Gå til innhold

Skal dere vite kjønnet på gullet? eller vente???


chatrine

Anbefalte innlegg

Får ikke bestemt meg. Om jeg vil vite det og kan shoppe og glede meg. eller vente i spenning, kjøpe nøytrale klær og glede meg like mye. Er jo greit og vite, men spennende og vente og.

Noen som har tenkt over det? er jo bare 10 uker igjen til jeg kan få vite det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal vite det... klarer ikke la være:)hehe

er så redd jeg går og tror det er noe og så blir det det motsatte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke vite d...Vi skal vente. Gjorde det sist også.. :) det er jo så spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal definitivt vite d !! :))

 

Man har jo bare to valg; jente eller gutt. ;)

 

D som er spennende er jo hvordan babyen ser ut, hvem h*n ligner, hvordan lynne/personlighet er, etc.

 

Jeg syns d er mer spesielt å kunne shoppe og kose seg når man VET at d er en sønn/datter som kommer.

 

MEN har full forståelse for de som vil vente oxo :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alltid sett for meg at jeg ikke skulle vite hvilket kjønn barna mine hadde før de ble født og jordmoren sa "Det ble en gutt/jente!". Mannen min ville imidlertid veldig gjerne vite kjønnet på første barnet, og vi ble enige om at det var greit, og at jeg skulle bestemme ved en evt senere graviditet. Det jeg opplevde sist, var at jeg klarte mye bedre å knytte meg til barnet da jeg visste etter ultralyd at det var en gutt. Det føltes som om det gikk fra å være en ting til å bli en person. Så nå har jeg tenkt at jeg også gjerne vil vite det denne gangen, også for storebror sin del. Så får vi heller se hva vi gjør hvis vi ikke klarer å se det på ordinær UL, om det er så viktig at vi bestiller oss en privat UL eller ikke. Jeg ser fordeler og ulemper både ved å vite og ved å ikke vite :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjempelyst å vite:) Ikke bare fordi det er "praktisk", men også fordi vi er kjempenyskjerrige begge to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal helt klart vite det om det er mulig å se - klarer ikke å vente. Vi har en av hver fra før så vi har alt av utstyr liggende, greit å kunne ta fram det som skal brukes igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal vite om de ser det. jeg fikk vite sist også. greit å kalle babyen hun eller han, og ikke noe intetkjønnlignende.

også klarer jeg ikke vente helt til fødsel med å få vite det. Er så spent!! Like spent som sist jegvar gravid! Det er masse annet spennende å se fram til etter fødsel enn kjønn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viktig å huske på i forhold til å shoppe om man får vite kjønnet at de kan ta feil...

 

jeg har 2 stk i nabolaget som fikk baby i 2009 begge fikk vite at de ventet jente, begge var fulgt nøye opp med flere ul.

 

begge fikk gutt hehe

 

jeg vil gjerne vite hva det blir men tenker på det slik at det er morsomt å se om det stemmer.. da jeg gikk gravid sist så jeg selv at det var en gutt, men jenta var ikke å se.. dessuten ser vi jenter ut som engutt der nede når vi er sånn 20 uker hehe

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil definitivt vite kjønn.

 

Samboer klarer nesten ikke vente og syns at 10-12 uker er alt for mye. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nr fire og skal som vanlig vite hva det er. Helt enig om at man får et mer personlig forhold til babyen. Det er jo så mye annet som er nytt og spennende. Men mest av alt får far og søsken et forhold til barnet.. det er ikke bare en voksende mage på mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vite:) Ville ikke vite med førstemann, og vil gjerne ha opplevelsen av å vite kjønnet på forhånd også=) holdt på å bli GAL på slutten av forrige svangerskap fordi jeg var så spent på kjønnet.. hehe. to dager før fødsel drømte jeg at det var en gutt, og det var det også!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...