensen smerter som går bak i ryggen og stråler ned i beina osv... og da må vel kroppen fungere tenker jeg. men litt slitsomt å ha det sånn, jeg gått sånn i en uke nå så må vel snart skje noe??

Rart de ikke sjekker for modning før det... men det er sikkert pga at man er førstegangs... ikke vet jeg...

Håper det ordner seg jeg også=) Du skal på b3 du også?? kanskje vi er der likt ja!! Ååååå=) jeg tenker så utrolig mye på det om hvordan det kommer til å bli=) Å ligge der med den lille i armene og vite at det er barnet ditt.=) Deilig=) jeg får jo helt sommerfugler når jeg tenker på det=)

Skrevet

Er en utrolig stor opplevelse første gangen man holder babyen din i armene. Den glemmer man aldri! Du har mye og glede seg til.

Ikke vær redd for at kroppen ikke fikser seg, for det gjør den, og hvis ikke så blir man satt igang og de tar vare på deg. Det kan være en del hardere med igangsettelse, men det er så verdt det og man glemmer det egentlig når du har ho i armene.

Gleder meg som en liten unge selv! Nå begynte jeg å slime på onsdag, masse harde tak og masse vonde mensmurringer, tror resten av slimproppen gikk nå i stad, så jeg prøver og mase kroppen litt med rydding og vasking, tur gåing i det vakre været osv,så får vi se da. Litt høyhopping og stimulering av nipler kan jo hjelpe. Alt for å skynde modninga så det tar kortere tid med fødsel=) hihi

Skrevet

sjekk innboksen din også.

Skrevet

ja, jeg gleder meg kjempe masse altså!!=)=)

Har vert endel hopping i høyet her også de siste dagene=) håper det skjer noe snart... har ikke merket noe til slimproppen, men har hatt en del utflod som er litt grønnaktig... huff, beklager detaljer.... de siste dagene har det vert veldig mye... håper det er et godt tegn=)

Skrevet

Det høres veldig ut som slimproppen det der. Ja nå er det bare 2 dager igjen til jeg er ferdig. Har termin i morgen...ååååååjeg håper ho kommer av seg selv før torsdag, men nå begynner ho å få dårlig tid!

Jeg håper virkelig vi møtes på føden i kveld!

Skrevet

Hmmm=)=) kan jo hende det var slimproppen.... kan man ha litt rester som går litt etter litt også?? for etter den kvelden så har det kommet litt hver dag...

Ja, vi satser på at vi møtes på føden i kveld altså!! Snart så går jeg ut i streik!! hehe=)

Skrevet

Ja jeg har holdt på siden onsdag forrige uke, så tror nok det er mulig. men min har hatt masse forskjellige farger. Alt fra frisk rød til gusjebrun og blank med grønnskjær i....merkelig fenomen.

Jeg streiker hvertfall i dette været! Bah....snø i mai! Ikke akkurat velkomment!

Skrevet

okay... ja, da er det sikkert proppen da=)

Ja, det er det værste jeg har sett altså!!! fy!!! skulle ikke vært lov en gang!!!

Skrevet

Ille vondt i hoftene nå...hmz..kanskje jeg er heldig og havner på føden i kveld. Hadde fryktelig vondt i hoftene sist husker jeg. Kjentes ut som de skulle røskes fra hverandre, og det har jeg nå også, men er vel bare innbilning. Fødebaggen er hvertfall pakka, jeg er nydusja og håret fletta...Satser på en date på føden i kveld=)

Skrevet

Jeg tror det blir føden på meg idag.... vi får se=) har skrevet til deg på innboksen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...