Anonym bruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hvordan klarer noen å få det billigere? Vi har et foreløpig budsjett på 45 000 kr og det er jo umulig å skrape det mer sammen... Da skal vi ha festen her hjemme og kjole og musikk betaler vi ikke for. Blir ca 50 gjester. Noen bra tips til hvordan få ned kostandene?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2010 #2 Skrevet 2. mai 2010 vi bruker ca 20000 på vårt har 55 gjester. vi har fått maten og bryllupskjolen resten betaler vi for selv. du kan spare på å få en frisør du kjenner til å stelle håret feks, dette er kjempedyrt å gjøre i en salong koster rundt 3000 pluss minus. bestill en enkel brudebukett i stede for en standard som koster min 2000. min kommer på 700, da er det bare store røde roser i en ball bukett. vi har leid lokaler, servitører, fotograf, kjøpt tøy til brudgommen, alt av alkohol, pynt blomster ja alt det utenom maten og kjolen, å vi kommer i havn på 20 000
sol2002 Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 Vi har undersøkt ganske mange plasser ang priser rundt forbi, da kan su spare en del. Vi skulle egentlig ha vanlig 3 retters middag, helt til hovedretten steig med over 100 per pers, da endte vi på koldtbord. Vi betaler da 10 000 for mat til 62 pers, så jeg synes ikke at det er så galdt. Kjoleln kjøpte jeg på Finn, fant ubrukt kjole der som satt som et skudd for 2000. Min kommende svigerinne lager buketten min, vi har droppet dekorasjoner, men skal ha glassboller med vannperler i og roser, da kommer de 8 bollene med tilbehør på 500 kr, istendenfor å ha 4 oppsatser til 500 pr stk. Alkoholen blir kjøpt i utlandet, betaler da feks 150 for 3 brett øl. Vi har også droppet fotograf, der sparer du også inn fort 7000, i vår familie/venne gjeng å har vi mange dyktige hobby-fotografer. Har også noen som skal ordne hår/make up på meg gratis.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2010 #4 Skrevet 3. mai 2010 Takker for tips her. Fotografen vi skal bruke koster 3500 kr så der er det neppe mer å spare. Brudebuketten lager jeg selv så den koster neppe mer enn ett par hundrelapper. Kjole betaler vi som sagt ikke noe for, ikke antrekk til mann og barn heller. Vi bestiller ikke middag men lager selv. Ser at det som drar opp prisen er ringene (6800) og Alkohol, samt at vi skal spise middag med forloverne ute den dagen vi gifter oss (ikke samme dag som festen). Ellers føler jeg at vi går for mye av det absolutt billigste. Kjenner ingen sin kan fikse hår og sminke, der hadde det jo selvsagt hvert noen tusenlapper å spare..
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 http://www.kvinneguiden.no/artikler/videospesial_nydelig_brudesminke-_/76127 hvis du øver litt på forhånd klarer du å fikse sminke selv, sjekk youtube for hår, eller salongen.blogg.no :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 da lurer jeg på hva du bruker de 45000 kr på .... 3500 fotograf 6800 ringer 3000 midddag bryllupsdagen 500 bukett 3000 hår sminke sum 16800 da har du altså 28200 til middag til festen pluss alkohol....... og du skal lage maten selv så da sparer du mye...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Har ikke budsjettet mitt på denne pc'n med utifra hodet har jeg følgende: Ut å spise (8 stk) den dagen vi gifter oss: 10 000 Ringer: 6 800 Fotograf: 3 500 Skredder han: 750 Skredder meg: 1 500 Alkohol: ca 9000 (25 flasker rødvin, 15 flasker hvitvin, 25 flasker cava, konjakk, likør og whiskey) Mat: ca 5000 kr Blomster: 1000 (bordpynt og brudebukett) Duk, servietter og annen pynt: 500 Glass og skåler (må kjøpes, billigste fra ikea): 2000 Bryllupskake: 2500 mineralvann og kaffe: 500 Evt. frisør: 2500 kr Tja.. det var det jeg kom på og etter summen å regne er det ikke mye som er glemt.