Gå til innhold

Min fødselshistorie :) Langt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble satt i gang tirsdag 20. april, med et ballongkateter. Det var jo litt ubehagelig, men fort gjort. Reiste hjem. Kateteret datt ut onsdagmorgen.. Hadde time på føden halv 2. Da vi kom dit ble jeg undersøkt, ikke moden :( Fikk en modningstablett og lå med CTG en time. Den registrerte noen få tak i løpet av den timen. Jeg fikk gå en tur ut, kjente ingenting. Litt skuffa, hadde håpet det hadde holdt med en pille, slik det gjorde med 1. mann. Klokka 20 ble det tatt ny CTG, hadde noen rier, men ikke vonde eller spesielt regelmessige. Kl 22.30 fikk jeg ny modningstablett siden de få riene je hadde hatt ble mindre og svakere. Lå med CTG igjen... å nå var riene der med 7 min mellomrom, og litt vonde. La meg til å sove 00.30, da syns jeg riene hadde dabbet av igjen. Gubben var reist hjem tidligere ¨på kvelden siden det virket som om dette kom til å ta en stund. Halv 2 snur jeg meg i senga for å gå opp på do, da bare renner det. Herregud, tisser jeg på meg tenkte jeg?! Men det slutta ikke å renne. Ringte på jordmor som konstanterte at det var vannet som hadde gått! DA begynte riene, jeg fikk ringt mannen min som hadde 3 kvarter å kjøre. Du må komme fikk jeg sagt mens jeg pustet og peste... Det var vondt, og riene kom uten pause! Ble undersøkt, og hadde 3 cm åpning. Møtte mannen i døra i det de trilla meg inn på en fødestue, da var kl 2.30. Riene kom hele tiden, og var vonde :) Kl 4 fikk jeg epidural, herlige herlige epiduralen :) Fikk slappet av litt. Halv 6 hadde jeg full åpning, men kjente ingen trang til å presse. Bare rier som var blitt drit-vonde igjen! Slik lå jeg i to timer.... Da måtte det gjøres noe, og lege ble tilkalt. Den kom kl 8.15. Ble diskutert om kanskje keisersnitt var løsningen, men det hadde jeg egentli ikke lyst til. Prøvde å bytte litt stilling for kanskje babyen kom lenger ned, og det hjalp litt. Men fremdeles ingen trang til å presse. Ble bestemt at vi skulle prøve vakum. Jeg skulle presse når jeg fkk en ri. Så på to rier med litt hjelp av vakum kom verdens nydeligste (sammen med storesøstern sin som var like nydelig da hun kom til verden) jente til verden :) Så lettet og glad, og lykkelig. Det var en intens fødsel, men en fin fødsel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med jenta :))

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta;))

Skrevet

Gratulerer så mye! =)

Skrevet

gratulerer med veslejenta, deilig når man har født og endelig får møte de små. kos dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...