Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gang for meg dette, og lurer litt på hvordan det funker når vannet går egentlig? kommer det en strøm, en masse vann, og så er det over, eller driver det å renner hele tiden? Og er det vanskelig å få gjort rent ting som har komt fostervann i? om det går i sofaaen , eller senga, eller bilen eller noe sånt? lurer litt på dette..;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vannet mitt gikk hadde jeg fått satt meg på do, så vet ikke helt hvor mye som kom med en gang, men d fossa ikke. Pipla heller ut litt og litt. Jeg satte på meg en babybleie når jeg dro til sykehuset, for hadde fått tips om at bind ikke holder noe særlig.

Ikke helt sikker på hvor lett det er å få vasket bort. Jeg beskyttet senga med tisselaken den siste tida av svangerskapet, og kommer til å være flinkere til å bruke noe under meg i sofa og bil neste gang. Fostervannet mitt var litt farget pga at babyen hadde bæsjet. Like greit å slippe og få sånt på steder som ikke er lettest å vaske skikkelig.

Sikkert noen som har erfaring med dette som kan svare deg bedre på det.

Lykke til med første fødsel :o)

Skrevet

det variere jo veldig fra person til person da.

Husk at for de aller fleste så går vannet på sykehuset når fødselen er godt i gang.

For meg så var det på sykehuset (jm tok vannet) Vannet kom litt og litt, det piplet vel ut i maaange timer. Så ingen "flom" som kom, mer liten lekkasje nå og da;)

Tipper det blir slikt denne gangen også (at det går på fødestuen) men har overmadrass som tåler å bli vasket på sengen bare i tilfelle;)

Skrevet

Hos meg var det dryppvis i over tolv timer før det kom masse på en gang og jeg virkelig forstod at det var vannet som hadde gått. Jeg hadde ringt til føden tidligere på dagen, men de trodde ikke på meg da jeg sa at jeg mente fostervannet kom dryppvis... Jeg tok svaret deres med en klype salt siden min svigermor sa at vannet hadde gått dryppvis på henne også... hun ble også sendt hjem igjen den gang hun skulle ha samboeren min,hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...