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Har dere ingen venner og slekt som kan bidra litt? Det et veldig vanlig og folk liker å bli inovolvert. Ringer: Jeg antar dere allerede har kjøpt ringene, men ellers finnes det mange flotte ringe rå få kjøpt på nettbutikker til LANGT under 6800 kr. Kjenner flere som har gjort det, og vi gjorde det også. Fotograf: Ingen habile hobbyfotografer i vennekretsen? Skredder: Hva betyr det? Har dere kjøpt klær som ikke passer? Alkohol: Kjøpt i Sverige, få venner som er på reise til å handle osv. Mat, pynt OK. Bryllupskake: Lei et stativ og bak selv, evt få venner til å bake. Mineralvann og kaffe: OK Frisør: Sjekk ut tipsene du har fått og få en venninne til å hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Har ikke kjøpt ringene ennå, men av det vi liker er disse så absolutt blant de billigste. Skjønner nesten ikke hvordan man får tak i billigere? Har også funnet noen til ca 5000 men de var veldig tynne. Ellers koster de fleste jeg har funnet 5-7000 pr stk.. Fotografen er en bekjent som tar vel ca 1/4 av prisen en proff fotograf tar for samme pakke (vi får alle bildene høyt oppløslig, noe vi sparer masse penger på i ettertid mtp kopiering og forstørring) Skredder innebærer tilpassing av brudekjole for at den skal sitte perfekt og opplegg av buksene til mannen osv. Vi får antrekket men de som gir oss det har ikke skredder tilknyttet sin salong så dette må vi betale utenom. Har sjekket en del pris på vin i Norge vs sverige, det er minimalt å spare og tatt i betraktning antall turer en må dra for ikke å bli supersmugler er dte billigere å kjøpe her ) Bryllupskaka er allerede bestilt, men skal be foreldre og svigers bake andre kaker. Ang. frisør og sminke skal jeg forsøke å få til dette selv ) Må bare øve heftig i forkant ) Det er jo egentlig, restaurant besøk, alkohol og ringer som drar opp budsjettet vårt og de tingene er det lite å gjøre noe med... Men tusen takk for tips jenter )
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #10 Skrevet 9. mai 2010 Om du VIL gjøre det billigere (er nesten litt usikker på om du egentlig er interessert i tips?) så sjekk www.gifteringen.no eller www.GullsmedButikken.no. Det er fullt mulig å få restaurantmiddagen under 10 000 kroner. Brylllupskaka er bestilt, emn den kan jo avbestilles.
novem Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 alltid godt med tips.. menmanbehøver ikke bruke 10000 på den middagen med forloverenne.. det blir jo litt i pose og sekk bruke 10000 på enmiddag å så skal dere alikevel ha en til. mange flotte restauranter dere kan benytte som ikke er såå dyre. min kusine gjorde som dere de hadde middag med forlovere pluss følge de var da 6 middag pluss vin champagne osv kom på 4500
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Hehe.. nei jeg ser jo at jeg i innleggene forsvarer våre valg som det ikke er noen andre muligheter ) Var igrunn ute etter noen tips i forhold til noe vi ikke hadde tenkt på, men det ser nok ut til at vi ikke kommer oss så mye ned i pris uansett. Spiser nok på en dyr restaurant den dagen vi gifter oss, men det var her han fridde så det er en tanke bak ) Igjen, tusen takk for mange tips, men ser ut til at det blir som først tenkt )
Micha.. Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Jeg må bare si at jeg er virkelig imponert over hvor billig dere klarer å få det til. Selv brukte vi sikkert over 150 000 på bryllupet, og jeg ser ikke helt hvordan vi skulle klart å få det ned i de summene som dere snakker om.. Kunne ikke tenke meg å spinke å spare når man gifter seg, man gjør det jo forhåpentligvis bare en gang i livet... Ønsk dere penger i gave og bruk disse til å delvis betale ned regningen for drømmebryllupet er mitt tips!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 150 000??? Fatter ikke hvordan det er mulig å bruke så mye? Synes dere ikke det er morsomt å gjøre noe selv, eller å få slekt/venner til å bidra litt? Er det vireklig gøy emd sånn "ferdigkjøpt" bryllup? Hilsen ei som giftet seg for tre år siden, 110 gjester, budsjett på drøyt 50 000 + klær. Ble ikke spart på NOE, verken mateller drikke!
