Gå til innhold

Kroppen gjør seg klar?


LeMaRa

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har eller har hatt type modningsrier eller andre tegn på at kroppen forbereder seg på fødsel??

 

Begynt på uke 38 i dag, har termin 17.mai. 2. svangerskap, 7 år siden sist.

 

Tror jeg har hatt modningsrier i 4 dager nå. Hatt kynnere siden uke 14 (...), men siste fire dagene har det vært veldig hyppig og mye sterkere/vondere. Kjenner det bak i ryggen også. Og så blir det tungt å puste, pulsen øker og blir varm i hodet. Har dessuten hatt mye utflod disse dagene. Og kjenner nedpress og stikkninger nedentil når jeg reiser meg opp, står og går. Noen som har opplevd det samme???

 

Tror det er omtrent det samme som skjedde med nr.1 for 7 år siden, i uke 37. Var da inne på sykehuset, 1-2 cm åpning, men ble sendt hjem igjen. Fødte da en uke etter denne turen til sykehuset, i uke 38. Lurer på om jeg kan forvente det samme nå?.. Ingen som kan si sikkert, men kanskje er det noen med lignende erfaring???

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nå 38+4 og har hatt skikkelige modningsrier og smerter de siste dagene. Var såpass ille på torsdag at jeg endte opp med en tur på sykehuset for å sjekke at alt var i orden. I perioder har smertene kommet i tak, men mye av tiden har jeg hatt konstante smerter i nederste del av magen. Kjennes ut som om noen vrir rundt noen kniver hver gang jeg skal prøve å bevege meg..

Når smertene kommer i tak merker jeg også det godt på pusten og pulsen. Blir stort sett varm over hele meg, og jeg er vanligvis en frysepinne.

På sykehuset fikk jeg beskjed om at dette var modningsrier, og ut fra hva jeg fikk med meg så hadde jeg 2 cm åpning.

I natt har smertene forandret seg og blitt mer verking både i magen og ryggen. Sammentrekningene er nå også sterkere, men kommer ikke så ofte.. Føler på kroppen at ting er i ferd med å skje, men prøver å ikke håpe for mye, for da blir jeg sikkert gående på overtid.. :)

 

Veit ikke helt hva man kan forvente i forhold til modningsrier og fødsel, men tror at man kan føle det litt på kroppen. (veit at det ikke stemmer for alle)

Jeg prøver å bare slappe av og ta ting som det kommer.. Ungen kommer i allefall ut etterhvert... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet til babyen har festet seg og jeg har 6 dager igjen til termin. Jeg kjenner det godt i bekkenet når jeg må bøyer meg, og tenker på den stakkars babyen som kanskje får hodet og nakken vridd i alle slags merkelige retninger. Hvis han får en lang hals, så vet jeg hvorfor. ;)

Ellers så er jeg mer sulten om dagene. Jeg vet ikke om det er fordi kroppen gjør seg klar, eller om det rett og slett er at babyen har seget ned, så magesekken får bedre plass til mat igjen.

 

Jordmor har sagt at de fødslene en kvinne har likner på hverandre. Så hvis det var det som skjedde sist gang, kan det godt være det er det samme som skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...