to + en til Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hadde termin 2 mai men fødte 4 dager før termin denne gangen. Slimproppen gikk tidlig om morningen, fikk en følelse av at noe var på gang. Ble så skjelven i kroppen, begynte å fryse litt, litt kvalm og dårlig mage. Hadde masse kynnere som vanlig men de ble liksom ikke noe vondere eller regelmessig. Gikk og la meg kl 1400 for tenkte det kunne være greit å være litt uthvilt hvis noen skulle skje. Kl 1415 våknet jeg av en rie, og etter den fortsatte det regelmessig hvert 10 min. Selv om jeg har født to ganger før så forstod jeg liksom ikke helt at det var i gang. Samboeren min kom hjem til vanlig tid og jeg hadde det faktisk ikke noe travelt. Riene var begynt å bli ganske vonde og kom alt fra 10 min og ned i 4 min, men de varierte så veldig så tenkte det kom til å vare lenge. Gikk og la meg igjen siden det gjorde ganske vondt, men fikk beskjed om å ringe føden å høre igjen. Hadde allerede ringt to ganger tidligere på dagen og da fikk jeg egentlig beskjed om at de ikke ville ha meg opp der for tidlig, men at det hørtes ut som at fødselen snart kunne være i gang. Fikk denne gangen beskjed om at jeg kunne komme opp så kunne de se på meg, men at det var stor sjanse for at jeg ble sendt hjem igjen. Vi kom inn på Storken kl 1800 og kl 1840 var hun ute. Så det ble en skikkelig styrtfødsel. Og jeg er veldig glad for at vi ikke ventet noe lenger med å dra til sykehuset. Fødselen gikk veldig fint, kanskje litt for fort. Hun var 3240 gr og 50 cm. Formen er utrolig fin og jeg reiste hjem igjen formiddagen etter. Har tidligere født store barn på 4200 og 4400, begge med vakum og litt komplikasjoner. Så er så utrolig glad for å endelig få oppleve en fin og mer normal fødsel :0)
fresh Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 gratulerer så mye Hørtes ut som en fantastisk fødsel synes jeg
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 2. mai 2010 #3 Skrevet 2. mai 2010 oi, gikk fort i svingene på slutten, gratulerer så mye med lille nurket. Håper dere er kommet inn i en fin rytme hjemme og koser dere.
2010 Mammaen Skrevet 2. mai 2010 #4 Skrevet 2. mai 2010 Gratulerer med den lille jenten :-) Godt at du kom deg avgårde - det kunne jo lett blitt fødsel hjemme eller på veien. Kos dere med det nye familiemedlemmet!
to + en til Skrevet 3. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2010 Tusen takk alle sammen, vi koser oss veldig. Hun er bare helt herlig :0) Ønsker dere alle lykke til :0)
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 3. mai 2010 #6 Skrevet 3. mai 2010 Åååååå gratulerer! Nyt den deilige første tiden med lille Linnea:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 Gratulerer så masse med jenta! Kos dere masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå