~sjiraff~ Skrevet 1. mai 2010 #1 Skrevet 1. mai 2010 Vanligvis er jo øyekatar virusinfeksjon. Men hvordan ser man forskjell på virus og bakterier. Minsten har aldri hatt øyekatarr før og fikk det i bhg i går. Har skylt med saltvann og det kommer ikke kjempemyepuss med øyelokkene er utrolig hovne. Googla litt så fant jeg også at øyekatarr kunne komme i forbindelse med allergi.. Han har iflg barnelegen stor sjangse for å utvikle pollenallergi. Er det noen her som har barn som får øyekatarr i forbindelse med pollensensongen, og hvordan utarter det seg?
Gjest irismor Skrevet 1. mai 2010 #2 Skrevet 1. mai 2010 Jeg husker selv hvordan jeg hadde det noen perioder om våren. Våknet med hovne øyelokk, øynene føltes som om de var fulle av sand og øyevippene var klistret sammen med gulgrønn guffe/verk. Husker muttern la på lunken klut på øyenvippene for å få løsnet verken. Så ble øynene dryppet med øyedråper (allergidråper fått på resept). Jeg var plaget med det fra jeg var en 3-4 år og til jeg var en 10-11 år. Har etter det aldri vært plaget med allergi.
~sjiraff~ Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2010 Rart egentlig hele greia synes jeg. Øyekatarr varer vel gjerne noen dager? Var masse puss i går. Renset med saltvann ett par ganger i går. i dag tidlig var øyelokkene kjempe hovne og det var litt puss. Renset de i dag tidlig med saltvann. Utover dagen gikk hevelsen ned og ikke noe mer puss. Må kvelden i dag kom det litt puss igjen. Er spent på morgendagen i og med at det er spådd fint vær.
Gjest irismor Skrevet 1. mai 2010 #4 Skrevet 1. mai 2010 Du får kjøpt allergiøyedråper på apoteket reseptfritt, men jeg mener å huske at man ikke skal bruke disse på barn uten samtykke fra lege. Eller noe i den duren. Allergien min var verst i fint vær, regnet det så hadde jeg ingen problemer med øynene. Jeg tror nok jeg hadde tatt kontakt med legen på mandag. God bedring til gutten.
~sjiraff~ Skrevet 1. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2010 Ja det har jo regnet mesteparten av dagen i dag, så synes det var litt påfallende at katarren forsvant så lett. Skal følge med videre i morgen og evt ringe allergilegen hans på mandag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå