Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 14 dager igjen og er helt utslitt!! Men jeg sminker og "pynter" meg hver dag. For å føle meg vell:) Og når folk spør hvordan det går sier jeg at jeg er sliten, men har ikke noe å klage over. Så nå blir mannen min spurt ofte om å hjelpe til med ting, og jeg syntes det er vanskelig å si nei. Men når dagen er over og mannen min kommer hjem fra jobb vil jeg jo ha hjelp til de 3 ungene vi har.

Og på nå ble jeg spurt om å bake til barnehagen.. Jeg har ikke lyst og ork i det hele tatt!! Men syntes det blr for dumt å si nei. Jeg går hjemme med en på 22 mnd, så jeg har ikke mulighet til å slappe av på dagen.

I butikken på torsdag kom en fremmed mann og klappet meg på magen og lurte på om jeg hadde lenge igjen. Jeg sa jeg hadde to uker igjen. Han ble forfær over at jeg var i butikken å handlet... Der jeg stod med kynnere og slet med å få tak i de nederste tingene i kurven..

Så jeg lurer på om folk hadde tatt mere hensyn og tilbudt seg å hjelpe, om jeg hadde gått i treningsbukse, hestehale og uten sminke....??

Dette ble langt:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du orker og sminke og pynte deg! Jeg orker verken sminke eller pynte meg. Flyr rundt og ser ut som en dæss! Men du må lære deg og si at du ikke orker! De 2 siste ukene er et hell, uansett hvordan man vrir og vender på det. Kroppen sier i fra at nå må du hvile og lade opp til fødsel.

Hørpå kroppen din!

Skrevet

Tror faktisk det! De dagene jeg går uten sminke på jobben blir jeg spurt om jeg har sovet dårlig, har vondt og er sliten. Ganske riktig, men jeg har jammen meg sovet akkurat like dårlig, har like vondt og er like sliten de dagene jeg har sminke på meg også.

Har til og med opplevd at folk har lettere for å reise seg for deg på bussen hvis man ser sliten og fæl ut.

I grunnen er det vel logisk at man blir oppfattet sånn. Man tenker jo ikke automatisk at noen er dårlige hvis de ser freshe ut.

Skrevet

Synes det er bra at du prøver å se fin ut :-) Tenk på hvor fæl du ville følt deg uten... Selv om man er gravid trenger man faktisk ikke se helt jævlig ut!: Synes det er en uting at gravide damer "dasser" rundt ustelt og fæle. Jeg får ikke lyst til å hjelpe folk med fett hår, uten sminke og en skitten joggebukse på.

Og det er faktisk ikke sånn at det er et helvete på slutten som en annen her skriver. Jeg er 38 uker i dag og føler meg helt fin! Ingen unnskyldninger for å ikke en gang å prøve å se ok ut her i gården ;-)

Skrevet

Greit så er du heldig på slutten 2010-håpet, men for de fleste så er det faktisk det. Jeg er i uke 39+6, og jeg er dritt sliten og orker ikke engang gå ut av døra. Og jeg har verken lagt på meg noen kg eller noe som tilsier at jeg ikke skal orke det, har vært sosial i hele svangerskapet så og si, men de 2 siste ukene er kroppen utslitt.

Men syns det er veldig bra at det er noen som er i fin form!

Skrevet

Det jeg syntes er slitsomt på slutten er det uendelige maset om at man ikke har født ennå! Men

Skrevet

En liten gutt som hjelper mamma:)

Men ellers syntes jeg det er koselig å stelle og ordne. og kose seg den siste tiden med magen,

I dag har jeg verken dusjet eller sminket meg. Minsten har kastet opp i hele natt, så vi har sovet på skift og er nå zombi. Og jeg klarer ikke å gå til postkassa en gang nå! Er hjemmeværende og føler ekstra press på å se fresh ut! Jeg får bite sammen tenne og klare meg selv!

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg er bare 15 uker på vei, og veldig plaget med kvalme. Trøster meg med å lese om dere som snart skal føde, for å minne meg på at det kommer til å bli meg en gang!

Jeg er nå 50% sykemeldt, og jeg har faktisk valgt å ikke sminke meg nå når jeg føler meg så dårlig. For meg føles det riktig at utsiden gjennspeiler noe om hvordan jeg føler meg på innsiden. Opplever å få mye forståelse og støtte for min situasjon, så kanske det "nakne" fjeset hjelper :-) Folk synes jeg ser litt bleik ut, og det er helt greit når jeg bare har lyst til å kaste opp!

