Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 30. april 2010 #1 Skrevet 30. april 2010 Har gått nå i 3 1/2 timer med det jeg tror er kynnere.. HARDE kynnere. De har kommet ca hvert 5 minutt(noen ganger oftere) og vart i hvertfall 1 minutt..(har ikke sittet med stoppeklokka, men prøvd å følge med siden jeg har fått beskjed av JM om å gjøre det) Fikk mannen til å prøve å ringe føden for å spørre om hjelp, men der gadd de visst ikke spørre hvor langt jeg er på vei eller noe, bare sa på ny og på ny at jeg skulle komme hvis jeg hadde 3 rier på 10 min. Men jeg kan ikke og vil ikke ha rier! Er 33 uker på mandag, så det er altfor tidlig. Både mora og søstera mi har hatt premature unger. Men til mitt poeng da.. Er det noe som kan få bort kynnerene? Har prøvd med varm dusj nå..følte det ikke hjalp annet enn at jeg slappet litt mer av.. Er så uendelig trøtt nå.. please hjelp meg!
Gjest Skrevet 30. april 2010 #2 Skrevet 30. april 2010 Kom det harde kynnere selv om du slappet av? Øker de i intensitet? Jeg er temmelig sikker på at føden vil ha deg inn til sjekk hvis de hadde visst hvor langt på vei du er. Ring opp igjen, og start samtalen med at du er 33 uker på vei og tror du har rier så tar de deg nok inn. Håpe det går over da:) Lykke til.
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 30. april 2010 #3 Skrevet 30. april 2010 Vet ikke hva du kjenner, for opplever ikke kynnere selv. Men jeg synes du skal ta en tlf til føden jeg og fortelle akkurat det du forteller her. Vet at kynnere pleier å gi seg dersom du er litt i bevegelse, dusjer e.l. Mens rier tiltar oftest dersom du er oppe og går. Men ring heller med det samme til føden. Ingen vits i å gå sånn og lure hvis du er bekymret. Får håpe det ikke er rier! Lykke til!
Gjest Skrevet 30. april 2010 #4 Skrevet 30. april 2010 Hvilket sykehus hører du til? Jeg tror du bør ringe en gang til og presentere deg ganske standhaftig med hvor langt på vei du er, situasjonen din og at det i din nære familie er flere som har fått barn altfor tidlig. Om det er rier du har så skal barnet uansett ha lungemodningssprøyter og sykehuset skal prøve å stoppe riene dine. Mye bedre å ta en sjekk for mye. Jeg måtte inn til sjekk selv i uke 28 etter et fall på isen i vinter. Jeg ville egentlig vente noen timer selv før jeg sjekket det men jordmor insisterte på at jeg måtte komme snarest. Lykke til;) Gi beskjed om hvordan det gikk:)
mlkg Skrevet 1. mai 2010 #5 Skrevet 1. mai 2010 Jeg er nå gravid med nr 3. Hadde masse kynnere i forrige svangerskap. Var bla. på føden for undersøkelser i uke 28 fordi jeg hadde kynnere hvert 3 minutt i flere timer. Men ingen modning, og ingen fødsel. Siste to ukene før fødsel holdt jeg på å pakke tingene mine flere ganger. Det var slitsom å ikke vite om det var fødselen som var i gang. Den kvelden fødselsen til slutt startet, hadde jeg selvfølgelig også tett med kynnere/rier. Men hadde forlengst sluttet å se på klokka, for jeg orket det ikke mer. Jeg gikk og la meg til vanlig tid. Da jeg hadde ligget i senga til ca 00.30 begynte jeg å få smerter sammen med takene. Da forsto jeg at tiden kanskje hadde kommet. Pakket tingene og dro til føden. Barnet var ute kl 05.30. Lykke til!
AinaW Skrevet 1. mai 2010 #6 Skrevet 1. mai 2010 Jeg kan ikke hjelpe deg så mye med om det er rier eller kynnere, men tenkte bare si en viktig ting. Ingen vil ha rier så tidlig for å være prematur er på ingen måte en fordel for barnet, MEN dersom det er rier, og det ikke kan stoppes så er det mye bedre at h*n blir født prematur på sykehuset enn hjemme i stua... At de ikke svarte deg bedre enn det er forkastelig, og sannsynligvis en misforståelse. Jeg kan ikke tro at sykehuset har fått med seg hvor langt du er på vei når de svarer på den måten..... Jeg håper det har gitt seg nå, eller at du har fått komme inn på sykehuset i det minste. Hvis ikke ; Ring en gang til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå