happy0610 Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Hei! Jeg er ikke veldig bekymret og skal til jordmor på tirsdag, MEN jeg ynes bestemt at bevegelsene til gutten har forandret seg mye siste uka. Fra å være vilter og lett å legge merke til, spesielt på natten, med spark og mage som rister av bevegelse, til mer rolige bevegelser og mer at han stryker på innsiden som han snur og vender seg litt, men ikke sparker. Er dette naturlig siden han vokser og får midre plass eller bør jeg sjekke dette før tirsdag? Jeg har en hektisk hverdag og uten de store plagene har jeg fortsatt hverdagen som før. Nå er jeg livredd for at jeg har påvirket gutten med stresset mitt! Noen som opplever det samme eller har vært gravid før og vet hvordan dette kjennes? Takknemlig for mange svar på denne!
gravid me nr 8 :-) Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Hei,dette er helt normalt...han begynner å få mindre plass å bevege seg på nå etter hvert å han har gjerne rigget seg til i en annen stilling som også gjør at du kansje ikke kjenner støtene på samme måte så lenge du kjenner liv så har han d nok helt topp skal du se....men visst du er veldig bekymra så kan du jo ringe til føden å ta en liten prat med di....
JKM09 Skrevet 1. mai 2010 #3 Skrevet 1. mai 2010 Har oxo enkelte dager hun ikke gjør så mye ut av seg. bare ligger å gnur liksom. andre dager sparker hun mere. kan være at det er aktivitet som du ikke kjenner siden bena kan sparke innover.
TillaMaria81 Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Jeg har det HELT likt! Og er akkurat like langt som deg:) Tror det er normalt. Jeg kjenner både mindre bevegelser til tider (kan være ganske rolig i to dager, for så å bli "normal" igjen og røre mer på seg) samtidig som det helt klart er endring i bevegelsesmønsteret fra harde "fotballspark", risting og dirring (vet ikke helt hva han driver med der inne:) til mer glidende, rolige bevegelser og en rygg/rumpe som trykkes inntil magen her og der. Tror dette er normalt og pga plassmangel som de sier. Jeg er ikke bekymret i hvert fall:-)
stearin Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg ble også bekymret for noen dager siden. Babyen hadde ikke sparka på en og en halv dag! Hadde også hatt en stressende uke og tenkte på om det var det som var grunnen til at ungen ikke rørte noe på seg. Måtte ringe jordmor for råd.. Er tydeligvis vanlig når det begynner å bli mindre plass i magen. Er ikke like langt på vei som dere som har skrevet hit, er kun 29 uker på vei nå..
NitaMora Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 kan hende han har snudd seg eller bare begynner å få det trangt.... hadde en lignende følelse forrie helg og da ble det tur på føden på meg... har blogget om det hvis du vil lese http://nitapus.wordpress.com/2010/04/27/f%C3%B8rste-m%C3%B8te-med-f%C3%B8den/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå