Gå til innhold

Hvor lang tid trenger man for å planlegge et bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man klare å få det til allerede i år?

Eller vil man føle at alt blir bare kaos...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kommer jo strengt ann på antall gjester, budsjett og vilje til å ta ting som det er.

jeg tror det vil gå glatt, såsant kirke, human-etiskforbund eller hvem-det-er-dere-vil-skal-ekte-dere, er ledig den dagen dere ønsker.

Skrevet

Kommer vel litt ann på hvaslags bryllup du ønsker deg det, og når du evt tenkte å gifte deg. Vi hadde ganske kort tid på oss da vi bestemte oss i januar og giftet oss i juni. Ikke noe problem, men om man ikke har så god tid er det bare å hive seg rundt og finne lokale, bestille kirke og sende ut invitasjoner så fort som mulig. Så kan man ta resten sån litt etterhvert

Skrevet

Vi brukte to uker på å planlegge brylluppet vårt. Da hadde vi booket kirke, lokaler på hotell, funnet kjole til meg og sendt ut invitasjoner.

Bestemte oss rundt påsketider for seks år siden at vi skulle gifte oss. Datoen ble satt til slutten av mai. Ble noen uker hvor vi bare gikk rundt og ventet og tvinnet tommeltotter. Hadde et passe stort/lite bryllupp med 24 gjester.

Alt er mulig om man bare setter i gang.

En bekjendt av meg mente det var helt høl i huet å bare bruke to uker på planleggingen, i følge henne SKULLE man nemlig bruke minst ett år.

Tullballs.

Skrevet

Det går fint ja.. sett dato i august og skyndt dere ut med invitasjonene. viktig at folk rekker å planlegge litt..

Kjør på med å evn leie lokale, klær, mat, evn band, forlovere om dere ikke har, toastmaster og bæng! så er dere i mål :)

Skrevet

Rampongi: ble litt gira nå ja av svaret ditt kniiiis.

Dessverre er min kjære litt gammeldags og sier han må snakke med pappa først og det blir ikke før 17 mai....aaaargh

Men det ordner seg sikkert tipper jeg ;)

Skrevet

Det er jo bare et par uker til 17. mai.

Så skjønt av the husband-to-be og be om din hånd av din far.. sukk! romantisk..

Men så fort det er gjort vet du, så er det bare å hive seg rundt :)

Skrevet

Hehe titter litt på kirker og romantiske steder i Oslo allerede ;)

Og sjekker ut hvilken dato i sommer som er mest romantisk hihi

Vi tenkte vi kanskje bare skulle invitere kollegaer og venner til en stor grillfest og så gifte oss ;) Men noen i familien bor et stykke unna så vi må nok fortelle det til noen.

Tipper mange vil få hakeslipp når de hører om det fordi vi ikke har vært så lenge sammen. Men det bryr jeg meg ikke om. Har man funnet den rette så vet man det ;)

Skrevet

Må jo være mye mer stas å gifte seg når man er nyforelska enn etter ørten år (da har man jo rukket å opparbeide seg litt grogg ;))

Dette blir jo kjempespennende. Dere kan jo lett grille og gifte dere, selv om noen bor lengre unna. Men det må jo sikkert planlegges litt mer i forhold til transport og ferie osv ja.

Jeg er så for at man gifter seg på en mer avslappa måte enn den der samfunnshusgreia :) Kan fort bli så stivt, men det går kanskje mer på type mennesker som gifter seg enn selve samfunnshuset ;) hihi.

Skrevet

Vi er nok begge typer som utad mange ville tro vil invitere til et stivt bryllup med 200 gjester. Gulesider spurte meg sist om jeg ville ha et bryllup som kostet 2-300.000 og jeg tror om jeg hadde sagt ja så hadde det kanskje blitt slik også.

Men blir man lykkelig av det? Tror ikke det, samtidig så skal dagen være fylt av kjærlighet, gode følelser, latter og sang og det kan ikke kjøpes av penger.

Og så tenker jeg hvor mange av de vennene man inviterer til bryllup har man etter 10 år? nei blir nok et lite romantisk med gode venner og en liten del av familien ;)

Skrevet

Så enig med deg. Jeg har bekjente som har bakt inn bryllupslånet i huslånet og brukt godt over 100.000 på å gifte seg. Om de ble lykkelige? Nope.. skilt og huset solgt..

Det er jo dere som gifter dere sin dag og om dere vil ha bare venner, eller bare slekt eller lite eller stort, marengskjole eller joggis, så er det jo dere som bestemmer.

Som du sier, det blir helt sikkert en avslappa dag med kjærlighet, latter og sang og disse opplevelsene kan nok ikke kjøpes med penger nei.

Herlig! Det er bare å glede seg :)

Skrevet

Spørs hva man vil ha...vi hadde et lite kirkebryllup med hageselskap hos mine foreldre etter bryllupet. Hadde veldig god hjelp av mamma og pappa, så det ble en super fest. INviterte nærmeste familie og venner, var 40gjester omtrent. Brukte 3mnd på planleggingen og synes det var tid nok :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...