Dette er min tredje graviditet, og jeg har tidligere følt meg vel med stor mage. Tror jeg kommer til å være nøye med utseende i siste trimester. Da er jo magen så stor at alle forstår at jeg må ta det rolig uansett :-)

Skrevet

Jeg er 34 uker. Er sykemeldt 50%, men når jeg skal på jobb (og det er i hovedsak noen timer hver dag) er jeg stelt på samme måte som til vanlig. Joggebuksa får ligge hjemme. Blir jo stort sett joggesko og ikke nødvendigvis sminke hver dag, men sånn er det ellers også. Kjenner at jeg gjør mest mulig for å være opplagt på jobb og ellers ute blant folk, men så er jeg stort sett helt ferdig når jeg kommer hjem. Ser sikkert ikke ut som jeg er så sliten som jeg er. Har heldigvis en snill og tålmodig mann som tar seg av det meste hjemme og takler at jeg er sliten, så får det bare være at jeg kanskje virker mer opplagt for andre.

Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke forvente så mye sympati når man ser fresh ut og f.eks ikke har bekkenløsning og dermed springe rundt som ei våryr fola ;)

Sminke mæ og alt d dær hver dag, men nån daga klare æ ikke stramme bukser så da blir d en litt løsere variant :P Høye hæla har æ droppa, e så klønat som gravid så ingen vits å risikere å ramle :P

Skrevet

Vel, hjemme er jeg slask, ingen som ser meg, men skal jeg ut blant folk, prøver jeg å se nogenlunde ut. Føler meg klønete som gravid, så er ikke helt komfortabel med den store magen, men som sagt jeg prøver å se ordentlig ut i hvertfall :)

Har blitt kun joggesko her da, for har så mye vann i kroppen, så alle andre sko som ikke kan knytes opp og vides ut er blitt for små :( Tvang på meg støvletter i går når jeg skulle i selskap, de fikk jeg da ikke ordentlig på meg når jeg skulle hjem igjen. Så håper dette forsvinner fort når jeg er ferdig, ellers så har jeg _veldig_ mange for små sko :P

Skrevet

Vel, hjemme er jeg slask, ingen som ser meg, men skal jeg ut blant folk, prøver jeg å se nogenlunde ut. Føler meg klønete som gravid, så er ikke helt komfortabel med den store magen, men som sagt jeg prøver å se ordentlig ut i hvertfall :)

Har blitt kun joggesko her da, for har så mye vann i kroppen, så alle andre sko som ikke kan knytes opp og vides ut er blitt for små :( Tvang på meg støvletter i går når jeg skulle i selskap, de fikk jeg da ikke ordentlig på meg når jeg skulle hjem igjen. Så håper dette forsvinner fort når jeg er ferdig, ellers så har jeg _veldig_ mange for små sko :P

Skrevet

Jeg sminker meg ikke hjemme, men når jeg stavrer meg over dørstokken så gjør jeg det. Jeg går som om jeg har en melon oppi ratata, og jeg går saaaaakte. Tror folk skjønner at jeg er sliten og har vondt selv om jeg er pen i klærne, har sminke og nyvasket hår :-)

Skrevet

Når jeg er hjemme bryr jeg meg fint lite om hvordan jeg ser ut, da er det først og fremst komfort!!! Deilige joggebukser og vide gensere...

Men skal jeg på butikken eller bort noe sted så prøver jeg å ordne meg litt, men jeg bruker ikke en time eller to foran speilet før jeg dra, for det orker jeg rett og slett ikke!!! Kroppen er så tung om dagen at jeg ikke orker å stå rett opp og ned og style håret og legge krigsmaling. Men et strøk med maskaraen, litt farge på brynene og kjapp kamuflasje av uønskede røde flekker i fjeset er et minimum som jeg kan strekke meg til ;)

Flott at folk er i fin form og orker å pynte seg! Men ikke forvent at alle er i like fin form, orker det samme eller i det hele tatt har interessen. Noen prioriterer rett og slett tiden og energien litt annerledes også tenker jeg. Så la de slitne få se slitne ut hvis de er komfortable med det, og vi som er midt på treet kan få klare oss med maskaraen, uten skråblikk fra dere andre som kanskje har litt høyere standard og forventninger til dere selv.

Men ja, det er helt utrolig at man skal få så mye mer hjelp og omsorg hvis man gir f... en dag og ser ut som et takras, kontra de dagene man da faktisk har lagt litt ekstra energi i å se normal ut... Man er da like høygravid allikevel, like tung og like lite mobil... :P

Skrevet

PS. innimellom hjelper det lite å pynte seg opp som en dolle når man like forbannet vagger rundt som ei gås i et tempo som oldemødrene fint kunne gått i fra med gåstolene sine... ;) he he he.... Ser minst like dumt ut i høyhæla sko og designerklær som i joggebukse og joggesko... he he he... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...