mlkg Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Har dere klart å trene i svangerskapet? Kvalmen har stoppet meg til nå (er i uke 15), og jeg har tidligere hatt mye kynnere i svangerskap, så ser for meg at det vil stoppe meg fra f.eks uke 23... Har tidligere ikke trent i svangerskapet, men hadde store planer denne gangen!
Pixie Power Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har vært dårlig gjennom hele, 30 uker nå. Men med unntak av de 2-2 1/2 første mnd'ene, så hjelper treningen på både kvalmen og trøttheten. Nå er det helt nødvendig for meg å komme meg på trening slik at formen holder seg :-) Sliter med å få i meg mat, så er jo slapp, men etter trening er det lettere å spise. Og kicket jeg får av treningen varer en god stund etterpå :-) Ikke gå ut fra at du ikke kan trene fra uke 23, men ta det som det kommer og prøv deg frem! Jeg trener og instruerer fortsatt, er aktiv 4-5 ganger i uken. Men ta det rolig, tilpass treningsform og tempo etter hva kroppen din sier. Rolig aktivitet er også bra :-)
Hurra <3 Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har slitt med mye kynnere, men svømming i varmt basseng har gjort underverker hele svangerskapet! Så det anbefales på det sterkeste!
Sjokolademonster Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg gär pä gravid trening en dag i uka, og fär ikke noe särlig kynnere av det. Det fär jeg derimot om jeg gär bare en liten tur, eller en liten runde pä kjöpesenter... med meg startet kynnere rundt uke 18 denne gangen, og det var visst vanligere ä fä dem för när man har värt gravid för... Trening er jo bare sunt da, sä litt bevegelse i en eller annen form fär du nok til. Jeg har gjennom gravidtreningen fätt litt tips som jeg kan bruke hjemme ogsä, sä blir det bevegelse litt flere enn en gang per uke.. (er svärt passiv pga bekkenvondter ellers)
Pixie Power Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Kan legge til at jeg lett får kynnere når jeg er ute og går, må noen ganger stoppe helt opp. Men høye kneløft, utfall og andre krumspring på saltimer er ikke noe problem i det hele tatt. Til og med step går bra. Kjører ganske høyt tempo på timene. Men å gå vanlig, særlig i litt raskt tempo...nei, det går dårlig. Merkelig....
Vimse + gullene Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 jeg har trent ca 2 ganger i uken (yoga + treningssenter (apparater, spinning ol) frem til ca uke 30. da sluttet yogakurset og bekkenet tøyset seg litt. så nå prøver jeg å gå litt korte turer og sykle litt i stedet
Gjest Skrevet 2. mai 2010 #7 Skrevet 2. mai 2010 Jeg er i uke 35 og har trent mer eller mindre i hele svangerskapet, men hva jeg har trent har variert. Frem til ca uke 15 trente jeg spinning og styrke i sal. Mellom uke 14-22 hadde jeg masse migrene og hodepine og det ende som funket då var rolige skiturer. Siden uke 22 har jeg vært plaget av bekkenløsning og nu trener jeg gravidyoga 1 gang per uke og bassengtrening 2-3 ggr. Bassengtrening er otrolig bra. Det er helt fantastisk at kunne bevege seg uten smerter og føle at kroppen er lett!
Mammaønske Skrevet 2. mai 2010 #8 Skrevet 2. mai 2010 Eg er i uke 30 og har trent gjennom heile svangerskapet, men har fått beskjed av jordmor om å trappe mykje ned på treninga for har vært plaga med sterke kynnere. Har no hatt ei treningsfri veke, men er klar for lette økter fremover. For meg er trening heilt nødvendig for at hoftene, ryggen og humøret holdes i sjakk! Trening er supert, berre vær flink å lytte til kroppen!
3. barn på vei:-) Skrevet 3. mai 2010 #9 Skrevet 3. mai 2010 Trening er utrolig bra for deg i svangerskapet, så jeg ville ikke tenklt at jeg ikke kan trene etter uke 23. Jeg trente frem til uke 32, men da fikk jeg treningsforbud pga blødninger. Hvis du tilpasser treningen (lavere intensitet etterhvert), kan du trene hele svangerskapet og få en mye bedre barseltid:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå