Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor aldersforskjell er det og hvordan føles det å gå gravid med lite opphold?? Vurderer det litt selv, siden jeg synes det er så stas med to eldste med liten aldersforskjell :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er ikke supertette, men det blir under 2 år mellom dem; 23 mnd for å være nøyaktig.. Synes det er mer enn tett nok, ikke pga det fysiske i forhold til to tette svangerskap, men mer fordi 1-åringer fortsatt krever ganske mye, og ikke alltid sover like godt på natta. Nattevåk med to små blir nok slitsomt, derfor er jeg glad for at eldste tross alt rekker å bli (nesten) 2 år før den nye kommer.

Foreløpig er jeg bare 20 uker på vei, og til nå har svangerskapet gått smertefritt- håååper det fortsetter slik! Men merker jo at det er mer slitsomt å gå gravid når man i tillegg har en liten 1.5 åring å passe på- som både er ekstremt mammadalt og tidvis trasser mye. Er ikke bare å slenge seg ned på sofaen hvis man er litt sliten heller, og nattesøvnen blir det så som så med til tider.

Så min anbefaling; tett er bra, men ikke FOR tett=)

Skrevet

Blir akkurat 2 år mellom mine to jenter. Syntes at svangerskapet har gått veldig greit.

Skrevet

Det ble 16 mnd mellom mine.

Syntes det gikk veldig greit med to så tette svangerskap, men nå hadde jeg ingen problemer eller vondter, så var sånn sett veldig heldig.

Eldstemann slutta med pupp da han var 10 mnd gammel. Da var det rett og slett ikke mulig å få i han morsmelk lengre.

Nå som nr 2 har kommet er jeg veldig glad jeg fikk noen mnd uten amming i mellom dem:-)

Har bare hatt to i 15 dager så har ikke så mye mer å dele av erfaringer bortsett fra at det foreløpig går veldig greit selv om eldstemann ikke er i barnehage:-)

Skrevet

Vi har 2 med 21 mnd mellom.. Eldste blir 6 og nestemann snart 4... og det gikk utrolig bra:) Minsten var utrolig snill, og de har hatt masse glede av hverandre. Eldstemann husker ikke at han var bare han...:)

Svangerskapet med nr 2 gikk greit, klart det var tyngre for man har jo en liten en å ta hensyn til, men mannen min var utrolig flink til å hjelpe til:)

Værre nå med nr 3....:) men er jo en stund siden jeg gikk gravid sist da, pluss jeg er blitt eldre... Men ikke valgt bort noen:)

Skrevet

Det blir ganske nøyaktig 1,5 år i mellom våre. Det er tett, men jeg er ikke så bekymret;) han vi har nå har sovet natten igjennom en stund, og er en snill gutt. Svangerskapene mine har vært helt ukompliserte og jeg har klart å jobbe fulltid igjennom begge. Det blir nok litt tøft i starten, men tror de vil få mye glede av hverandre etterhvert.

Dere må nesten føle på det selv om dere er klare for den jobben og gleden det innebærer. Jeg har 6 uker til termin nå, og begynner å se fram til å få en liten til i hus..

Skrevet

2 år mellom de to første, og 4 år mellom nr 2 og 3.

Orket ikke tre tette jeg, men to tette gikk greit. Så er veldig fornøyd med aldersforskjellene vi har valgt. Jeg er nå i uke 15 og de store guttene gleder seg til babyen kommer. Deilig at jeg denne gangen bare får ett bleiebarn. Han som nærmer seg 4 vil være som storebror, og greier det meste selv :-)

Skrevet

Her e d 13 mnd mellom. Begge er gutter:-))

Skrevet

Det blir nesten helt nøyaktig 1 år mellom mine. Eldstemann er født 24/10-2009 og jeg har termin igjen 10/11-2010 :-)

Det var ikke planlagt, men nå som det er sånn så gleder jeg meg veldig. Og det blir sikkert tøft den første tiden, men detta skal vi klare. Tenker også på hvor mye glede de 2 små vil få av hverandre :-) Og det å være gravid syns jeg er helt greit, siden det ikke er så lenge siden sist så er jeg mer fortrolig med det å gå gravid også :-)

Skrevet

her blir det 20 mnd i mellom mine.

Jeg syns dette svangerskapet har vært veldig tungt, vært i dårlig form og myyyye sliten. Så var det heller ikke helt planlagt;)

Er jo mer slitsomt å løpe etter en liten en samtidig som man er gravid og kvalm.

Men har selv vokst opp med søsken i tett alder og ser absolutt fordelene:-) Vi er forberedt på at det blir tøfft, spesiellt den første tiden. Men med hjelp og god holdning så blir det nok fint. Skulle bare ønske at eldstemann ikke slet så med søvnen og ikke var syk hele tiden.

Skrevet

jeg få tre tette:) har en på 8 :) en som blir 2 år 16 juni,en sim blir 1 nå 29 mai,og termin med sistemann nå 6 juni, men har en følelse av at han kommer før det :)

Skrevet

Det blir 22 mnd mellom storebror og lillesøster, og helt frem til 7 mnd i svangerskapet gikk alt veldig bra uten noen problemer men merker jeg begynner å bli veldig sliten nå, er 35 uker, og ikke har så mye tålmodighet som jeg ville ha hatt med storebror. Han går ikke i barnehage enda, og begynner ikke før til høsten, så de første mnd blir med to små hjemme og håper det går bra!

Skrevet

vi har fem år mellom nr 1 og nr 2 og nå kommer nr 3, 15 mnd etter nr 2.

lurer på åssen detta kommer til å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...