Gå til innhold

en vanlig, neste planl. KS og nå hjemmefødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en heller dårlig opplevelse , fødsel nr 1. Total umyndiggjøring, fødsel stoppet opp pga redsel og sinne. måtte lyve å si at jeg måtte tisse for å få ut barnet, de slang meg på ryggen og mente jeg skulle trykke sånn, men det klarte jeg jo ikke... vi reiste hjem 12 timer etter.

Neste gang ville jeg rett og slett føde hjemme uten jordmor(dette var bare 12 mnd etterpå) men der sa sambo stopp. dramatisk for han den første fødselen. og det ente med planlagt KS. desverre. for også denne opplevelsen var så LANGT ifra hva jeg ville. alt gikk som det skulle uten komplikasjoner men de dro jo avgårde med barnet og det tok 3 timer før jeg fikk se det.. selv om det ikke var noe som tilsa det. og avtalen var at barnet skulle være hos meg hele tiden. vi reiste hjemm 10-11 timer etter KS!

Jeg er ikke redd for fødsel, smerter elller noe. full tiltro til meg selv og kroppen men livredd sykehus. samboern støtter meg nå fullt ut og vil at vi gjør akkurat det jeg ønsker. Jeg tror hjemmefødsel fortsatt er riktigst for meg og at det da vil gå helt fint men hvordan er det etter KS? leste et sted at det da frarådes? noen som vet

Fortsetter under...

Jeg ville tatt kontakt med en hjemmefødselsjordmor og hørt. På Fødsel I Fokus' hjemmesider står det en liste over hjemmefødselsjordmødre: http://www.fodselifokus.no/hjemmejordmodre1.html

Annonse

Vært inne på Hjemmefødsel.no og sett denne filmen. Veldig rørende, men den viser også at kvinner som har hatt både en og to keisersnitt, og att på til har født store barn, fortsatt kan klare en hjemmefødsel hvis de vil og alt ellers er tilrettelagt for det. Men det kommer jo også ann på hjemmejordmor, om hun er villig til å ta den risikoen?? Om hun har erfaring med dette fra før??? Kanskje det kan være lurt å høre med flere enn en jordmor?? Mulig det går litt på skjønn???

Her er i hvert fall adressen til filmen jeg nevnte:

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fvimeo.com%2F5648654&h=550f7

Annonse

Her er det Martine april 07 og Astor april 08

Hvor gamle er barna dine? skulle de bli med på fødsel? her skal de i allefall gjøre det de da pleier(beg i barnehage i august for første gang) er de hjemme akkurat da så er de hjemme. om ikke så er vel det greit og. men skal ha back up med ei vennine.

Martine er født i januar 05 og Petter i april 07. De skal være hjemme, ja - kommer til å holde dem hjemme fra barnehagen eller hente dem om det skjer mens de er der. Men de har DILLA på fødsel, altså ;)

Moro å høre om flere som begynner sent i barnehagen. Mine begynte i august i fjor, etter å ha vært hjemme med meg til de var hhv. fire og et halvt og nesten to og et halvt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...