Gå til innhold

Hvor får dei penger fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen naboer, og jeg grubler...

Dei har en volvo v70.

Stor askeladden båt (moderne)

Hus til 1,6.

ei jente på 2 år.

Unge nr 2 kommer vell om 2 månder.

Mannen er vell ca 26 og dama 22 (?)

Men dama jobber ikke, kun mannen.

Hvor får dei pengene til alt dette?

Her må vi jobbe og slite for og ha mat på borde.

Blir en smule sjalu på dei :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får spørre dem da vet du.

Skrevet

Er lov å være sjalu. Hvis ikke mannen har en veldig godt betalt jobb så har de sikkert arvet penger fra foreldre eller besteforeldre...kanskje de har vunnet i lotto?

De fleste av oss må slite for å få det vi vil ha, du er ikke alene!!!

Skrevet

Vi hadde det alltid sånn med materielle ting fra vi var i begynnelsen av 20-årene. Grunnen til dette var at min manns foreldre har kjøpt alt vi noen gang har ønsket oss, og mer. Vi fikk aldri penger, men når vi ønsket oss båt, fikk vi det. Når vi hadde "behov" for bil nr to, fikk vi det. Når huset skulle kjøpes, betalte de halvparten.

Så det kan vel være en mulighet?

Skrevet

Vi har verken bil eller båt, men har to barn, og nytt hus med lån på 2,7. Mannen jobbar 100%, eg jobbar ca 10%.

Vi får pengane frå mannen si inntekt, inntekt på utleigeleilighet og ved å snu på kronene og sette opp eit stramt budsjett (og følge det!). Kanskje ikkje økonomien er så rosenraud som den virkar på utsida? Og om den er det, så har vel mannen ein godt betalt jobb, eller har fått (forskudd på) arv eller noko.

Skrevet

Oi..skjønner ikke at noen vil gjøre seg så avhengig av noen økonomisk.. Tror man har godt av å måtte spare og føle hvordan det er å vurdere om man skal ta seg råd til noe før man gjør det, og ikke få alt lagt i hendene på den måten du beskriver..

Skrevet

Hus til 1,6 er nå ganske billig. De har bil og båt, ikke så uvanlig. Det jeg reagerer på er hvor smålig og nysgjerrig du er. Glad du ikke er naboen min...

Skrevet

Vel, nå kjenner du ikke resten av historien, men det hadde jo ikke noe med dette spørsmålet å gjøre.

Skrevet

Du har et poeng (vel, bortsett fra huset, for hvor får man kjøpt så billige hus?). Men de kan jo ha arvet besteforeldre, for eksempel.

Skrevet

Er hun i ulønnet permisjon eller kanskje hun får dagpenger/attføring/rehabilitering osv??

Lån til bil, båt og hus blir ikke de horrible summene om de har bakt det inn i huslånet?

Om hun har jobbet før kan hun ha f.eks 20 000 utbetalt i attføringspenger som du ikke vet om?

Skrevet

Vil bare lime inn noe jeg fant på nett:

Det 10. bud

Du skal ikke begjære noe som hører din neste

Det er ikke så lett å akseptere at andre har mer enn en selv. De kan ha finere klær, mer moderne leker og de nyeste dataspillene. Man ønsker seg veldig det samme, og dette er ganske naturlig. Men det ikke slik i verden at alle får akkurat det samme. Noen får en ny kjole, og noen får klem. Noen får en reise til utlandet, og noen en bok om en reise. Noen spiser for mye sjokolade og får ondt i magen.

Det er fint å se at andre har flere ting og være glad for at de har det så godt. Men det er viktig å være fornøyd med det du har. Man må akseptere at ens egne foreldre vet hva som er best, eller at de ikke har råd til å kjøpe alt. Vær tålmodig og husk at ting er bare ting. De kan forsvinne, de kan brennes og de kan ødelegges. Mens det du vet, det du føler, det du er - det er en skatt som er din og den forsvinner ikke.

Skrevet

Det kan så klart ligge masse bak, som du/dere ikke vet om.

Ta meg f.eks:

Jeg er ung alenemor, 23år, har et barn på 2år. Jeg eier et hus til 2,7mill, uten lån. Har en leilighet til 1,8mill som jeg leier ut (har ca 670 000 igjen på lånet på denne). Jeg har en forholdsvis ny bil, Toyota Avensis 07modell, uten lån.

Men desverre kan ikke verdien av dette måle seg i verdien det ville vært å ha besteforeldre i livet til datteren min.

Skrevet

Ja, for hvis noen hadde tilbudt deg en båt, og et halvt hus hadde du bare takket nei selvsagt..

Skrevet

Arvet? Spart? Huset et jo billig, så de betaler jo ikke så mye på det.

Skrevet

du kan jo spør hvor dei har pengene fra, i stede for og gruble så masse vell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...