Micha.. Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Vi lagde alle invitasjonene for hånd, der er vel det eneste vi gjorde helt selv, men det ble ikke billig av den grunn.. Med 2 små unger og begge i full jobb hadde ikke vi tid eller ork til å gjøre så mye selv.. vi hadde 90 gjester og 3 retters middag og selskap på hotell, ikke så mye å spare der liksom..
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Vårt bryllup blir på godt over 100000, og jeg føler ikke at vi "skeier" skikkelig ut på noen måte: 14000- min brudekjole (kjøpes, fordi jeg er ganske stor og fant ingen passende leiekjole) 5000- tilbehør til meg 7500- klær til mann + 2 brudepiker. 3000-lokale (inkl. vask etterpå) 15000- fotograf 4000- kirken ( vi bor i en annen by og må derfor betale for kirken) 6000- bryllupsbil (eneste jeg føler vi "skeier" ut på, her har vi egen sjåfør) 5000- invitasjoner+bordkort+menyhefter (alt er laget selv) 1500-bordpynt 4000-frisør 1500-overnatting 2000-solist under vielsen 4000-blomster 4000- betaling av kokk+ servitører ++ en del andre utgifter som jeg ikke kommer på i farta Bryllupskake, all drikke (åpen bar) og maten blir betalt av våre foreldre, så dette kommer da i tillegg til de ca 85 000 vi bruker selv!!
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 13. mai 2010 #17 Skrevet 13. mai 2010 Hei! Du kan spare masse på å lage vinen selv. Det gjorde jeg. 3-ukersvin kjøpt gjennom vinklubben Scala. Fikk mye skryt av den . Ellers fikk vi ei venninne til å ta bildene. Burde være mulig å gjøre den forlovermiddagen betydelig billigere,
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2010 #18 Skrevet 14. mai 2010 Brllup er dyrt. Vårt opprinnelige budsjett var på 130-140 000 på ca 65 gjester. Og da var vi nok ikke spes fine på noe, men det er dyrt å leie lokale med mat og drikke. Er glad for at vi ender med billig bryllup hjemme istedet for )
sol2002 Skrevet 14. mai 2010 #19 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er også forsåvidt stor synes jeg selv ihvertfall(str 42-44, 165 høy) men jeg var heldig å fant kjolen min på finn.no (ubrukt) så jeg fikk den for 2000. Klær til ungene fant jeg på ninnisbarn.no så der betalte jeg 350 for begge kjolene. Lokalet vårt er dyrt, betaler 15 000 med utvask, men da er der overnatting til 35 stk. (har 30 tilreisende). Skal ha 2 kamerater til å ta bilde så der betaler vi ingenting, bryllupsbil har vi ikke leid da hans forlover kjøpte helt ny bil for 2 mnd siden. Betaler heller ingenting for hår/make-up, servering. Alkoholen er kjøpt i utlandet. Så vi ender opp på mellom 45 og 50 000, og da blir vi 53 stk.
Gjest Skrevet 15. mai 2010 #20 Skrevet 15. mai 2010 15000 for fotograf? Galskap!!! Helt garantert at du selv eller noen av vennene dine eller bekjente av familien som er flinke med kamera, og da får du dette for 1500 i stedet for 10 ganger så mye. Latterlig å bruke så mye penger på fotograf, i dag har vi "alle muligheter" til bildebehandling osv. tilgjengelig selv uten å kalle oss fotografer. Og som du selv sier, bryllupsbil til 6000 er unødvendig, og 5000 i tilbehør høres også skrekkelig mye ut. Etter min mening bør du her kunne spare 25000 glatt, dermed kommer totaltsummen ned i noe mye mer vettug.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå